August 2023

Klinikken min mener at det hjelper med blodgjennomstrømning til livmor og
Ja det sa de i Danmark også men det er en sannhet med modifikasjoner, da jobben til albyl e er å hindre blodpropp.. :)

Jeg har også gjengitt det min egen klinikk sier men virkningsmekanismen i blodplatehemmere er ikke lik som i en blodfortynnende..

Ja det sa de i Danmark også men det er en sannhet med modifikasjoner, da jobben til albyl e er å hindre blodpropp.. :)

Jeg har også gjengitt det min egen klinikk sier men virkningsmekanismen i blodplatehemmere er ikke lik som i en blodfortynnende..
Aha :) takk for svar :) da skal jeg høre om å få klexane og :)

Det er interessant (og frustrerende!) at det sies så mye forskjellig om Albyl e. Jeg ble fortalt av gyn som skrev det ut til meg at man ikke får full effekt før det har gått en måned, så jeg begynte på det langt før innsett..

Det er interessant (og frustrerende!) at det sies så mye forskjellig om Albyl e. Jeg ble fortalt av gyn som skrev det ut til meg at man ikke får full effekt før det har gått en måned, så jeg begynte på det langt før innsett..
Jeg er ikke medisinsk personell, men det må være raskere virkningstid enn det. Det er jo tross alt som svak ibux. Det betyr virkning etter ca 30 min, men usikker på hvor lenge det gir antikoagulerende effekt. Det er jo en del av behandling mot svangerskapsdiabetes og da må man ha effekt ikke etter en mnd.

Jeg er ikke medisinsk personell, men det må være raskere virkningstid enn det. Det er jo tross alt som svak ibux. Det betyr virkning etter ca 30 min, men usikker på hvor lenge det gir antikoagulerende effekt. Det er jo en del av behandling mot svangerskapsdiabetes og da må man ha effekt ikke etter en mnd.
Ja, enig. Jeg tror det handlet mer om at man får full/større effekt etter lengre tid? Usikker.

Medicus her og jeg gikk på abyl-e fra 1 blødningsdag 75mg og doblet til 150mg i uke 12. sist svangerskap gikk jeg på 75mg hele.

Men hvorfor? Det er jo virkelig begrenset nytteverdi å vite at noen har gått på albyle uten at det skrives hvorfor.
Fra uke 12 er det anbefalt for å redusere sjangsen for svangerskapsforgiftning:)

Fra uke 12 er det anbefalt for å redusere sjangsen for svangerskapsforgiftning:)
Det forklarer fortsatt ikke fra cd1, som tross alt er det som nok er mest aktuelt siden dette er en prøvertråd, ergo vi er ikke i uke 12 men før eller rundt innsett.

Det forklarer fortsatt ikke fra cd1, som tross alt er det som nok er mest aktuelt siden dette er en prøvertråd, ergo vi er ikke i uke 12 men før eller rundt innsett.
Ja, det er dette jeg er veldig nysgjerrig på. Om leger skriver dette ut fra stimulering/innsett, og om det er fordi det kan støtte implantasjon. Slik jeg leser det, så er det nok mest senere det benyttes☺️

Knis! Denne diskusjonen kan man ha om prednisolon også om dere lurte! Helt samme diskusjon! Den ene legen mener det funker, den andre ikke, tredje legen beskylder de andre folk å være kjøpt og betalt av legemiddelfirmaene og sånn går runddansen!

Prøver å puste med magen, og psyker meg opp til ny blodprøve i dag. :nailbiting: Den mååå bare være over 20:banghead:
Kan ellers melde om et skyyyhøyt stressnivå. Disse testene stresser meg vanvittig og i tillegg skal vi gifte oss på lørdag :nailbiting:

Dagens test, 12dpo:nailbiting:

Vedlegg

• 758CBF24-CEC7-421A-87E7-A94DE6EEAE9E.jpeg
    758CBF24-CEC7-421A-87E7-A94DE6EEAE9E.jpeg
    5,4 MB · Visninger: 122
Prøver å puste med magen, og psyker meg opp til ny blodprøve i dag. :nailbiting: Den mååå bare være over 20:banghead:
Kan ellers melde om et skyyyhøyt stressnivå. Disse testene stresser meg vanvittig og i tillegg skal vi gifte oss på lørdag :nailbiting:

Dagens test, 12dpo:nailbiting:
Uff mye på en gang! Håper du får tid til å gjøre noe koselig bare for deg de neste dagene ❤️ Syns testen ser fin ut!

Back
Topp