Uke 5+0
Endelig mandag! Har ganna legekontoret mitt hele helgen og i dag kom endelig svaret jeg venta på.
Onsdag 11.03.26 -
289.
Fredag 13.03.26 -
826.
Goood økning på 44 timer der altså. Men da var jo selvfølgelig frøken smartass så smart at jeg tok en digital. Fordi 72 timer etterpå burde jo nivåene være over 2000. Og fikk 2-3 på dem gitt! Så nå er jeg rett tilbake i kjelleren. Det ville jo vært
forjævli å bare ta en seier for en seier hæ?! Er det mulig.
Uansett. Ringte gyn. Jeg forklarte at jeg hadde gått på letrozol og ovitrelle og at jeg faktisk nå var gravid, men at jeg ønsket time til ultralyd for å se at alt var i orden siden jeg var så bekymret etter tap før jul.
Så sier han
«jeg skjønner, da må vi i gang med sterkere saker». Så satt han opp en time neste mandag, da er jeg 6+0.
Og nå sitter jeg her da, å skjønner ikke om han fikk med seg at jeg var gravid?!
Mente han at vi måtte i gang med sterkere saker fordi han trodde jeg ikke var gravid, men jeg sa det jo?? Eller mente han at vi måtte i gang med sterkere saker i form av tett oppfølging pga bekymringer?!
Jeg vet da søren jeg, men jeg har nå tenkt å møte opp på den timen uansett.
En liten titt inni mitt hodet:
Her inne tror jeg jeg skal være glad for at ingen ikke er om dagen. Da hadde jeg blitt henta av menn i hvite frakker for lengst.
Som Leonard sier til Sheldon;
«It must be hell inside your head.»
IYKYK.
Symptomer:

Jeg ser ut som jeg er 5 mnd på vei fordi jeg er så oppblåst.

Noen kvalmebølger, som igjen bekymrer meg fordi jeg på dette tidspunkt har pleid å være ekstremt dårlig.

Litt trøtt, men har jo slutta på medisiner så en krasjlanding og adhd paralyse er å forvente.
Forrige ukens mål:
Slutte med ADHD medisiner
Slutte å snuse
Være flink med folat
Ikke presse meg mer enn jeg må.
Ukens mål:

Slutte å snuse……….. igjen…… (Har redusert drastisk, om det teller.)

Få 3+ på digital

Ta folat, jern, B3

Overleve eget hode å glede meg over svangerskapet jeg tross alt har akkurat nå.

Få time hos jordmor tidlig.

Ikke presse meg mer enn jeg må, PÅ EKTE!!

Tørre å legge meg inn i terminlisten på novemberforum.
Ukens bekymringer:
Denne dropper jeg denne uken.
Vil ikke fore trollet på innsiden.
Ukens gleder:
Selv om alle gleder har ett MEN i mitt hode, manifesterer jeg at de skal bli og føles ekte ved å skrive de ned.

HCG hadde bra økning!

Jeg er ikke kvalm.

Jeg har time til ultralyd om 7 dager.

Hjertet slår i morgen
Milepæler:
IKM

5+1 - hjertet slår.

UL hos gyn 6+0

6+5

Uke 8

Ultralyd ca uke 10.

12 uker

OTUL og NIPT

Svar på NIPT

Andre trimester

UL ca uke 15.

OUL

24+0 - Termindato lille spire som aldri ble.

Tredje trimester

Uke 37 terminfødt baby.

Termin