April 2021

Vil tro det er mulig, men dobbeltsjekk med klinikken først.
Det går nok veldig fint med sprøytene skal du se ❤ Det er veldig bra at man starter med menopur som er 'enklest' å sette, og som svir minst. Så er man litt mer drilla, når man skal over på fyremadel som er litt seigere å sette, og som svir litt mer.
Her hjemme hadde jeg en samboer som kranglet seg til å få lov til å sette sprøytene. Jeg lot hun gjøre det noen ganger, for å være grei :joyful: Den ene gangen hun skulle sette tok hun skikkelig sats, og satte den som et 'pilkast'. Følte meg som en levende dartskive :hilarious:
Foretrekker helt klart å sette selv, jeg liker å ha kontrollen :)

haha. Det gjorde samboer her i hus også - hvis blikk kunne drepe
 
Min var det på første kontroll, men da var den for tynn. Pga påsken valgte de å starte meg opp på progesteron dagen før neste kontroll. Og på andre kontroll var den ikke lenger tresjiktet. Men dette var vel forhåpentligvis pga progesteronet. Jeg hadde uansett innsett i dag, og da var de veldig fornøyd med slimhinnen.

Så bra du har fått innsett i dag. Krysser fingrene ❤️ Hvordan var slimhinnen?
Jeg hadde rett over 6 på kontroll. Spent på hva den viser seg å være over helgen ved innsett. De mente progresteronet kunne bidra til tykkelsen. Har fått noia for at den vil bli tynnere igjen...
 
hva begrunnet de det med? Så kjipt ❤️
Nei, visstnok ingen folikler i vekst (syns jo gyn kunne opplyst om det), og det sammenhengende med den tykke slimhinnen i starten av syklusen gjør at de ønsker en hysteroskopi :sorry:

Jeg kjenner jo at kroppen ikke har vært helt på lag siden jeg mistet første gang, så det er sikkert lurt å undersøke grundig.. jeg er bare så ufattelig sliten av at det skal være så mange hinder underveis. Gråter en liten skvett i dag, så skal jeg hente meg inn igjen :crybaby2
 
Neei? Fordi den var for tykk? Dette synes jeg er kjempekjipt altså, du fortjener at lykken snur nå :Heartred
Takk gode deg ❤ Ingen folikler i vekst og en tykk slimhinne gjør at de ønsker hysteroskopi for å sjekke hvorfor kroppen ikke helt spiller på lag. Jeg skjønte ikke helt det på ultralydskanningen, jeg. Det er jo greit å sjekke ut før man kaster bort en blasto, men det er litt tungt i dag.. :sad010
 
Nei, visstnok ingen folikler i vekst (syns jo gyn kunne opplyst om det), og det sammenhengende med den tykke slimhinnen i starten av syklusen gjør at de ønsker en hysteroskopi :sorry:

Jeg kjenner jo at kroppen ikke har vært helt på lag siden jeg mistet første gang, så det er sikkert lurt å undersøke grundig.. jeg er bare så ufattelig sliten av at det skal være så mange hinder underveis. Gråter en liten skvett i dag, så skal jeg hente meg inn igjen :crybaby2

Det høres veldig tungt ut :Heartpink:Heartpink stor klem til deg
 
Så bra du har fått innsett i dag. Krysser fingrene ❤️ Hvordan var slimhinnen?
Jeg hadde rett over 6 på kontroll. Spent på hva den viser seg å være over helgen ved innsett. De mente progresteronet kunne bidra til tykkelsen. Har fått noia for at den vil bli tynnere igjen...
I dag ble den målt til mellom 7 og 7,5 mm, så den har vokst siden tirsdag da den var på 6,7. forrige gang krympet den etter oppstart på progesteron, men denne gangen har den tydeligvis vokst!
 
I dag ble den målt til mellom 7 og 7,5 mm, så den har vokst siden tirsdag da den var på 6,7. forrige gang krympet den etter oppstart på progesteron, men denne gangen har den tydeligvis vokst!

Det er jo veldig bra!! Masse lykke til med rugetiden nå.
 
Nei, visstnok ingen folikler i vekst (syns jo gyn kunne opplyst om det), og det sammenhengende med den tykke slimhinnen i starten av syklusen gjør at de ønsker en hysteroskopi :sorry:

Jeg kjenner jo at kroppen ikke har vært helt på lag siden jeg mistet første gang, så det er sikkert lurt å undersøke grundig.. jeg er bare så ufattelig sliten av at det skal være så mange hinder underveis. Gråter en liten skvett i dag, så skal jeg hente meg inn igjen :crybaby2

Det er lov å gråte en skvett i dag, og prøve å se det positive i at blastoen venter når ting er optimalt. Uansett hvor dritt krevende det er både fysisk og psykisk. Sender masse gode tanker ❤️
 
I dag ble den målt til mellom 7 og 7,5 mm, så den har vokst siden tirsdag da den var på 6,7. forrige gang krympet den etter oppstart på progesteron, men denne gangen har den tydeligvis vokst!

