Barnevogn

Eg kjøpte en emmaljunga mondial duo i 2013, solgte den til svigersøs, dumt å spørre om å få den igjen kanskje :shy:
Men har lyst på emmaljunga :)

Veldig godt poeng, har jeg hittil ikke tenkt over!!

Synes Emmaljunga NXT60 eller NXT90 er veldig fine, men en vogn skal jo være mer enn bare fin. Nemlig praktisk... Uff, vet liksom ikke hva man skal se etter. Jeg har en veldig høy mann (han er 2 meter) så vogna bør jo passe til han også.
Jeg fødte i juli sist, da var der 16 grader. Så det med fargen på vogna hadde jeg ikke offret en tanke.

Jeg fødte i juli sist, da var der 16 grader. Så det med fargen på vogna hadde jeg ikke offret en tanke.

Nja, det skjønner jeg godt i din situasjon - men jeg bor litt nedenfor Norge på kontinentet (altså i sentraleuropa) og her var det 30-35 grader i 3-4 mnd av sommeren i år. Helt forjævlig, for å si det usensurert. Med tørke som enda ikke er "ferdig" (vannstanden er enda historisk lav i elvene).

Vi hadde en arvet Brio happy til junior og køjpte etterhvert en Babyjogger city elite som bedre reisevogn. Der fikk vi med bagen også, så gleder meg til å se hvordan den er med bagen på

Jeg vil ha Emmaljunga.
NXT90 eller Edge Duo.

Men har tenkt å se på Finn om jeg finner en jeg liker. Finner jeg ikke den jeg vil ha, så blir det å kjøpe ny.

Tittet på NXT60 i dag, alt for liten etter min smak. Blir spennende å få prøve NXT90 irl, blir vel til helga en gang. Vi må reise så langt for å finne de her i området :P

Tittet på NXT60 i dag, alt for liten etter min smak. Blir spennende å få prøve NXT90 irl, blir vel til helga en gang. Vi må reise så langt for å finne de her i området :p

Jeg har nxt90, kjøpt ny i fjor. Men den passet dessverre virkelig ikke for oss:wtf:
På plussiden er den veldig fin å pakke inn i bil og ungen sov veldig godt i bagdelen.
Og jeg er helt enig i at den er er estetisk flott og se på:)Men på minussiden har den overhodet ikke demping så ungen ble bare kastet rundt nedi der når det var ujevnt underlag, snø og slaps. Det var som å dra rundt på en bag på fire pinner. Kunne ikke gå i skogen f.eks. Sportsdelen er veldig kort så ungen fikk ikke plass i lengden etter han var ni måneder. I barnehagen har pedagogen spurt om vi kan skaffe en annen vogn fordi den er så hard og trang og han sover tydelig dårlig oppi der.

Men det er mange som liker vogna også sikkert, kan hende dere får en ganske kort baby og ikke skal noe særlig ut i terrenget, og da kan jo vogna passe veldig godt :cat:
Det er jo mye smak og behag inne i bildet;)

IMG_0170.JPG

Har disse pr dags dato. Etter mange år med vogndilla, er jeg nå ferdig, tror jeg. Baby Jogger er helt klart favoritten. City Elite har vi hjemme, City Mini GT i bilen & Summit x3 hos foreldrene mine. Emmaljunga city Cross som sovervogn i bhg. Så har vi en svart deluxe pramntil babyjogger vognene.

Hva har ev. lengre sportsdel? Vi er begge veldig lang.... Mannen min er 2m.

Jeg kom på at det skal være mulig å kjøpe en forlenger til sportsdelen på nxt90!
Men siden sportsdelen i utgangspunktet er veldig kort, vil en forlenger bare gjøre den ca normal. Og hvis dere er litt lange og kan få et langt barn bør dere kanskje ha noe som kan romme det :)
Men jeg har dessverre ingen konkrete forslag :sorry:

Jeg kom på at det skal være mulig å kjøpe en forlenger til sportsdelen på nxt90!
Men siden sportsdelen i utgangspunktet er veldig kort, vil en forlenger bare gjøre den ca normal. Og hvis dere er litt lange og kan få et langt barn bør dere kanskje ha noe som kan romme det :)
Men jeg har dessverre ingen konkrete forslag :sorry:

Vi tittet på alle i butikken og ingen så lengre ut i sportsdelen, med mindre man går for 3-hjulingene. Derfor har vi bestemt oss for å gå for NXT90 og hvis behovet endrer seg kjøper vi en etterfølger.

Vi tittet på alle i butikken og ingen så lengre ut i sportsdelen, med mindre man går for 3-hjulingene. Derfor har vi bestemt oss for å gå for NXT90 og hvis behovet endrer seg kjøper vi en etterfølger.

Jeg håper du blir fornøyd! :) Den er jo veldig god å bruke på asfalt for eksempel, og den har mye fine funksjoner. Det er bare størrelsen og vinterføre jeg ikke likte, ellers er den ok.
Og det kan jo hende ungen vår har en litt rar sittestilling og derfor ikke passer så godt nedi der, unger jo veldig forskjellige ;)
Det finnes like mange meninger om barnevogner som det finnes mødre, så man må til slutt bare ta en avgjørelse basert på eget skjønn :flower

Back
Topp