Pp 19 - Cd 18 - 1 dpo
FER#1 fra IVF#1 - avbrutt på grunn av korona
Hva skal man si... avbrutt. Fire dager før lille, fantastiske, perfekte første blastocysten vår skulle få flytte inn i magehulen, så blir forsøket avbrutt. Fordi jeg bor i Oslo, og tilhører St. Olavs. Jeg har testet, vært bekymret, håpt, brukt over 1000kr på privat ultralyd, spist riktig, stresset ned, holdt meg unna venner og familie i «selvkarantene», unngått å dra på butikken unødig, og fikk til slutt den etterlengtede positive eggløsningstesten på lørdag - etter stor bekymring for om eggløsning rakk å komme før mandag. Alt til ingen nytte. I dag, fire dager før innsett, får vi beskjeden; avbrutt pga korona. Jeg er mentalt utslitt. Er det virkelig ikke meningen at vi skal få barn? Jeg er så lei. Så ufattelig sliten. Jeg gråt, og klarte nesten ikke prate på telefonen da sykepleieren ringte. Bønnfalt henne om styrt syklus neste runde, for psyken min klarer ikke dette en gang til. Heldigvis forstod hun, og skulle melde det inn videre.
Så når mensen kommer starter jeg på Progynova. Det er iallfall en liten trøst i å slippe stresset rundt testingen allerede neste måned igjen.
Nå blir det en lang tur ute i frisk luft. Puste med magen...