Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Godt å endelig være derHurra for DPO!
Håper på det Må jo få testet ut terminforum ogsåSå fint at du har fått Max denne pp!! Håper dette er siste ukene dine inne på prøverforumet !!! På tide at du får kommet deg i et terminforum nå
Håper på detSå bra med EL.
Krysser fingrene for at det kan bli baby nå.
Var det idag du skulle til gyn? Hvordan gikk det?
Det er veldig lenge å vente når man har prøvd så lenge, og nærmer meg grensen for å få hjelp i det offentlige (om litt over et år). Syns de kunne sendt en Express mail opp til St.Olav6 mnd er lenge å vente når man ikke lenger er i 20-årene Kan de ikke speede ting opp litt når man begynner å få dårligere tid?
Veldig enig med deg! Trist at man er så prisgitt et individs vurderingDet er veldig lenge å vente når man har prøvd så lenge, og nærmer meg grensen for å få hjelp i det offentlige (om litt over et år). Syns de kunne sendt en Express mail opp til St.Olav
Nei man må ikke prøve i 2 år. Jeg kunne faktisk gå å spørre om utredning allerede etter 6 måneder pga alder, men det ble til at vi ikke spurte før etter et år. Å komme inn til første undersøkelsen gikk fort, bare litt over en måned. Men siden jeg har blitt gravid så tror de at da blir jeg jo det en gang til snart. Men vil jo gjerne stå på IVF lista i mellomtiden (som jeg ikke fikk). Sa jo at det hastet litt, før jeg når aldersgrensen på IVF i det offentlig. Men virket ikke som han endret så stor mening etter det, men han skulle jo skrive brevet oppover, så får vi se. Mht å gå privat, så tenkte vi å prøve offentlig først. Får se hva vi gjør.Jeg synes det er så rart at det virker som det er så forskjellig praksis rundt omkring. Jeg har aldri hørt at man må prøve i 2 år for å bli henvist til IVF, alle jeg har hørt/lest om har "bare" prøvd et år. Og tidligere om man er i en alder der det begynner å haste, type 6 måneder eller ble sånt?
Dere har ikke mulighet til å gå privat?
Og ikke bare en men to forskjellige vurderinger... Kommer jo ikke inn til samme gyn heller selv om de bruker den første gyn sitt navn på innkallelsene...Veldig enig med deg! Trist at man er så prisgitt et individs vurdering
Nei man må ikke prøve i 2 år. Jeg kunne faktisk gå å spørre om utredning allerede etter 6 måneder pga alder, men det ble til at vi ikke spurte før etter et år. Å komme inn til første undersøkelsen gikk fort, bare litt over en måned. Men siden jeg har blitt gravid så tror de at da blir jeg jo det en gang til snart. Men vil jo gjerne stå på IVF lista i mellomtiden (som jeg ikke fikk). Sa jo at det hastet litt, før jeg når aldersgrensen på IVF i det offentlig. Men virket ikke som han endret så stor mening etter det, men han skulle jo skrive brevet oppover, så får vi se. Mht å gå privat, så tenkte vi å prøve offentlig først. Får se hva vi gjør.
Ja skulle jo tro at det var like retningslinjer. Og i hvert fall når dette sykehuset jeg går til til utredingen, er første steg til St.Olav (så vi slipper å reise så langt for en undersøkelse) så skulle de jo ha visst retningslinjene, og ikke bare tro/mene. Kjenner jeg blir litt stresset, men skal prøve å ikke tenke på det de neste ukene og prøve å slappe av. Akkurat nå er det ikke så mye som man får gjort tenker jeg.Kjipt at det er så mange meninger ute. Trodde liksom det skulle være retningslinjer på dette.
Men å få ut journalen og gå privat, om ikke annet så for en henvisning til sykehuset er en mulighet da. Tiden flyr og man blir ikke mindre stressa av det.
Godt mannen fikk pushet litt på, vanskelig når man sitter på sånne møter. Også stadig nye mennesker å forholde seg til også da..