Nå fikk jeg et ørlite håp om at kanskje min har vokst godt nok til over helgen... jeg har innstilt meg på at det blir avbrutt.
 
Det er lov å gråte en skvett i dag, og prøve å se det positive i at blastoen venter når ting er optimalt. Uansett hvor dritt krevende det er både fysisk og psykisk. Sender masse gode tanker ❤️
Tusen takk ❤ Ja, vil jo ikke kaste bort en god blasto på dårlige forhold.. jeg er bare forvirret. Burde ikke gyn sagt noe om at folikklene ikke var i vekst?
 
Tusen takk ❤ Ja, vil jo ikke kaste bort en god blasto på dårlige forhold.. jeg er bare forvirret. Burde ikke gyn sagt noe om at folikklene ikke var i vekst?

mitt inntrykk i denne prosessen er at alle sier minst mulig. Jeg spør hele veien for å få svar og vite. Føler meg underinformert.
 
mitt inntrykk i denne prosessen er at alle sier minst mulig. Jeg spør hele veien for å få svar og vite. Føler meg underinformert.
Veldig enig. Dukker opp nye ting hele tiden, og lite konkrete svar :sorry:
 
Jeg kan settes på avbrutt :sorry:

Neineinei! Dette var vondt å lese, Dipsy ❤ Så ufattelig urettferdig og meningsløst!!! Du har absolutt lov til å være lei deg, nå har det jammen meg vært nok motgang for dere!!!

Det finnes ingen ord som kan trøste godt nok, men jeg vil likevel dele et slags "mantra" som har blitt viktig for meg i det siste: Selv om det føles som om man ikke kommer noen vei, så fører alle nedturer deg ett skritt nærmere målet ❤

Sender deg verdens største klem ❤ Jeg kommer til å følge med deg videre og heie på deg ❤
 
Tusen takk ❤ Ja, vil jo ikke kaste bort en god blasto på dårlige forhold.. jeg er bare forvirret. Burde ikke gyn sagt noe om at folikklene ikke var i vekst?

Vet du, akkurat det samme har jeg opplevd! De deler velvillig om både slimhinne og follikkler når ting går rett vei og utvikler seg som det skal. Men med en gang ting ikke er helt i orden så sier gynekologen ingenting! Mon tro om de syns det er mer behagelig at klinikken gir de dårlige nyhetene? Uansett er det leit når de ikke gir noe informasjon, for man blir helt blåst av banen når klinikken da forteller hvordan det egentlig står til :( Veldig leit at du fikk en slik opplevelse i dag ❤
 
Nå fikk jeg et ørlite håp om at kanskje min har vokst godt nok til over helgen... jeg har innstilt meg på at det blir avbrutt.

Krysser virkelig alt for at slimhinnen har blitt tykkere ❤ Skulle du ha kontroll på mandag?
 
Min var det på første kontroll, men da var den for tynn. Pga påsken valgte de å starte meg opp på progesteron dagen før neste kontroll. Og på andre kontroll var den ikke lenger tresjiktet. Men dette var vel forhåpentligvis pga progesteronet. Jeg hadde uansett innsett i dag, og da var de veldig fornøyd med slimhinnen.

Gratulerer som ruger :D
 
Ifølge nettsidene til Haugesund kommune så vil det fra mandag av være najonale retningslinjer som gjelder for regionen, dvs mindre strenge enn det er idag. Forhåpentligvis går sykehuset tilbake til grønt nivå og vi kan få innsett denne syklusen :happy:
Dere andre som er på offentlig klinikk, får man innsett på gult nivå? Får man forsøk på riksen nå for.eks?
 
Ifølge nettsidene til Haugesund kommune så vil det fra mandag av være najonale retningslinjer som gjelder for regionen, dvs mindre strenge enn det er idag. Forhåpentligvis går sykehuset tilbake til grønt nivå og vi kan få innsett denne syklusen :happy:
Dere andre som er på offentlig klinikk, får man innsett på gult nivå? Får man forsøk på riksen nå for.eks?
På Riksen går det som normalt ja. Bare mye etterslep og lang ventetid.
 
Back
Topp