August 2021

Følger spent med på dere her inne og ville bare tipse om denne:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3136065/

Lang artikkel, men kort oppsummert:
The survival rate was 69% for thawed zygotes, 85% for D3 embryos, and 88% for blastocysts

Med andre ord. Kjempegode sjanser for at det går bra :)
Takk ❤️ Jeg vet at man her inne gjerne får en litt skeiv bilde av sannsynligheten for at ting går feil, men det er lett å glemme så da er det fint med en vitenskapelig artikkel eller to :)

God mandag dere ;)

Her har jeg fått mens, begynner med sprøyter i morgen :) da kan jeg settes på stimulerer. Første kontroll neste onsdag

God mandag dere ;)

Her har jeg fått mens, begynner med sprøyter i morgen :) da kan jeg settes på stimulerer. Første kontroll neste onsdag
Lykke til denne runden! Jeg krysser alt jeg kan for dere :love7

Er forresten allerede planlagt totalfrys da jeg har 2/2 ganger hatt komplikasjoner ved uttak. Kanskje kan det opprettes en ny kategori for det?

Har alltid havnet i avbrutt likevel, men nå håper vi skikkelig å få noe på frys. I samråd med klinikk har vi bestemt oss for å bruke donorsæd denne gangen :Heartred var egentlig ingen som trodde det ville gå med mannens sæd. Vi innså at hvis vi måtte i bestefall bruke 3 uttak for å oppnå 1 innsett, og det ikke er uvanlig at man trenger mer enn 1 innsett for å få 1 barn, at vi ikke ville klare å holde ut hele veien

Selvfølgelig er det komplisert, men det vekker også mange forhåpninger og det er en stor lettelse at mannen slipper ny biopsi

Lykke til denne runden! Jeg krysser alt jeg kan for dere :love7

Tusen tusen takk :Heartpink krysser fingrene for deg og, håper virkelig pausemåned vært nyttig for kroppen din og at det snart blir din tur :Heartred:Heartpink

God mandag dere ;)

Ååå, masse lykke til denne runden! :D
Krysser fingre og tær for at det blir bare positive opplevelser denne gangen!

Hvilken dag er det vanlig å ta ultralydsjekk på? Min stimuleringsdag 10 kommer på en lørdag, dersom mensen kommer til riktig tid.

Hvilken dag er det vanlig å ta ultralydsjekk på? Min stimuleringsdag 10 kommer på en lørdag, dersom mensen kommer til riktig tid.
Jeg har hatt første ultralyd på stimdag 7/CD8 begge gangene :)

I St Olavs informasjonshefte står det "7-10 dager etter første sprøyte er satt", det vil si CD 9-12 hvis man begynner med sprøyter CD2, men tror de pleier å ta det CD 9-11. Jeg har en gang hatt det CD8 også. Kan variere fra klinikk til klinikk sikkert

I St Olavs informasjonshefte står det "7-10 dager etter første sprøyte er satt", det vil si CD 9-12 hvis man begynner med sprøyter CD2, men tror de pleier å ta det CD 9-11. Jeg har en gang hatt det CD8 også. Kan variere fra klinikk til klinikk sikkert

Ok, takk for info. Fant ikke noe om akkurat når sjekken var, annet enn at jeg mener de sa rundt dag ti, eller mulig de var senest dag 10 av stimulering. Planen min er foreløpig fylt ut med menopur i 9 dager (i tillegg til fyremadel), så antar at sjekken da må være senest stim dag 10, iom at det skal være mulighet for å justere/forlenge stimuleringen.

Jeg begynner ikke stimulering før CD3, så CD9-11 blir da stim dag 7-9.

Begynner med medisiner idag før fryseforsøk. Ny ultralyd 20/8. :)

Ok, takk for info. Fant ikke noe om akkurat når sjekken var, annet enn at jeg mener de sa rundt dag ti, eller mulig de var senest dag 10 av stimulering. Planen min er foreløpig fylt ut med menopur i 9 dager (i tillegg til fyremadel), så antar at sjekken da må være senest stim dag 10, iom at det skal være mulighet for å justere/forlenge stimuleringen.

Jeg begynner ikke stimulering før CD3, så CD9-11 blir da stim dag 7-9.

Høres ut som en riktig tolkning :) tipper de får sjekket deg litt tidligere dersom stim dag 10 havner på helg

Jeg kan forresten flyttes til stimulerer :happy: 3. dag med Letrozol i dag.

Hei dere!
Jeg skal ha innsett av blasto, og har nå blinkefjes på CB. Fikk det første gang i går ettermiddag og har det fortsatt i dag.
Var i dag på UL, fin tykkelse på slimhinna og to eggposer - en på 20 mm og en på 17 mm. Han sa eggløsning er like rundt hjørnet.
Hvis jeg får positiv eggløsningstest i morgen, er det da umulig å få innsett pga helgestengt? Regner de 5 dager fra positiv eggløsningstest?

Hei dere!
Jeg skal ha innsett av blasto, og har nå blinkefjes på CB. Fikk det første gang i går ettermiddag og har det fortsatt i dag.
Var i dag på UL, fin tykkelse på slimhinna og to eggposer - en på 20 mm og en på 17 mm. Han sa eggløsning er like rundt hjørnet.
Hvis jeg får positiv eggløsningstest i morgen, er det da umulig å få innsett pga helgestengt? Regner de 5 dager fra positiv eggløsningstest?
Jeg skal ikke si noe sikkert, men setter de ikke inn blasto 6 dager etter positiv test? Mener de regner at eggløsning kommer dagen etter positiv test :happy:

Jeg skal ikke si noe sikkert, men setter de ikke inn blasto 6 dager etter positiv test? Mener de regner at eggløsning kommer dagen etter positiv test :happy:
Håper håper håper hååååååper det :smiley-angelic001

Gullfisk91 - 30år - B3 - Porsgrunn - fryseforsøk blasto #1 - lutinus - innsett 12.08

Hadde egentlig gitt opp alt håp for å få bli med i augustgruppa.
Syklusen etter mitt første uttak ble på 52 dager, så alt jeg hadde tenkt og planlagt måtte skrotlegges, i tillegg kom el tidligere enn normalt (lørdag), men idag ringte Porsgrunn, fikk ultralyd på dagen og innsett av blasto kommende torsdag :)
Nå krysses alt som kan krysses for at opptining går bra :nailbiting:

Back
Topp