April 2021

HåpeSpire

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
❤Januarlykke 2022❤
Ja, så var man kommet til april! Det er bare å brette opp ermene og gyve løs på nok en måned :)

Velkommen inn hit alle som skal gjennom forsøk i april ❤

Skriv dere gjerne opp i første innlegg, så legger jeg dere inn i oversikten nedenfor :) Skriv deg opp slik:

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - Oppstart/innsett

F.eks. HåpeSpire - 26 år - Barn 2 - Spiren - Fryseforsøk nr 1 fra IVF nr 1 - Cyclogest - Usikker på dato for innsett


VENTER PÅ OPPSTART

STIMULERER


FORTSATTE STIMULERING I MAI


Prøvedorris - 28 år - Barn 1 - Riksen - IVF nr 2 - Synarela/Gonal-f/Ovitrelle/Crinone - Oppstart synarela 3/4, uttak uke 17/18

Sweetipai - 34 år - Barn 2 - Riksen - IVF nr.1 - Synarela/Gonal-F 275 IE/Ovitrelle/Crinone - Oppstart synarela 4.4, uttak uke 18

AVBRUTT

Dipsy - B2 - Danmark - fryseforsøk nr 1 fra IVF nr 1 - Cyclogest, Ovitrelle, Albyl-e - innsett uke 15/16?

Sjof - 30 år, B1, St olavs, medisin: menopur. Totalfrys Februar. Innsett 2 uken i April. Styrt syklus

B82 - 38 - B2 (felles) - Porsgrunn - IVF/ICSI#1 - letrozol /menopur/ fyremadel/ lutinus - uttak/innsett i uke 16

Memy - 33 år. - 2. Barn. - Haugesund - fryseforsøk nr 2 etter 3. Ivf/icsi-forsøk. - metformin, femar/letrozol, klexane, lutinus - innsett uke 16/17

Salamander-28år-B1-St.olavs- uttak nr. 4- Menopur oppstart ca uke 15 eller 16 om alt er presist.


TOTALFRYS


RUGER



IKKE GRAVID
Yasmin92 - 28 år - Barn 1 - Riksen - fryseforsøk nr 1 fra IVF nr 1 - Progynova og crinone - innsett 20.april

Snøblomst - 31år - B2 - Spiren - IVF#3 - Bemfola, menopur, fyremadel, ovitrelle og cyclogest

*J*** - 33år- nr 2- Riksen- forsøk nr 3-synarela-gonal-f -oppstart medisiner 22 mars/ uttak i uke 16

GRAVID
Jakten på kirsebæret, IVFbarn#1, ICSI/TESA#1, innsett#2- styrt syklus, progynova og cyclogest hos Medicus Oslo. Innsett planlagt 12 april

NALA85 - 35år - ingen barn - Hausken - Fryseforsøk nr 3 fra IVF nr 2 - Klexane - Innsett 13/4

HåpeSpire - 26 år - Barn 2 - Spiren - Fryseforsøk nr 1 fra IVF nr 1 - Cyclogest - Innsett uke 16

Norri - 30 år - barn 1 - UNN - Fryseforsøk #5 fra IVF #1 - Estradot plaster, prednisolon, utrogestan, albyl-e - innsett ca uke 16-17

Stjerneskudd - 33 år. - 1 Barn - Innlandet - første forsøk med Ivf

Antoinette92 - 28 år - Barn 1 - Rikshospitalet - Forsøk nr 1, ICSI - Gonal F 150 ie, fyremadel, Ovitrelle, crinone - oppstart uke 15/16 og innsett uke 17/18

Statistikern - 33 år - Barn 1 - IVF#1 (etter 5 IUI) - gonal-f/fyremadel/ovitrelle/cyclogest - planlagt uttak i uke 17
 
Last edited:
Prøvedorris - 28 år - Barn 1 - Riksen - IVF nr 2 - Synarela/Gonal-f/Ovitrelle/Crinone - Oppstart synarela 3/4, uttak uke 17/18 :woot:
 
Sjof - 30 år, B1, St olavs, medisin: menopur. Totalfrys Februar. Innsett 2 uken i April. Styrt syklus
 
Hvordan gjør dere det underveis mtp. Egenmelding / sykemelding? Jeg er så psykisk utslitt av denne prosessen og hormonene, at jeg vurderer en ukes sykemelding rett og slett for et pust i bakken.
 
Endelig kan jeg bli med i en gruppe igjen :happy: Skulle hatt første ivf i desember i fjor, men det ble avbrutt da de fant en polypp i livmor på nedreguleringskontrollen. Nå etter venting på hysteroskopi, operasjon og mer venting på nytt forsøk er det endelig vår tur. Hvis allt ser bra ut på kontrollen 13. april da (bank i bordet og alt det der o_O).

Statistikern - 33 år - B1 - Riksen - IVF #1 (etter 5 IUI) - kort protokoll, vet ikke medisiner ennå - planlagt uttak i uke 17
 
Memy - 33 år. - 2. Barn. - Haugesund - fryseforsøk nr 2 etter 3. Ivf/icsi-forsøk. - metformin, femar/letrozol, klexane, lutinus - innsett uke 16/17.
 
Dipsy - B2 - Danmark - fryseforsøk nr 1 fra IVF nr 1 - Cyclogest, Ovitrelle, Albyl-e - innsett uke 15/16?
 
