Det største ønske

PP38 - CD5
Dag 3 med Femar

Da ser det ut til at TR på vei bort og er på tredje dag med Femar. Blir spennende å se om det gjør jobben sin og at kroppen er mottagelig for et egg denne pp ;) Kjenner det er godt å slippe å tempe når jeg våkner og ingen testing denne pp. Kan drikke når jeg vil og gå på do når jeg vil :p
Har vært så kvalm den siste uken og det er nok pga Metformin. I tillegg så ser jeg at en av bivirkningene av Femar den første uka er bl.a kvalme så dobbelt opp altså :wacky: De siste dagene har jeg også hatt vondt i hodet så tilslutt måtte jeg ty til Paracet. Håper kvalme gir seg snart. Det positive er at jeg ikke har så lyst på godteri (ikke det at jeg har holdt meg helt unna da :hilarious: ).
Kvalmen er nok fra metforminen, ta den med mat, hjalp litt for meg :)
Håper femar gjør susen!!

Kvalmen er nok fra metforminen, ta den med mat, hjalp litt for meg :)
Håper femar gjør susen!!
Har tatt den med mat men det hjalp ikke noe. Heldigvis er kroppen blitt vant til den nå så nå går det greit :)
Takk! Håper at Femar bare skal være det lille ekstra som gjør at det klaffer denne gangen.

PP38 - CD9

I går, søndag, så har jeg vært mye trøtt, sliten, kvalm og oppblåst. Føler at livmoren også er oppblåst :wacky: Håper det går bedre snart. Kjenner at eggstokkene har begynt å jobbe litt, spesielt venstre side men av og til på høyre også. Mye småilinger. Kjenner også noen ilinger mot lysk og nedover lårene. Hadde en litt sterkere iling tidligere og var redd for at EL skulle komme altfor tidlig. Hadde vært typisk når jeg ikke har kontroll :p Men ingen andre symptomer på EL enda så den kommer nok til ca vanlig tid :) Eggstokkene har vel bare litt oppvarming før den store dagen :D

Last edited:
PP38 - CD12

Lite oppdateringer her når jeg hverken temper eller tester. Syns det er veldig spennende om Femar virker denne gangen eller om det blir flere pp med det. Fremdeles ingen tegn på EL, ingen EL slim. Trodde det kanskje kom i dag men det gjorde det ikke. Har hatt vondt i korsryggen et par dager men spesielt i går (onsdag) hvor det spredde seg rundt til fremsiden og nedover bak på sidene. Noen ganger strålinger nedover lårene også. Litt vondt for å gå, men når jeg kommer meg i bevegelse så går det bra. Litt øm i eggstokkområdet på tirsdag (CD10). Øm i livmorområdet og vondt i hodet. Måtte ty til Paracet pga hodepinen men det hjelper ikke. Kvalmen går opp og ned, noen ganger så føler jeg at det ikke er langt unna at jeg må kaste opp. Men generelt er det bedre enn når jeg startet på Metformin.
Hvilepulsen min vet jeg ikke hva den holder på med. Den har aldri vært så høy før EL før så hvis jeg skulle gått etter den så har EL vært for noen dager siden. Vi fikk beskjed fra gyn om aksjelegging annenhver dag fra CD10 til 18, så da gjør vi det :)
Har gått opp og ikke ned i vekt den siste måneden, så nå har jeg meldt meg på en ny runde i slankekrigen så håper jeg at med hjelp derfra så skal jeg klare å kutte ut søtsaker i ukedagene og være i mer aktivitet :) Vekta skal ned!

B5F051E7-FD90-427F-B380-CA083279E5DA.jpeg

PP38 - CD12

Lite oppdateringer her når jeg hverken temper eller tester. Syns det er veldig spennende om Femar virker denne gangen eller om det blir flere pp med det. Fremdeles ingen tegn på EL, ingen EL slim. Trodde det kanskje kom i dag men det gjorde det ikke. Har hatt vondt i korsryggen et par dager men spesielt i går (onsdag) hvor det spredde seg rundt til fremsiden og nedover bak på sidene. Noen ganger strålinger nedover lårene også. Litt vondt for å gå, men når jeg kommer meg i bevegelse så går det bra. Litt øm i eggstokkområdet på tirsdag (CD10). Øm i livmorområdet og vondt i hodet. Måtte ty til Paracet pga hodepinen men det hjelper ikke. Kvalmen går opp og ned, noen ganger så føler jeg at det ikke er langt unna at jeg må kaste opp. Men generelt er det bedre enn når jeg startet på Metformin.
Hvilepulsen min vet jeg ikke hva den holder på med. Den har aldri vært så høy før EL før så hvis jeg skulle gått etter den så har EL vært for noen dager siden. Vi fikk beskjed fra gyn om aksjelegging annenhver dag fra CD10 til 18, så da gjør vi det :)
Har gått opp og ikke ned i vekt den siste måneden, så nå har jeg meldt meg på en ny runde i slankekrigen så håper jeg at med hjelp derfra så skal jeg klare å kutte ut søtsaker i ukedagene og være i mer aktivitet :) Vekta skal ned!

