August 2021

Mensen er på gang her så da blir det snart oppstart med progynova :happy: Har hatt litt kortere sykluser etter ferskforsøket i mai så mensen kom litt tidlig i forhold til avtalt forsøk, men det går nok fint siden det er styrt syklus. Gleder meg til nytt forsøk! Men er veldig redd for at ingen av de to eggene skal overleve opptining :sorry:

Spennende :)

Og føler med deg, kvalm av tanken selv. Vi har også bare det ene egget..
 
Spennende :)

Og føler med deg, kvalm av tanken selv. Vi har også bare det ene egget..
Krysser alt jeg har for at det går bra for oss begge! Hvor gammelt er deres egg? 2-dagers her. Riksen sier rundt 70 % for at de overlever opptining. Er vel ikke så verst, men ikke like bra som blasto da..
 
Krysser alt jeg har for at det går bra for oss begge! Hvor gammelt er deres egg? 2-dagers her. Riksen sier rundt 70 % for at de overlever opptining. Er vel ikke så verst, men ikke like bra som blasto da..

Heldigvis en blasto her :) Fra forsøket som ble datteren min. Og har blitt gravid på 2 av 2 blastoer satt inn, så håper veldig!

Hvilket forsøk var dette igjen for dere?
 
Heldigvis en blasto her :) Fra forsøket som ble datteren min. Og har blitt gravid på 2 av 2 blastoer satt inn, så håper veldig!

Hvilket forsøk var dette igjen for dere?
Spennende! Håper den sitter denne gangen :Heartpink
Dette er første frysforsøk fra første ivf. Ble gravid på ferskforsøket, men det ble en kjemisk (fikk mens til vanlig tid). Innen ivf hadde vi 5 inseminasjoner som ikke tok. Første inseminasjon var i desember 2019, så begynner å bli en stund sen nå. Ble selvfølgelig en del venting innimellom, og så måtte jeg ta hysteroskopi for å fjerne en polypp.

Hvor gammel er datteren din? Syns det er så kult at det er mulig å få søsken fra samme "batch" av egg.
 
Spennende! Håper den sitter denne gangen :Heartpink
Dette er første frysforsøk fra første ivf. Ble gravid på ferskforsøket, men det ble en kjemisk (fikk mens til vanlig tid). Innen ivf hadde vi 5 inseminasjoner som ikke tok. Første inseminasjon var i desember 2019, så begynner å bli en stund sen nå. Ble selvfølgelig en del venting innimellom, og så måtte jeg ta hysteroskopi for å fjerne en polypp.

Hvor gammel er datteren din? Syns det er så kult at det er mulig å få søsken fra samme "batch" av egg.

Håper alle gode ting er to med innsett for deg :) Vi hadde også flere inseminasjoner uten hell først.

Hun er litt over 3 år, satt inn egg i november 2017 (fersk). Ja, ganske kult! Vi tuller med det hver gang vi kjører forbi Porsgrunn :p
 
Fersk? Inseminasjon? Innsett av fryst?

Bli med da vel :)

Venter på oppstart:
  • VictoriaH - 1. søskenforsøk - innsett fryst blasto ca uke 34
  • HappyMom86 - 35 år - Barn nr 3, men første med hjelp av IVF - Forsøk nr 2 hos Hausken i Bergen - Oppstart ca uke 32.
  • Ingz94 - 26år - B1 - Medicus - fryseforsøk #1 fra icsi #1 - innsett ca uke 34
  • Salamander-B1-29 år- St.Olavs- uttak nr.5
  • Sofia87 - 35 år - b1 - Porsgrunn - innsett fryst blasto fra 2. forsøk (#ICSI) - Letrozol + Lutinus - Innsett ca uke 34
  • mavo91 - 30år - St.olavs - innsett fryst blasto fra første forsøk ivf - naturlig syklus
  • Lasorah - 32 år - Barn nr.1 - Spiren - fryseforsøk #1 fra IVF #1 - Innsett uke 33/34
  • Statistikern - 33 år - B1 - Riksen - fryseforsøk #1 fra ivf #1 - Progynova og Crinone - innsett ca uke 33
  • cyberkeley - 28 - B1 - St Olavs - forsøk nr 3
  • Heisann! - 31 år - # 1 - IVF/(ICSI) #1 (etter et avbrutt forsøk i juni) - Gonal-f/Fyremadel/Ovitrelle/Cyclogest + Primolut og Metformin
  • Chipotle - 30 år - B2 - 1. fryseforsøk i 2. søskenforsøk (5. innsett) - Riksen - Innsett av blasto ca. uke 33


Stimulerer/er i gang:
  • Høsteple - b1 - st Olavs - 7 innsett fra 3 forsøk - letrozol, prednisolon, klexane, albyl e, cyclogest


Satt inn/inseminert og venter på test:


Gravid ❤️


Negativt forsøk:


Avbrutt…
Jeg slenger meg med her :D Aner ikke når tanta kommer, men er på CD31 nå, så sikkert hvert øyeblikk. Jeg håpet på lang syklus, og lang syklus fikk jeg!

