August 2023

Hei dere, er det noen av dere som går på blodfortynnende? Gjør dere evt det helt fra innsett? Skal det hjelpe festeprosessen? Jeg har forstått det slik at det hovedsakelig er for å ikke miste de første ukene ved en graviditet? Noen som vil forklare?☺️

Jeg må bare si; BEKLAGER denne spamminga med alle testene. Jeg burde sikkert blitt med i termingruppe så jeg kan spamme det heller, men jeg tør ikke helt det enda. :nailbiting:
Jeg har aldri hatt angst før, men jeg tror kanskje sånn jeg føler det nå er noe som kan kalles angst. Jeg tester HELE tiden, venter at streken skal bli svakere, venter at det skal være over før det har begynt, venter bare på at mensen skal komme hvert dobesøk. Tror jeg har brent av 10 testen siden i går ettermiddag. Er ikke så mange andre enn dere her inne som kan forstå:Heartred Såklart skulle jeg også ønske jeg ikke hadde 4/4 ganger at positiv test endte med kjemisk, SA ogMA, men nå er det sånn, og jeg er liiiiivredd.:sad015

Prøøøøver å roe meg ned og tenke at det ER stigning, vet ikke helt hva jeg hadde forventet, men hadde så inderlig håpt på en skikkelig mye sterkere strek så det ikke var noen tvil :nailbiting:

Så nå jeg også bare si TAKK, for at dere er så støttende og oppmuntrende, men samtidig de mest realistiske damene jeg vet om. Det betyr så mye :Heartred
Så fine tester du har! ❤️

Skjønner bekymringene dine så utrolig godt. Denne spiren bare må jo holde seg fast til termin :love7

Og hvis det hjelper deg noe i det hele tatt, så gjorde jeg akkurat det samme når jeg var gravid i 2016. Jeg tok så mange tester at du aner ikke :laughing002

Hei dere, er det noen av dere som går på blodfortynnende? Gjør dere evt det helt fra innsett? Skal det hjelpe festeprosessen? Jeg har forstått det slik at det hovedsakelig er for å ikke miste de første ukene ved en graviditet? Noen som vil forklare?☺️
Jeg går på Klexane. Begynte på det den dagen jeg hadde innsett. Skal ikke si 100% sikker, men trodde det var bra for både festeprosessen og blodgjennomstrømningen senere.

Jeg går på Klexane. Begynte på det den dagen jeg hadde innsett. Skal ikke si 100% sikker, men trodde det var bra for både festeprosessen og blodgjennomstrømningen senere.
Du har nok rett i det. Jeg har spurt klinikken om dette, men ikke fått noe klart svar. En gang sa de vel at det var mest for de som mistet mye rundt uke 6-8. For blodgjennomstrømning, som du sier. En venninne tipset om at 1/4 aspirin gir samme nytte, har derfor lurt på om jeg skal ta det fra innsett, som er i dag:bookworm: selv om ikke klinikken har gitt meg det. Kan vel ikke skade å ta 1/4 aspirin skulle man tro..

Du har nok rett i det. Jeg har spurt klinikken om dette, men ikke fått noe klart svar. En gang sa de vel at det var mest for de som mistet mye rundt uke 6-8. For blodgjennomstrømning, som du sier. En venninne tipset om at 1/4 aspirin gir samme nytte, har derfor lurt på om jeg skal ta det fra innsett, som er i dag:bookworm: selv om ikke klinikken har gitt meg det. Kan vel ikke skade å ta 1/4 aspirin skulle man tro..
Hadde LETT tatt det altså. Som du sier, det kan jo ikke skade :happy:

Aspirin og blodfortynnende (f.eks fragmin) har ulike egenskaper, så jeg ville ha diskutert det med lege. Jeg har alltid gått på blodfortynnende fra innsettdag. Forrige svangerskap hadde jeg en amerikansk lege og da gikk jeg på fragmin pluss en kvart aspirin fra uke 12.

Aspirin og blodfortynnende (f.eks fragmin) har ulike egenskaper, så jeg ville ha diskutert det med lege. Jeg har alltid gått på blodfortynnende fra innsettdag. Forrige svangerskap hadde jeg en amerikansk lege og da gikk jeg på fragmin pluss en kvart aspirin fra uke 12.
Ok, takk for innspill! Man bør jo definitivt diskutere med lege og ikke sammenligne seg med andre, men jeg ville bare høre litt nærmere om bakgrunnen til at andre får det av klinikkene☺️ Tipper 1/4 aspirin ikke kan gjøre skade.

Klexane og albyle har to forskjellige virkningsområder. Jeg går på klexane fra cd1 (men den er dyr, så...). Fragmin er mot blodpropp (trombose), mens albyle virker på små blodårers funksjon (antikoagulasjon). De virker derfor litt likt men også veldig forskjellig. Medicus som jeg går til mener at albyle ikke er hensikt å ta før man er gravid fks.

Jeg skal begynne med albyl e 6 dager før innsett, klinikken sa at det skal hjelpe på blodgjennomstrømning til livmor. Skulle uansett ha startet med det fra uke 10 da dem sa det var litt større sjanse for svangerskaps forgiftning pga eggdonasjon

Jeg skal begynne med albyl e 6 dager før innsett, klinikken sa at det skal hjelpe på blodgjennomstrømning til livmor. Skulle uansett ha startet med det fra uke 10 da dem sa det var litt større sjanse for svangerskaps forgiftning pga eggdonasjon
Virker Albyl E forebyggende mot svangerskapsforgiftning?

Jeg fikk det forrige svangerskap og ble innlagt på sykehuset flere uker før termin, og så igangsatt uke 38. Hvis Albyl E er forebyggende skal jeg jammen foreslå det om jeg er så heldig å bli gravid igjen!

Virker Albyl E forebyggende mot svangerskapsforgiftning?

Jeg fikk det forrige svangerskap og ble innlagt på sykehuset flere uker før termin, og så igangsatt uke 38. Hvis Albyl E er forebyggende skal jeg jammen foreslå det om jeg er så heldig å bli gravid igjen!
Jeg fikk beskjed om at siden jeg går gjennom eggdonasjon så var det litt større sjanse for svangerskaps forgiftning men vet ikke helt årsaken. Skulle da egentlig starte opp i uke 10 med 75 mg albyl e men dem har satt meg på dobbel dose fra 6 dager før innsett

Klexane og albyle har to forskjellige virkningsområder. Jeg går på klexane fra cd1 (men den er dyr, så...). Fragmin er mot blodpropp (trombose), mens albyle virker på små blodårers funksjon (antikoagulasjon). De virker derfor litt likt men også veldig forskjellig. Medicus som jeg går til mener at albyle ikke er hensikt å ta før man er gravid fks.
Så medicus mener at albyl e ikke virker på blodgjennomstrømning til livmor?

Back
Topp