Vis vedlegget 284520

Jeg lurer på om legen sa at du kunne fått eggløsning tidligere enn CD 10? Jeg fikk på
CD 9 en gang på femar, og jeg har lange sykluser (eggløsning på dag 20-29) ..Du har jo veldig tidlig eggløsning av deg selv, så jeg vill lagt inn aksjer fra CD 8 kanskje?

Jeg lurer på om legen sa at du kunne fått eggløsning tidligere enn CD 10? Jeg fikk på
CD 9 en gang på femar, og jeg har lange sykluser (eggløsning på dag 20-29) ..Du har jo veldig tidlig eggløsning av deg selv, så jeg vill lagt inn aksjer fra CD 8 kanskje?
Hun sa ikke noe om det. Hun sa og ga et skriv om aksjer annenhver dag fra cd10 til 18. Men hvis det ikke går denne gangen pga at EL var altfor tidlig så skal jeg starte å teste tidlig neste pp, og kanskje starte allerede med aksjer på cd6... Skal ta EL sprøyta og dobbeldose Femar neste gang så da fikk jeg beskjed om å teste etter EL, og da har vi jo mer kontroll om når EL er når sprøyta settes. Takk for din erfaring om bruken av femar :)

Last edited:
Hun sa ikke noe om det. Hun sa og ga et skriv om aksjer annenhver dag fra cd10 til 18. Men hvis det ikke går denne gangen pga at EL var altfor tidlig så skal jeg starte å teste tidlig neste pp, og kanskje starte allerede med aksjer på cd6... Skal ta EL sprøyta og dobbeldose Femar neste gang så da fikk jeg beskjed om å teste etter EL, og da har vi jo mer kontroll om når EL er når sprøyta settes. Takk for din erfaring om bruken av femar :)

Vi krysser fingre for at det ikke blir noe neste gang :):) men når det er sagt så er det bra at hun har lagt En plan videre, så god trygghet<3

Vi krysser fingre for at det ikke blir noe neste gang :):) men når det er sagt så er det bra at hun har lagt En plan videre, så god trygghet<3
Håper virkelig at det klaffer denne gangen selv om EL kanskje kom litt tidligere. Får bare smøre meg med tålmodighet og fortsette på det vi har planlagt så får se hva som skjer denne pp.
Veldig fint med en plan videre :) Og hvis det ikke klaffer de to syklusene nå så skal jeg få komme inn til henne på UL (syns hun sa cd12 men det kan hende det er bare noe jeg har lest), så skal hun si når EL sprøyta eventuelt skal settes eller hvordan ståe er.
Og en annen ting, symptomer på eggløsning på Femar ble borte for min del:) så kroppen slapp å jobbe så mye føltes det ut som!
Godt å vite så jeg da muligens ikke skal se så mye etter det :)

PP38 - CD13

Var litt bekymra for at kanskje EL kom litt tidligere denne gangen, spesielt fordi hvilepulsen er på 71 i dag og den har aldri vært så høy før EL før og manglende symptomer (Ikke det at hvilepulsen er så nøyaktig og til å stole på men ser jo hvordan den har vært i tidligere sykluser og det er en forskjell). I går hadde jeg isteden så mange symptomer på en mulig graviditet (følte jeg) så måtte ta en test men den var selvfølgelig negativ, men skygge da :wacky: Men i dag kom EL slimet :woot: Det begynte så vidt i går men var litt usikker men i dag er det ingen tvil. Så da håper jeg at symptomene stemmer og at vi ikke gikk glipp av noen sjanse :)
Er veldig trøtt og sliten og orker ingenting. Kvalm og ikke noe særlig matlyst. Blir kvalm av noen matlukter også når jeg kommer inn på kjøkkenet. Vurderer å vaske ned hele kjøkkenet og de om det hjelper :laughing002 Men det er nok Metforminen som tuller med meg mht kvalmen. Økte dosen for noen dager siden. Håper det snart går over.

