April 2021

Skjedde plutselig veldig mye her i gruppa :) kjenner jeg er nesten like spent på dere andre som på meg selv.
Da har jeg fått snakket med klinikken igjen. Hadde negativ eggløsningstest idag også, så setter ovitrelle ikveld. Har 2 embryo på frys, de ligger sammen, de blir tint på mandag og dyrket videre til onsdag. Så blir det da innsett neste onsdag hvis alt går etter planen :dance008
 
Skjedde plutselig veldig mye her i gruppa :) kjenner jeg er nesten like spent på dere andre som på meg selv.
Da har jeg fått snakket med klinikken igjen. Hadde negativ eggløsningstest idag også, så setter ovitrelle ikveld. Har 2 embryo på frys, de ligger sammen, de blir tint på mandag og dyrket videre til onsdag. Så blir det da innsett neste onsdag hvis alt går etter planen :dance008

Oioioi så spennende med to :woot:
 
Det blir innsett på mandag :smiley-angry017

Klinikken beroliget meg veldig med at ultralyden forrige uke samsvarte med positiv el test nå.

Herregud. Jeg kan nesten ikke tro at vi faktisk kom oss hit!!!
 
Skjedde plutselig veldig mye her i gruppa :) kjenner jeg er nesten like spent på dere andre som på meg selv.
Da har jeg fått snakket med klinikken igjen. Hadde negativ eggløsningstest idag også, så setter ovitrelle ikveld. Har 2 embryo på frys, de ligger sammen, de blir tint på mandag og dyrket videre til onsdag. Så blir det da innsett neste onsdag hvis alt går etter planen :dance008
Så spennende! Blir begge satt inn? :happy:
 
Er det vanlig med letrozol før høsting av egg? Leste på en utenlandsk side at det ga bedre «boost» til eggene, ble brått nysgjerrig om dette er vanlig praksis i Norge også?
 
Er det vanlig med letrozol før høsting av egg? Leste på en utenlandsk side at det ga bedre «boost» til eggene, ble brått nysgjerrig om dette er vanlig praksis i Norge også?

Jeg står på Letrozol nå, 5mg i kombinasjon med menopur og fyremadel.
Hvor vanlig det er kan jeg ikke svare på, første IVF reisen vår det her. Holder til i Porsgrunn
 
Følger spent med :)

Venter selv på mensen og håper jo at den ikke kommer og det er hjemmelaget spire på gang. Blir oppstart på sprøytene når/hvis mensen kommer.
 
Så spennende! Blir begge satt inn? :happy:

Håper det :smiley-angelic001 Mest for å øke sjansen for graviditet. Vet de helst ikke ønsker å sette inn 2, men nå må jo det ene kastes hvis de ikke setter det inn, siden de ligger fryst sammen. Så håper virkelig vi får satt inn begge. Blir ikke skremt av tanken på tvillinger så vi er villig til å ta den risikoen :happy:
 
Håper det :smiley-angelic001 Mest for å øke sjansen for graviditet. Vet de helst ikke ønsker å sette inn 2, men nå må jo det ene kastes hvis de ikke setter det inn, siden de ligger fryst sammen. Så håper virkelig vi får satt inn begge. Blir ikke skremt av tanken på tvillinger så vi er villig til å ta den risikoen :happy:
Herregud så spennende! Masse masse lykke til :D
 
Da er kofferten straks ferdig pakket, og jeg er klar for avreise til storbyen. UL i morgen for å følge utviklingen, så jeg blir værende i byen til eventuelt uttak/avbrutt forsøk :p Håper foliklene har vokst masse de siste dagene, og at uttaket går bra :)
 
Håper det :smiley-angelic001 Mest for å øke sjansen for graviditet. Vet de helst ikke ønsker å sette inn 2, men nå må jo det ene kastes hvis de ikke setter det inn, siden de ligger fryst sammen. Så håper virkelig vi får satt inn begge. Blir ikke skremt av tanken på tvillinger så vi er villig til å ta den risikoen :happy:
Så spennende! Da bør det være store sjanser for hvertfall en. De burde jo ikke fryst de sammen hvis de ikke er villig til å sette inn begge. Åh, det er drømmen min å få sette inn to, men jeg hadde ikke fått lov om jeg hadde hatt to :joyful:
 
Så spennende! Da bør det være store sjanser for hvertfall en. De burde jo ikke fryst de sammen hvis de ikke er villig til å sette inn begge. Åh, det er drømmen min å få sette inn to, men jeg hadde ikke fått lov om jeg hadde hatt to :joyful:

Tenker også det, idiotisk av dem å fryse dem sammen hvis ikke liksom, for da tar de jo en sjanse fra oss.
Hva er grunnen til at du ikke får satt inn 2? Hvis jeg for lov å spørre.

En venninne av meg satte inn 2, og da måtte hun signere på noe ekstragreier. Noen som vet hva evt grunnlag de har for å nekte å sette inn 2?
 
Håper det :smiley-angelic001 Mest for å øke sjansen for graviditet. Vet de helst ikke ønsker å sette inn 2, men nå må jo det ene kastes hvis de ikke setter det inn, siden de ligger fryst sammen. Så håper virkelig vi får satt inn begge. Blir ikke skremt av tanken på tvillinger så vi er villig til å ta den risikoen :happy:

Jeg hadde fryseforsøk i høst og da fikk jeg vite at hvis jeg satt inn 1 så dyrket de nr 2 videre til dag 5 og hvis det gikk bra så frøs de den. (Nå overlevde bare 1 av 4)
De var også veldig opptatt at av jeg kunne sette inn 2, utifra at helsa ved første svangerskap hadde vært fin.
men det er kanskje forskjell fra sted til sted.
 
Tenker også det, idiotisk av dem å fryse dem sammen hvis ikke liksom, for da tar de jo en sjanse fra oss.
Hva er grunnen til at du ikke får satt inn 2? Hvis jeg for lov å spørre.

En venninne av meg satte inn 2, og da måtte hun signere på noe ekstragreier. Noen som vet hva evt grunnlag de har for å nekte å sette inn 2?
Siden jeg har risikosvangerskap, så vil de ikke gjøre det. Hadde svangerskapsforgiftning forrige gang, og da er det stor risiko for å få det igjen. Hvis du ikke har risikosvangerskap, syns jeg det er rart hvis de ikke vil sette inn to. Jeg hadde virkelig ønsket meg tvillinger, for jeg vet at dersom vi får en til, blir det uansett siste gang jeg går gravid. Skulle gjerne fått to for prisen av en :joyful: det er vår eneste mulighet til å få mer enn et barn til.. ❤
 
Det blir innsett på mandag :smiley-angry017

Klinikken beroliget meg veldig med at ultralyden forrige uke samsvarte med positiv el test nå.

Herregud. Jeg kan nesten ikke tro at vi faktisk kom oss hit!!!
JIPPI til deg og kona! Gleder meg på deres vegner ❤️❤️jeg har UL i morgen, håper jeg får like gode nyheter som deg ❤️
 
Back
Topp