Timi90 - 30 år - Barn nr.1 - Medicus - fryseforsøk #1 fra ICSI #2 - Letrozol, Ovitrelle, Cyclogest - Innsett uke 33/34
 
Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Fikk mens 26. Juli, klinikken åpner igjen 9. august. Jeg begynte på Letrozol, så har jeg iallefall gjort det jeg kan HVIS vi rekker det. Fikk altfor tidlig mens denne mnd, skulle egenrlig hatt den 5. august
Jeg skulle egentlig hatt 3 august så var skikkelig nedtur at den kom når den gjorde :shifty: men vi får krysse fingrene for at de tar oss inn :facepalm::happy:
 
Jeg skulle egentlig hatt 3 august så var skikkelig nedtur at den kom når den gjorde :shifty: men vi får krysse fingrene for at de tar oss inn :facepalm::happy:
Jeg skulle hatt 5. August. Blæææ, dumme kroppene våre! Krysser fingrene for at eggløsning er sein for oss begge to
 
Er det noen som vet hvor grensen går for når fryseforsøk i styrt syklus blir avbrutt grunnet follikelvekst? Altså ca størrelse? Må jo begynne å bekymre meg for neste steg i prosessen :shifty::hilarious:
 
Er det noen som vet hvor grensen går for når fryseforsøk i styrt syklus blir avbrutt grunnet follikelvekst? Altså ca størrelse? Må jo begynne å bekymre meg for neste steg i prosessen :shifty::hilarious:
Hm husker ikke helt i farta,men det er nokså lite altså. 5 mm? Kan sjekke når jeg kommer hjem i morgen om du ønsker. Men, sånn generelt funker jo peogynova enten eller og funker det ikke så er det dessverre ikke så mye å gjøre annet enn å øke dosen neste gang. For de fleste funker det fint heldigvis :)
 
Hm husker ikke helt i farta,men det er nokså lite altså. 5 mm? Kan sjekke når jeg kommer hjem i morgen om du ønsker. Men, sånn generelt funker jo peogynova enten eller og funker det ikke så er det dessverre ikke så mye å gjøre annet enn å øke dosen neste gang. For de fleste funker det fint heldigvis :)
Åh så pass lite ja. Skjønner at det ikke er noe å gjøre hvis det blir sånn, men liker å være litt forberedt :bookworm: Sjekk gjerne hvis du har mulighet :) Vet du hvor vanlig det er at medisinen ikke funker?
 
Vi har hatt så mye stress at vi har bestemt oss for å vente en måned med forsøk igjen. Greit å få spart opp bittelitt mer penger også. Det var ikke akkurat billig med medisiner. Nå får vi vel refusjon etterhvert som vi når grensen for hva vi må dekke selv, men må jo fortsatt legge ut for det først. Så da hopper jeg nok over i september/ oktober tror jeg. Spennende å følge med på dere andre så lenge da. Kjenner det er veldig riktig å vente litt nå. Jeg vil ha best mulig egg og har en tanke om at stress er dårlig for eggene. Jeg var veldig stressa før forrige runden. De sa ingenting om det hos Hausken. Men jeg føler på meg at det er best å ta det rolig.
 
Åh så pass lite ja. Skjønner at det ikke er noe å gjøre hvis det blir sånn, men liker å være litt forberedt :bookworm: Sjekk gjerne hvis du har mulighet :) Vet du hvor vanlig det er at medisinen ikke funker?
10 mm er grensen ved st Olavs i alle fall :) det hender jo, men som oftest tror jeg progynova funker som det skal. Det går nok bra skal du se :)
 
Vi har hatt så mye stress at vi har bestemt oss for å vente en måned med forsøk igjen. Greit å få spart opp bittelitt mer penger også. Det var ikke akkurat billig med medisiner. Nå får vi vel refusjon etterhvert som vi når grensen for hva vi må dekke selv, men må jo fortsatt legge ut for det først. Så da hopper jeg nok over i september/ oktober tror jeg. Spennende å følge med på dere andre så lenge da. Kjenner det er veldig riktig å vente litt nå. Jeg vil ha best mulig egg og har en tanke om at stress er dårlig for eggene. Jeg var veldig stressa før forrige runden. De sa ingenting om det hos Hausken. Men jeg føler på meg at det er best å ta det rolig.

Kjipt med utsettelse… Skal jeg fjerne deg fra listen?
 
10 mm er grensen ved st Olavs i alle fall :) det hender jo, men som oftest tror jeg progynova funker som det skal. Det går nok bra skal du se :)
Takk for info :) Vet ikke hva de har for grense på Riksen, men da har jeg i hvert fall en anelse. Satser på at det går bra :happy:
 
Endelig i gang med stikkingen, og kan settes på stimulerer :D
GODT å være i gang igjen!
Planlagt uttak i uke 33, så håper skjema holder denne gang, og at jeg ikke går like lenge med sprøyting som sist - Gikk da tre uker med stimulering før uttak.
 
Back
Topp