Boblas vei mot drømmen om søsken ♡

Det som har gjort meg bekymret er at at magen begynte å vokse så fint, men så har det stoppet helt opp. Leste litt på diverse forum i går, og det var flere som hadde opplevd det samme uten at det var noe galt. Så jeg får bare krysse fingrene for at det også gjelder meg :)

Det går jo veldig i rykk og napp, godt at en har internettet så en kan lese at andre har opplevd det samme og at alt har vært fint. Det er så himla kjipt å ikke kunne nyte graviditeten og bare slappe av. Misunner de som kan hoppe relativt bekymringsfritt igjennom svangerskapet altså ...

Ei venninne fortalte meg at magen vokste jevnt og trutt til 12/13, så ble den nesten helt flat igjen. Var bare all den ekstra luften som hadde trukket seg tilbake, så begynte den å vokse fra uke 17ich igjen. Dette er bare en av tusen sånne historier! Alt så bra ut 12+2, dette kommer til å gå så bra! Masse lykke til i morgen! :) :)

Det går jo veldig i rykk og napp, godt at en har internettet så en kan lese at andre har opplevd det samme og at alt har vært fint. Det er så himla kjipt å ikke kunne nyte graviditeten og bare slappe av. Misunner de som kan hoppe relativt bekymringsfritt igjennom svangerskapet altså ...
Det er litt risikosport denne googlingen, for plutselig dukker det opp en historie som ikke ender godt, og da glemmer man plutselig alle solskinnshistorier :p Jeg merker at jeg synes det er litt sårt at bekymringene tar så mye plass. Føler at alle rundt meg gleder seg mer på mine vegne enn jeg gjør selv, og sånn skal det jo egentlig ikke være. Først håpet jeg at jeg skulle senke skuldrene når jeg kom til 12+0, men det gikk bare sånn passe. Så nå er håpet at det blir bedre når jeg kjenner liv.

Ei venninne fortalte meg at magen vokste jevnt og trutt til 12/13, så ble den nesten helt flat igjen. Var bare all den ekstra luften som hadde trukket seg tilbake, så begynte den å vokse fra uke 17ich igjen. Dette er bare en av tusen sånne historier! Alt så bra ut 12+2, dette kommer til å gå så bra! Masse lykke til i morgen! :) :)
Alle slike historier tas i mot med stor takk :) Jeg har jo vært en del oppblåst, så det er ikke utenkelig at det rett og slett har blitt mindre luft. Tusen takk, håper som alltid at du har rett :)

Det er litt risikosport denne googlingen, for plutselig dukker det opp en historie som ikke ender godt, og da glemmer man plutselig alle solskinnshistorier :p Jeg merker at jeg synes det er litt sårt at bekymringene tar så mye plass. Føler at alle rundt meg gleder seg mer på mine vegne enn jeg gjør selv, og sånn skal det jo egentlig ikke være. Først håpet jeg at jeg skulle senke skuldrene når jeg kom til 12+0, men det gikk bare sånn passe. Så nå er håpet at det blir bedre når jeg kjenner liv.

Ja, kjenner til det med googlingen - så denne gangen har jeg prøvd å unngå det. Googla så mye sist gang uansett at jeg kan historiene utenat tror jeg. :oops::rolleyes:

Får håpe du snart kan senke skuldrene noe, men bekymringer vil det nok være hele veien dessverre. Bare å forsøke å finne ut hvordan de skal få ta mindre plass i hverdagen. Jeg kjøpte meg valp. :hilarious::hilarious::knegg: Mer tilfeldig da, hadde bestemt meg for det kullet før testen ble positiv. Men det har jaggu meg hjulpet for jeg rekker ikke gruble så mye. :p

Alle slike historier tas i mot med stor takk :) Jeg har jo vært en del oppblåst, så det er ikke utenkelig at det rett og slett har blitt mindre luft. Tusen takk, håper som alltid at du har rett :)

