April 2021

@Dipsy Lykke til på kontroll i dag ❤

Og lykke til alle andre som eventuelt skal ha kontroll i dag ❤
 
Dæven -så gode dere er..! Takk :notworthy

Har en smule skrekken ved å skulle stikke selv, så her stiller mannen opp. Men må nok gjøre det selv også. Skal se nøye på spissen til fyremadel å stikke rett vei og vinkel. Blir det helt krise å skulle stikke selv, er det tillatt å påføre emla først?

Her måtte jeg bare stikke selv, for kona har så syk sprøyteskrekk at hun brakk seg når hun så nåla :hilarious: Hun tilbudte seg å gjøre det med tårer i øynene, men det gjorde ikke meg noe å gjøre det selv :p

Jeg må innrømme at jeg ikke var særlig høy i hatten når jeg skulle stikke første gang. Men det var bare vanskelig den første gangen, når du kommer deg over den kneika så går det veldig bra altså :) Jeg syns ikke selve stikket var vondt, så jeg hadde ikke hatt behov for emla. Det hjalp meg å bare gjøre det med en gang, ikke stå og dille og stresse med å stikke. Det hjalp også å ha den instruksjonsvideoen oppe, den fulgte jeg steg for steg mens jeg satt sprøyta.

You can do it ❤❤❤
 
Dæven -så gode dere er..! Takk :notworthy

Har en smule skrekken ved å skulle stikke selv, så her stiller mannen opp. Men må nok gjøre det selv også. Skal se nøye på spissen til fyremadel å stikke rett vei og vinkel. Blir det helt krise å skulle stikke selv, er det tillatt å påføre emla først?
Vil tro det er mulig, men dobbeltsjekk med klinikken først.
Det går nok veldig fint med sprøytene skal du se ❤ Det er veldig bra at man starter med menopur som er 'enklest' å sette, og som svir minst. Så er man litt mer drilla, når man skal over på fyremadel som er litt seigere å sette, og som svir litt mer.
Her hjemme hadde jeg en samboer som kranglet seg til å få lov til å sette sprøytene. Jeg lot hun gjøre det noen ganger, for å være grei :joyful: Den ene gangen hun skulle sette tok hun skikkelig sats, og satte den som et 'pilkast'. Følte meg som en levende dartskive :hilarious:
Foretrekker helt klart å sette selv, jeg liker å ha kontrollen :)
 
Dæven -så gode dere er..! Takk :notworthy

Har en smule skrekken ved å skulle stikke selv, så her stiller mannen opp. Men må nok gjøre det selv også. Skal se nøye på spissen til fyremadel å stikke rett vei og vinkel. Blir det helt krise å skulle stikke selv, er det tillatt å påføre emla først?

Fint at mannen stiller opp :Heartpink hva som helst gjør at du føler deg roligere er best. Håper angsten blir mindre etter noen dager

Min mann satte alle mine sprøyter under første forsøk, men det gikk ikke så bra fordi han syntes etterhvert at det var ekkelt. Han begynte å grue seg og nølte med å stikke, og så ble det mer spenning for min del... neste gang tror jeg at jeg gjør det selv. Det finnes nok en løsning for alle. Masse lykke til
 
Ferdig med kontroll :happy: Slimhinne på 11-12 mm. Er ikke det veldig tykt på syklusdag 9-10?
 
Ferdig med kontroll :happy: Slimhinne på 11-12 mm. Er ikke det veldig tykt på syklusdag 9-10?

Har hatt rundt 11 mm selv på kontroll, og fikk høre "Åh, den slimhinna der er helt nydelig!" :hilarious: Så det er bare bra :D
 
Sniker:shy:
Jeg hadde slimhinne på 10mm cd10 før dette innsettet. Fikk positiv test cd12 troor jeg? Så synes det høres ganske innafor ut for deg? Alt mellom 7-14,5mm er optimalt ved innsett:) https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0239120
Høres normalt ut det :Heartred
Har hatt rundt 11 mm selv på kontroll, og fikk høre "Åh, den slimhinna der er helt nydelig!" :hilarious: Så det er bare bra :D
Herlig! Har deres vært tydelig tresjiktet for å få innsett? Min var ikke det, så er litt usikker på hva det innebærer..
 
Herlig! Har deres vært tydelig tresjiktet for å få innsett? Min var ikke det, så er litt usikker på hva det innebærer..
Min var det på første kontroll, men da var den for tynn. Pga påsken valgte de å starte meg opp på progesteron dagen før neste kontroll. Og på andre kontroll var den ikke lenger tresjiktet. Men dette var vel forhåpentligvis pga progesteronet. Jeg hadde uansett innsett i dag, og da var de veldig fornøyd med slimhinnen.
 
Herlig! Har deres vært tydelig tresjiktet for å få innsett? Min var ikke det, så er litt usikker på hva det innebærer..
Alltid hadd tresjiktet og har sett det selv på ul. Vet ikke hva som skjer om man ikke har det. Kan det være at det bare var vanskelig å se? Noen ganger så styrer jo gyn litt med å finne rett vinkel for å se alt.
 
Alltid hadd tresjiktet og har sett det selv på ul. Vet ikke hva som skjer om man ikke har det. Kan det være at det bare var vanskelig å se? Noen ganger så styrer jo gyn litt med å finne rett vinkel for å se alt.
Ja, kan hende. Var hos ny gyn også, veldig hyggelig, men hun virket litt usikker. Håper ikke det betyr avbrutt..
 
Min var det på første kontroll, men da var den for tynn. Pga påsken valgte de å starte meg opp på progesteron dagen før neste kontroll. Og på andre kontroll var den ikke lenger tresjiktet. Men dette var vel forhåpentligvis pga progesteronet. Jeg hadde uansett innsett i dag, og da var de veldig fornøyd med slimhinnen.
Akkurat! Veldig usikker på hva de kommer til å gjøre. Kan jo hende de avbryter siden slimhinnen var litt tykk tidlig i syklusen også.

Så herlig at alt så fint ut! Lykke til som ruger ❤
 
Akkurat! Veldig usikker på hva de kommer til å gjøre. Kan jo hende de avbryter siden slimhinnen var litt tykk tidlig i syklusen også.

Så herlig at alt så fint ut! Lykke til som ruger ❤
Takk. Krysser fingrene for at de blir fornøyd med slimhinnen din og:)
 
Back
Topp