Endelig kan jeg bli med i en gruppe igjen :happy: Skulle hatt første ivf i desember i fjor, men det ble avbrutt da de fant en polypp i livmor på nedreguleringskontrollen. Nå etter venting på hysteroskopi, operasjon og mer venting på nytt forsøk er det endelig vår tur. Hvis allt ser bra ut på kontrollen 13. april da (bank i bordet og alt det der o_O).

Statistikern - 33 år - B1 - Riksen - IVF #1 (etter 5 IUI) - kort protokoll, vet ikke medisiner ennå - planlagt uttak i uke 17

Velkommen ❤ Huff, den ventingen er belastende... Blir godt å komme i gang vil jeg tro! Spennende!
 
Dipsy - B2 - Danmark - fryseforsøk nr 1 fra IVF nr 1 - Cyclogest, Ovitrelle, Albyl-e - innsett uke 15/16?

Velkommen ❤ Fikk du noe skikkelig svar på prøvene du tok etter at fryseforsøket ble avbrutt sist?
 
Hvordan gjør dere det underveis mtp. Egenmelding / sykemelding? Jeg er så psykisk utslitt av denne prosessen og hormonene, at jeg vurderer en ukes sykemelding rett og slett for et pust i bakken.

Jeg har ikke hatt behov for noe sykemelding selv, mest av alt fordi jeg syns det er godt å jobbe når jeg ikke har det så lett. Jeg får mye energi av jobben min, og har mye støtte i kollegaene mine som vet om alt :)

Det høres ut som om du har det tungt, og det er slettes ikke rart ❤ Jeg syns det virkelig er innafor å be om en sykemelding slik at du kommer deg litt ovenpå igjen ❤
 
Velkommen ❤ Fikk du noe skikkelig svar på prøvene du tok etter at fryseforsøket ble avbrutt sist?
Takk ❤️ Håper det ser bedre ut denne gangen. Nei, egentlig ikke. Tok en vannscanning hvor alt så i skjønneste orden ut, så ingen forklaring på den tykke slimhinnen. Kan ha vært rester etter aborten, som måtte ut, men hvis det samme skjer nå - så aner jeg ikke hva de gjør. Får bare krysse fingrene for at det ser bedre ut nå! ❤️
 
Nå er jeg altså på dag 13 med forsinket mensen. Klinikken vil ikke gi meg tablettkur for å kickstarte syklusen. Haaaater å ikke ha en konkret dato å forholde meg til! Liiiiiittegranne kontrollfrik bare :rolleyes:
 
Takk ❤️ Håper det ser bedre ut denne gangen. Nei, egentlig ikke. Tok en vannscanning hvor alt så i skjønneste orden ut, så ingen forklaring på den tykke slimhinnen. Kan ha vært rester etter aborten, som måtte ut, men hvis det samme skjer nå - så aner jeg ikke hva de gjør. Får bare krysse fingrene for at det ser bedre ut nå! ❤️

Så snålt :wideyed: Håper virkelig at ting har returnert til normalen nå. Når har du kontroll?
 
Nå er jeg altså på dag 13 med forsinket mensen. Klinikken vil ikke gi meg tablettkur for å kickstarte syklusen. Haaaater å ikke ha en konkret dato å forholde meg til! Liiiiiittegranne kontrollfrik bare :rolleyes:
Har sniket i gruppene her de siste månedene og fått med mig opp- og nedturene dine. For en berg-og-dalbane! Krysser fingrene for at mensen kommer snart. Skjønner veldig godt det å ha en dato å forholde seg til. Lettere å tenke på annet da også synes jeg.
 
Så snålt :wideyed: Håper virkelig at ting har returnert til normalen nå. Når har du kontroll?
Jeg hadde jo litt samme resultat før første ivf - at slimhinnen var i grenseland for oppstart, så mulig jeg har tykk slimhinne? Jeg vet ikke.. Finner lite info om det også. Blir nok kontroll på CD2/3, så foreløpig venter jeg på mens. Håper den er på plass i løpet av en uke.

Ser du sliter med forsinket syklus. Håper den er på plass snart ❤️
 
Har sniket i gruppene her de siste månedene og fått med mig opp- og nedturene dine. For en berg-og-dalbane! Krysser fingrene for at mensen kommer snart. Skjønner veldig godt det å ha en dato å forholde seg til. Lettere å tenke på annet da også synes jeg.

Ja, det har ikke blitt spart på spenningen i hvert fall! :hilarious: Syns også det er lettere å fokusere på noe annet når man har en dato og VET at det blir forsøk snart. Men men. Har tatt på meg ekstra jobb på gården jeg er avlaster på, så det hjelper litt :) Lamming på gang. Sitter akkurat nå og venter på at en av sauene skal komme lenger i fødselen :woot:
 
Jeg hadde jo litt samme resultat før første ivf - at slimhinnen var i grenseland for oppstart, så mulig jeg har tykk slimhinne? Jeg vet ikke.. Finner lite info om det også. Blir nok kontroll på CD2/3, så foreløpig venter jeg på mens. Håper den er på plass i løpet av en uke.

Ser du sliter med forsinket syklus. Håper den er på plass snart ❤️

Det kan jo godt hende det ja! Finnes det noe man kan ta for å få slimhinna mer "normal" da hvis den er for tykk? Vet ikke så mye om det. Håper virkelig at det ordner seg på et vis ❤

Jeg er litt lei må jeg innrømme :rolleyes: Men jeg er i grunn ved godt mot! Det skjer når det skjer :happy:
 
Back
Topp