PP38 - CD14

Kjenner eggstokkene jobber intenst i dag. Mye ilinger og stikk i begge to. Blir spennende å se om gullegget (eller eggene) kommer denne gangen med litt hjelp :) Tenker kanskje EL er i dag, men kommer nok aldri til å få vite det helt sikkert denne gangen. Heldigvis litt mindre kvalm i dag, enn så lenge, og håper det fortsetter sånn eller aller helst ikke være kvalm :p Fremdeles EL slim men mindre enn i går. Høy hvilepuls i dag, kommet opp i 72 som jeg kan få etter EL og ikke før så hvem vet hva hvilepulsen holder på med :wacky::hilarious:

PP38 - CD16

Ikke så mye nytt som skjer. Har ikke peiling på når EL var men hvis jeg skulle gått ut i fra symptomer så enten lørdag eller søndag. Så da er jeg kanskje 1 eller 2 dpo i dag :) I natt og nå på morgenen/formiddag (som har gått over til tidlig ettermiddag) så har jeg kjent en sterk iling på venstre side. Ikke helt ut ved eggstokkene men litt lenger mot midten. I natt varte den mange sekunder og da går tankene. Er det festesmerter? Fester den seg på feil sted? :nailbiting: Litt tidlig for noen av de tingene hvis EL akkurat har vært da. Hvilepulsen går bare opp og opp og har kommet til 74 nå. Endel måneder siden den har vært så høy. Har gjerne en høyere hvilepuls på formiddagen så det kan hende den endrer seg litt hvis jeg synkroniserer fitbit og app senere i dag, men da med bare en eller to slag. Men den er høy for akkurat å kommet i dpo land. Skal leve i håpet og forhåpentlig ikke se mer på hvilepulsen :) Tar første g-test utifra hvis EL var på CD14 så da blir det den 15.jan.
Tenker jeg bestiller EL tester fra babyplan så jeg har i tilfelle det ikke går denne pp. Har noen fra tostreker.no som gikk ut i nov og som jeg ikke får tak i fler av så må ha noen å sammenligne med hvordan de er med kroppen min. Får jeg ikke positiv test med babyplan så må jeg se om jeg finner noen andre. Kanskje jeg må da prøve ut Make Sure. Men håper jeg slipper å prøve så mange ganger for denne gangen skal det sitte :D

FC7EE85B-982A-470B-B5C8-CAF5A7B69549.jpeg

Du skal egentlig slippe å trenge noe el tester du

Men jeg personlig hadde nok foretrukket det eller temping selv med medisiner, jeg både testet og tempet med mine pergo og letrozolrunder jeg. Gyn sa ikke noe på det.

Du skal egentlig slippe å trenge noe el tester du

Men jeg personlig hadde nok foretrukket det eller temping selv med medisiner, jeg både testet og tempet med mine pergo og letrozolrunder jeg. Gyn sa ikke noe på det.
Ja med de syklusene mine så kan jeg egentlig slippe det, og det sa gyn når jeg var der i des. Men hvis det ikke klaffer denne runden så skal jeg ta EL sprøyta i neste pp og da fikk jeg beskjed om å teste etter EL for sprøyta skal tas når testen er positiv.
Gyn her mente at det at jeg vet jeg har EL og regelmessig syklus så skulle jeg slutte med testing og temping generelt for å unngå stresset med det. Ikke det at jeg stresset noe særlig da men :)

Ja, med regelmessig syklus så er det jo ikke så viktig, annet enn når du skal ta sånn sprøyte da.

Jeg har jo ikke helt regelmessig syklus akkurat, og da var det interessant å se hvordan den reagerte på sånne hormonpreparater.

Ja, med regelmessig syklus så er det jo ikke så viktig, annet enn når du skal ta sånn sprøyte da.

Jeg har jo ikke helt regelmessig syklus akkurat, og da var det interessant å se hvordan den reagerte på sånne hormonpreparater.
Spennende å se hvordan kroppen reagerer på hormonpreparater, så hadde vært interessant å se hvordan testene og tempen hadde vært med det. Får se hva jeg gjør videre hvis det ikke går denne gangen, om det bare er testing, eller om jeg også temper for å se når EL blir i forhold til sprøyta som jeg da tar.

Spennende å se hvordan kroppen reagerer på hormonpreparater, så hadde vært interessant å se hvordan testene og tempen hadde vært med det. Får se hva jeg gjør videre hvis det ikke går denne gangen, om det bare er testing, eller om jeg også temper for å se når EL blir i forhold til sprøyta som jeg da tar.
Tempen vil stige av sprøyten

Last edited:
Back
Topp