Det største ønske

PP18 - CD17 - EL?

I dag har jeg kjent at det har jobbet mye der nede i eggstokkene og i livmora. Fått litt ømme nipler også de siste to dagene.
Tempen gikk enda mer ned i dag, men satser og tror på at hoppet kommer i morgen :) Andre dag med max på monitoren, men ser at strek nr to er svakere så den er på vei ned :)
Siden jeg fikk max på monitoren så kjenner jeg at jeg slapper litt mer av og har bestemt meg for ikke å stresse noe denne pp. Første test blir lørdag neste uke, hvis ikke tegn og symptomer sier at det er noe på gang ;)

I morgen begynner jeg med ananas :) Kuttet ananasen opp og gjorde det klart i dag, og hadde så lyst å begynne å spise med en gang :p Men må vente til i morgen, og jeg gleder meg :D

PP18 - CD18 - 1DPO?

I dag kom temphoppet. Var kald når jeg våknet og var redd det ikke ble noe temphopp, men heldigvis ble det det :) Kunne gjerne vært litt større men tar det jeg får :p Så håper jeg krysset kommer på lørdag :)
Monitoren fortsatte å spørre om tester etter Max og ber meg huske å teste i morgen også, selv om den har gått ned til høy. Lurer på om det er fordi jeg har brukt 12 tester til å teste til max. At det er 10 eller 20 tester på syklus og har man kommet over 10 så spør han om resten også??? Følte jeg blir stresset når den skal stå å blinke i 6 timer hver dag, så tok den med da vi reiste bort nå. Rart man ikke kan slå av den blinkinga, drar jo så mye batteri også...
Etter i går så har det vært veldig rolig i eggstokkene :) så egget har sluppet. Kjenner noe nå i kveld, men ikke noe særlig egentlig, men det jobber vel med å få egget nedover :)
Blir en spennende tid fremover kjenner jeg, men jeg skal ikke stresse. Slappe av og ta det med ro :)

IMG_6268.jpg

Så fint at du har fått Max denne pp!! Håper dette er siste ukene dine inne på prøverforumet !!! På tide at du får kommet deg i et terminforum nå:-)

Så fint at du har fått Max denne pp!! Håper dette er siste ukene dine inne på prøverforumet !!! På tide at du får kommet deg i et terminforum nå:)
Håper på det :) Må jo få testet ut terminforum også ;)

Så bra med EL.
Krysser fingrene for at det kan bli baby nå.
Var det idag du skulle til gyn? Hvordan gikk det?

PP18 - CD21 - 4DPO

Litt lite lyd herfra de siste dagene, men vi har vært borte noen dager så ikke vært inne her så mye før sent på kveldene.
I går kom krysset i FF og er offisielt i dpo-land.
Har de siste dagene hatt litt ømme nipler.
Kjent et par dager med litt strekk i livmorområdet.
Vært litt kvalm i dag.
Får lett halsbrann. Varer ikke lenge, men bruker ikke være plaget av det til vanlig.
Og de siste to dagene har jeg hatt ilinger/stikk på høyre og venstre side. Festesmerter??
Har spist ananas hver dag siden EL, siste dag i morgen.
Litt høy temp. Ekstra høy på 3dpo. Sov litt dårlig og hadde vært oppe på do bare 1.5 timer før jeg tempet, så den er ikke helt reell.
Denne pp blir på 29 dager siden EL kom 2 dager for sent. Første test blir på 10dpo som vanlig, altså på lørdag :)

IMG_6278.jpg

Var til gyn på onsdag. For å snakke om jeg skulle gjennom en laparoskopi. Kom inn til nok en ny gyn i forbindelse med utredningen.
Den første var ei hyggelig svensk dame (undersøkelse).
Den neste var en norsk mann (få svarene på prøvene).
Den tredje var en dansk mann (samtale om lap.).
Jeg fikk vite når jeg fikk svar på prøvene at jeg hadde uregelmessig EL. Men den siste gyn mente at jeg hadde regelmessig EL siden jeg fikk positiv EL test hver måned og tempet, som viser at jeg har EL. Han ville at jeg skulle prøve i nye 6 måneder med å bli gravid. Og komme til samtale for videre løp da og så få time til laparoskopi (altså etter å ha prøvd i 2 år). Han mente at laparoskopi var unødvendig siden jeg har greid å bli gravid, men han sa at St.Olav krever laparoskopi før man begynner på IVF (sykepleier som var med var enig at man måtte gjennom lap). Så fikk ikke stå på noe venteliste til IVF mens vi prøver å bli gravid. Vi fikk likevel "presset" legen til å sende en henvisning til St.Olav og spørre om vi kan få komme på en samtale der eller om vi må gjennom en laparoskopi (Glad mannen var med for han fikk ordnet med at ting ble gjort). Legen sa også at St.Olav har fullt opp, men så ser jeg at noen skriver at det er 4 uker venteliste, og det er jo ikke ille i det hele tatt.
Spurte på assistert forumet om dette var noe St.Olav krevde, at jeg måtte gjennom en operasjon før videre hjelp, men det var det ikke. Mange som har kommet inn dit uten lap.
Så nå skal jeg vente litt på om jeg får svar fra St.Olav. De har vel stengt den avd i juli så kan gi de bittelitt tid. Fikk tips om å hente ut journalen å gå til privat gyn som kunne se på saken og sende meg til St.Olav, hvis sykehuset her er litt treg.
Fikk beskjed av gyn at når jeg blir gravid neste gang så skulle jeg selvfølgelig ta blodprøve for å følge økningen, men også UL i uke 6. Så da blir det veldig tidlig TUL hvis det går rett vei denne gangen :)
Spurte om jeg kunne på Letrozol/Femar/Clomid for å booste EL litt, men det ville han ikke gi meg. For det kunne klusse til syklusene mine når de var så stabile.

