Da har jeg litt tid å oppdatere etter timen til utredning på St.Olav.
Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, så det blir kanskje litt hulter til bulter
Vi kom inn til en mann. Gikk litt gjennom info. Bl.a sykluslengde, medisinliste, sykdommer, litt prøvesvar fra testene som ble tatt i februar, om smerter ved TR på besøk. Måtte veie meg
Han sa jeg hadde regelmessig EL, syklusen var veldig regelmessig. Og var ikke noe mistanke om endo. Jeg har heller ikke hatt noen infeksjoner der nede. Han mente at en laparoskopi var unødvendig. Ville ikke gi meg en boost (femar/letrozol) fordi jeg hadde EL. Hadde jeg vært 20år så hadde løpet vært litt annerledes enn den nå blir, at vi hadde prøvd andre ting. Men pga alder og det at jeg har så få egg igjen så skulle vi få et brev om at vi er tilbudt IVF.
Jeg var på cd3 når vi var der oppe, og hadde fremdeles TR på besøk. Grudde meg veldig til at muligheten var at han ville ta en invendig UL av eggstokkene etc. Og selvfølgelig så skulle han jo det da...
Nevnte at jeg hadde TR på besøk, men det var han så vant til så det gjorde ikke noe. Så da var det bare å kle av seg og legge seg i den stolen. Han tok bilder av eggposene. Fikk ikke sjekket slimhinnen siden jeg hadde TR på besøk.
Men for at vi skal gå videre i løpet mot et lite knøtt så var det et par ting som jeg måtte gjøre først. Få kontroll på stoffskifte/rett dose. Han skulle sende brev til fastlegen min om det så får tett oppfølging på det. Og det andre var at jeg måtte ned til BMI 32, altså gå ned 7-8kg.
Fikk innføring i de forskjellige sprøytene jeg skal ta. Og så var det blodprøver av både mannen og meg.
Når vi gikk for å betale, så spurte hun som satt der om vi måtte vente lenge på å komme til timen, altså ventelista om den var lang. Vi sa nei, for det gikk veldig fort. Bare to måneder siden søknaden ble sendt (eller var det en???). Og da sa hun at vi var heldig for neste ledige time er ikke før i desember.
Endte dagen på å handle på ikea. Og spise middag der.