Jeg har ikke antydning til mage engang, og jeg er snart 13 fullgåtte uker. (Bare den irriterende oppblåstheten :-P) Det er så utrolig individuelt, og den vokser nok veeeldig ustabilt i starten. Jeg tenker så lenge du ikke opplever voldsomme smerter eller bøttevis med blod, så er nok alt helt perfekt inni der. Ang googling, prøøøøøøv å la være. Hvis jeg har «akutte» spørsmål har jeg sendt mail til jordmoren jeg går til, og hvis det er generelle spørsmål som dukker opp underveis så skriver jeg dem ned, og tar de med å spør jordmor på kommende UL. Du får så sykt mye bedre og beroligende svar derfra, en via Internett der alt mulig kan dukke opp. Du er i en sårbar situasjon, prøv å skån deg for alt som gjør ting mer skummelt. For meg er googling en trigger så det har jeg sluttet helt med. :) (mua koselige ting som barnerom inspo etc ;) )

Ja, kjenner til det med googlingen - så denne gangen har jeg prøvd å unngå det. Googla så mye sist gang uansett at jeg kan historiene utenat tror jeg. :oops::rolleyes:

Får håpe du snart kan senke skuldrene noe, men bekymringer vil det nok være hele veien dessverre. Bare å forsøke å finne ut hvordan de skal få ta mindre plass i hverdagen. Jeg kjøpte meg valp. :hilarious::hilarious::knegg: Mer tilfeldig da, hadde bestemt meg for det kullet før testen ble positiv. Men det har jaggu meg hjulpet for jeg rekker ikke gruble så mye. :p
Noe bekymringen må man nok finne seg i, men har et håp om at det kan bli litt mindre :) Kan tenke meg at dagene er travle med en liten valp ja. Tror katten her i huset hadde blitt småsur om jeg hadde kommet hjem med hund :hilarious:

Jeg har ikke antydning til mage engang, og jeg er snart 13 fullgåtte uker. (Bare den irriterende oppblåstheten :p) Det er så utrolig individuelt, og den vokser nok veeeldig ustabilt i starten. Jeg tenker så lenge du ikke opplever voldsomme smerter eller bøttevis med blod, så er nok alt helt perfekt inni der. Ang googling, prøøøøøøv å la være. Hvis jeg har «akutte» spørsmål har jeg sendt mail til jordmoren jeg går til, og hvis det er generelle spørsmål som dukker opp underveis så skriver jeg dem ned, og tar de med å spør jordmor på kommende UL. Du får så sykt mye bedre og beroligende svar derfra, en via Internett der alt mulig kan dukke opp. Du er i en sårbar situasjon, prøv å skån deg for alt som gjør ting mer skummelt. For meg er googling en trigger så det har jeg sluttet helt med. :) (mua koselige ting som barnerom inspo etc ;) )
Jeg har nesten sluttet med googling jeg også, har bare små tilbakefall i blant :smiley-ashamed005 Jordmor hadde ikke ledig time til meg før jul, så jeg hadde første svangerskapskontroll hos fastlegen. Skal ikke til jordmor før i mars, så jeg synes det blir rart å sende mail før vi har møttes. Føler at terskelen er høyere for å ta kontakt med legen i slike tilfeller, men kommer selvfølgelig til å gjør det hvis det blir ille. Jeg har ikke hatt noen blødning på over tre uker (*bank i bordet*) og ingen smerter ut over det jeg tror er vanlige voksesmerter, så jeg var ikke veldig bekymret over at magen ikke hadde vokst på en stund altså. Er bare generelt redd for MA, og hos meg kommer den frykten litt ekstra når det nærmer seg UL.

Jeg har nesten sluttet med googling jeg også, har bare små tilbakefall i blant :smiley-ashamed005 Jordmor hadde ikke ledig time til meg før jul, så jeg hadde første svangerskapskontroll hos fastlegen. Skal ikke til jordmor før i mars, så jeg synes det blir rart å sende mail før vi har møttes. Føler at terskelen er høyere for å ta kontakt med legen i slike tilfeller, men kommer selvfølgelig til å gjør det hvis det blir ille. Jeg har ikke hatt noen blødning på over tre uker (*bank i bordet*) og ingen smerter ut over det jeg tror er vanlige voksesmerter, så jeg var ikke veldig bekymret over at magen ikke hadde vokst på en stund altså. Er bare generelt redd for MA, og hos meg kommer den frykten litt ekstra når det nærmer seg UL.