Last edited:
Så bra med EL.
Krysser fingrene for at det kan bli baby nå.
Var det idag du skulle til gyn? Hvordan gikk det?
Håper på det :)
Var til gyn på onsdag. Hvordan det gikk kan du se i svaret over dette :)

6 mnd er lenge å vente når man ikke lenger er i 20-årene :shifty: Kan de ikke speede ting opp litt når man begynner å få dårligere tid?

6 mnd er lenge å vente når man ikke lenger er i 20-årene :shifty: Kan de ikke speede ting opp litt når man begynner å få dårligere tid?
Det er veldig lenge å vente når man har prøvd så lenge, og nærmer meg grensen for å få hjelp i det offentlige (om litt over et år). Syns de kunne sendt en Express mail opp til St.Olav :p

Jeg synes det er så rart at det virker som det er så forskjellig praksis rundt omkring. Jeg har aldri hørt at man må prøve i 2 år for å bli henvist til IVF, alle jeg har hørt/lest om har "bare" prøvd et år. Og tidligere om man er i en alder der det begynner å haste, type 6 måneder eller ble sånt?

Dere har ikke mulighet til å gå privat?

Det er veldig lenge å vente når man har prøvd så lenge, og nærmer meg grensen for å få hjelp i det offentlige (om litt over et år). Syns de kunne sendt en Express mail opp til St.Olav :p
Veldig enig med deg! Trist at man er så prisgitt et individs vurdering :(

Kjipt at det er så mange meninger ute. Trodde liksom det skulle være retningslinjer på dette.
Men å få ut journalen og gå privat, om ikke annet så for en henvisning til sykehuset er en mulighet da. Tiden flyr og man blir ikke mindre stressa av det.

Godt mannen fikk pushet litt på, vanskelig når man sitter på sånne møter. Også stadig nye mennesker å forholde seg til også da..

Jeg synes det er så rart at det virker som det er så forskjellig praksis rundt omkring. Jeg har aldri hørt at man må prøve i 2 år for å bli henvist til IVF, alle jeg har hørt/lest om har "bare" prøvd et år. Og tidligere om man er i en alder der det begynner å haste, type 6 måneder eller ble sånt?

Dere har ikke mulighet til å gå privat?
Nei man må ikke prøve i 2 år. Jeg kunne faktisk gå å spørre om utredning allerede etter 6 måneder pga alder, men det ble til at vi ikke spurte før etter et år. Å komme inn til første undersøkelsen gikk fort, bare litt over en måned. Men siden jeg har blitt gravid så tror de at da blir jeg jo det en gang til snart. Men vil jo gjerne stå på IVF lista i mellomtiden (som jeg ikke fikk). Sa jo at det hastet litt, før jeg når aldersgrensen på IVF i det offentlig. Men virket ikke som han endret så stor mening etter det, men han skulle jo skrive brevet oppover, så får vi se. Mht å gå privat, så tenkte vi å prøve offentlig først. Får se hva vi gjør.

Veldig enig med deg! Trist at man er så prisgitt et individs vurdering :(
Og ikke bare en men to forskjellige vurderinger... Kommer jo ikke inn til samme gyn heller selv om de bruker den første gyn sitt navn på innkallelsene...

Nei man må ikke prøve i 2 år. Jeg kunne faktisk gå å spørre om utredning allerede etter 6 måneder pga alder, men det ble til at vi ikke spurte før etter et år. Å komme inn til første undersøkelsen gikk fort, bare litt over en måned. Men siden jeg har blitt gravid så tror de at da blir jeg jo det en gang til snart. Men vil jo gjerne stå på IVF lista i mellomtiden (som jeg ikke fikk). Sa jo at det hastet litt, før jeg når aldersgrensen på IVF i det offentlig. Men virket ikke som han endret så stor mening etter det, men han skulle jo skrive brevet oppover, så får vi se. Mht å gå privat, så tenkte vi å prøve offentlig først. Får se hva vi gjør.

Ok, skjønner. Hva er aldersgrensen på IVF?

Kjipt at det er så mange meninger ute. Trodde liksom det skulle være retningslinjer på dette.
Men å få ut journalen og gå privat, om ikke annet så for en henvisning til sykehuset er en mulighet da. Tiden flyr og man blir ikke mindre stressa av det.

Godt mannen fikk pushet litt på, vanskelig når man sitter på sånne møter. Også stadig nye mennesker å forholde seg til også da..
Ja skulle jo tro at det var like retningslinjer. Og i hvert fall når dette sykehuset jeg går til til utredingen, er første steg til St.Olav (så vi slipper å reise så langt for en undersøkelse) så skulle de jo ha visst retningslinjene, og ikke bare tro/mene. Kjenner jeg blir litt stresset, men skal prøve å ikke tenke på det de neste ukene og prøve å slappe av. Akkurat nå er det ikke så mye som man får gjort tenker jeg.

Back
Topp