Hehe, vi er jo bare mennesker å veien til Google kan være ekstremt kort av og til :-P
Åja, nei jeg ser den, greit å møte jordmor først :) Jeg har jordmoren fra når jeg går på privat UL, hun har i tillegg spesialutdanning innen fosterdiagnostikk. Har jo vært der en del ganger allerede, derfor er jo terskelen lav for å benytte meg av henne ved spørsmål. Tenkte bare at siden du og hadde gått på en del ul allerede at du kunne benytte deg av de/jordmor der :) men nå skal du jo på kontroll i morgen! Forstår at du tenker som du gjør altså, er mye nerver her og før ul :) igjen tusen ganger lykke til!! :) :)

Hehe, vi er jo bare mennesker å veien til Google kan være ekstremt kort av og til :p
Åja, nei jeg ser den, greit å møte jordmor først :) Jeg har jordmoren fra når jeg går på privat UL, hun har i tillegg spesialutdanning innen fosterdiagnostikk. Har jo vært der en del ganger allerede, derfor er jo terskelen lav for å benytte meg av henne ved spørsmål. Tenkte bare at siden du og hadde gått på en del ul allerede at du kunne benytte deg av de/jordmor der :) men nå skal du jo på kontroll i morgen! Forstår at du tenker som du gjør altså, er mye nerver her og før ul :) igjen tusen ganger lykke til!! :) :)
Jeg har vært på UL på Nasjonalt senter for fostermedisin, og dit tør jeg i alle fall ikke ringe om det ikke er full krise :p Mulig jeg kunne ringt til jordmødrene på Ultraklinikken, men jeg har jo ingen annen tilknytning dit enn at jeg har vært på privat UL der. Men som du sier får jeg svaret i morgen. Måtte ta en time sent på dagen for at mannen skulle ha mulighet til å være med, men skal nok holde ut :) Tusen takk, snille du :):)

15+2

Dersom det hadde gått bra med den første spiren min, ville jeg hatt termin i dag. Er veldig glad for at jeg er gravid nå, for det gjør tankene rundt det som kunne ha vært mye lettere å håndtere. At jeg skulle hatt termin i dag gjør meg imidlertid ekstra nervøs for ultralyden senere i dag. Håper så inderlig at dette blir stående som en gledens dag, ikke sorgens.

15+2

Dersom det hadde gått bra med den første spiren min, ville jeg hatt termin i dag. Er veldig glad for at jeg er gravid nå, for det gjør tankene rundt det som kunne ha vært mye lettere å håndtere. At jeg skulle hatt termin i dag gjør meg imidlertid ekstra nervøs for ultralyden senere i dag. Håper så inderlig at dette blir stående som en gledens dag, ikke sorgens.
Håper med deg! Dette kommer til å gå fint, håper du kommer ut derfra mye mer betrygget slik at du bare kan glede deg over resten av svangerskapet! :Heartred

En tøff dag. Håper hjerteplasteret viser seg fra sin beste side senere idag og at dere kan snu dagen positivt.
klem og lykke til!

Lykke til etterpå!

Masse lykke til! Gleder meg til å høre hvordan lille beveger seg og blinket! :)

Håper alt gikk fint i dag og at du fikk en god titt på den lille vennen [emoji8]

UL i dag viste heldigvis en sprell levende baby, så nå er jeg veldig lettet :Heartred Alt så kjempefint ut, og h*n vokser helt etter skjema. Synes det er litt surrealistisk å se babyen sparke, men uten at jeg kjenner noe som helst. Vanskelig å forstå at det jeg ser på skjermen skjer inne i kroppen min :p Var ikke mulig å se kjønn, så på det punktet må vi bare smøre oss med tålmodighet videre.

På UL for fem uker siden fikk jeg høre at morkaken lå på bakre vegg, men i dag viste gyn meg at den ligger delvis foran og delvis bak. Har ikke noe å si, men greit å vite når man venter på å kjenne liv for første gang.

Så bra at alt står bra til med lille ❤️

Back
Topp