Så fin babymage Godt nyttår til deg og
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så fin babymage Godt nyttår til deg og
Såååå fin mage
Aw takk søte dere ❤Hurra for tredje trimester. Så fin mage du har
Aww takkHurra for tredje trimester! Og for en fin mage!
Jeg fikk vekstestimering på sykehuset, skjønner heller ikke hvordan man skal få det til uten å måle babyen.
Kos deg masse med magen. Det er så rart når den er borte og den som lagde liv der inne er på utsiden. Jeg filmet noen snutter av ctg-overvåkningen de gjorde på sykehuset da jeg ble innlagt til fødsel, og det er så koselig å se tilbake på.
28+0 og tredje trimester
Tenk at jeg er i tredje trimester allerede.
Kjenner at jeg begynner å bli utålmodig/ivrig med tanke på å møte henne nå ❤ håper siste tida går veldig kjapt.
Vi hadde håpa på 4D ultralyd denne uka men pga ny lockdown så utfører ikke privatklinikken 4D nå. Håper de starter opp igjen før jeg er 32 uker for det var visst maksgrensa de hadde
Hadde time hos jordmor i dag, alt så fint ut, hun målte magen og den lå visst rundt midt på treet, og hørte på hjertelyd og den var fin.
Hører om folk som får høre hvor stor babyen er og hva de veier osv på sånne svangerskapskontroller, men det skjønner jeg ikke hvordan de kan finne ut uten ultralyd?
Hun lå uansett med hodet ned ifølge jordmor, synes hun bare kan fortsette med det
Har det aller meste av utstyr etc klart nå, mangler bare stellebord og badekar/stamp, og så klart alt det som trengs for å rengjøre babyen (type bomullsdotter, våtservietter, evr framtidige kremer og såper osv når hun er gammel nok til det) men tenkte å vente med sånt til etter vi har stellebordet pga lagringsplass.
Skal ha online fødselskurs nå om et kvarter, så det blir interessant. Føler jeg allerede har lært så mye av å se serier som "one born every minute" allerede.
Har ikke lagt ved et eneste magebilde her inne, så her kommer ett
Vis vedlegget 345245
Større skal en vel bli
Har vokst mye bare de siste 2-3 ukene synes jeg.
Håper alle hadde en fin jul, og godt nyttår!
Ja håper tida fortsetter å gå fort nå.Herlighet! 3 trimester alt, hurra❤
Også så koselig oppdatering og fin mage
Ja jeg håper at plutselig så er hun her 12 uker går forhåpentligvis veldig fort.Woow! Så fort tiden går 3.trimester alt og alldeles ikke lenge til dere får møte jenta deres
Så koselig at du synes det.Det er så gøy å følge deg, og her fra sidelinjen går tiden virkelig fort!!
30+2
Bare 10 uker igjen. Sykt å tenke på. Allikevel vil jeg tida skal gå fortere.
I går ble det en lite tur på sykehuset hvor jeg skal føde om 2 mnd, men der var ikke akkurat helt frivillig.
Jeg drev og satte på plass oppvasken og merker noe som ligner på menssmerter (men som jordmor sier høres ut som bekkensmerter), og ut fra erfaring så blir smertene lettere når jeg har tømt blæra, så gikk på do. Så gikk jeh ned på kjøkkenet igjen og snakka med samboeren og mens jeg stod der kjentes det plutselig ut som om jeg tissa litt på meg, noe som ikke er logisk når jeg nettopp hadde tømt blæra, gikk og sjekka og det var kanskje en spiseskje med klar væske, ikke urin, som hadde kommet ut. Var litt rart at så mye kom ut på én gang ut av intet synes jeg, men gikk ned igjen og satt meg i sofaen og det samme skjedde igjen. Sjekka og ny spiseskje ca. Også klar væske.
Begynte å google og det stod at om det var fostervann så kom det til å lekke litt og litt kontinuerlig noe det altså ikke gjorde fordi det slutta etterpå, men det stod også at man bør ringe føden i tilfelle. Fordi det stod at om det ble endringer i mengde utflod bør man også ringe.
Bestemte meg for å vente en times tid for å se om det kom mer, spiste middag, slappa av, og ringte og var forberedt på å bli fortalt "det er helt normalt, ikke noe å bekymre seg for", men istedenfor sa hun at hun ville jeg skulle komme innom for en sjekk.
Så jeg dusja meg sånn kjapt, fikk skyss av et familiemedlem av samboeren, og fikk komme inn til ei jordmor med én gang.
Hun kobla meg til med de beltene som måler babyens hjerte, og en som måler etter rier. Alt fint med baby, bevegelser, hjerte, ingen rier, nada.
Men jeg måtte vente i noen timer på å få en lege til å ta en gynekologisk undersøkelse for å sjekke om det var fostervann inni der. Prøvene kom tilbake negative heldigvis, så null fostervann, men likevel ba de meg ringe om det skjedde igjen fordi det er bedre å være 100% sikker.
Så det var kvelden min i går. Føles ut som en drøm nå i dag. Aldri vært på sykehus før for meg selv, og var rart å måtte dra alene osv. Men veeeeeldig trivelig jordmor som tok vare på meg, håper hun er der når jeg skal føde.
Og veldig realt å vite hvor jeg skal dra om et par mnd.
Følte meg litt til bry, fordi jeg hadde aldri en dårlig følelse og mente selv at alt var i orden, men om de anbefaler å sjekke seg så hører jeg etter.
Fikk sitte og høre på hjertet til litja i et par timer så det var jo forsåvidt koselig
Får til å høre det hjemme med stetoskop også nå, så om jeg vil høre igjen kan jeg bare gjøre det.
Samboeren får også til å høre ved å legge øret inntil nå, noe som er koselig.
Sorry ble lang historie, men aldri gått gjennom før så ville dele. Er jo derfor man har dagbok.
Håper alle har en fortsatt fin uke
Ja glad alt var bra.Oi, det hørtes ganske dramatisk ut! Men godt å høre at det gikk bra! Enn at du har bare ca 12 uker igjen, føles som nettopp at vi var i samme IKM-gruppe.
Jah, vil helst ikke tilbake dit før fødselen er igang.For en dag, men godt at alt står utmerket til der da
Ja de sier så. Første gang jeg har ringt inn med noen bekymringer også, så.Bedre med en sjekk for mye enn for lite! Godr at alt er bra og at det ikke var fostervann helt enda!
Ja jeg hadde nok blitt bekymret etterhvert. Tror heller at bekymringen forsvant med én gang jeg dro til sykehuset. Var mer bekymra for den gynekologiske undersøkelsen fordi det er ikke akkurat en favoritt lol.Så godt å høre at alt står bra til med dere begge og at alt var i skjønneste orden Og selv om du ikke ble bekymret, så var det nok lurt at du tok en tur inn og sjekket, for da slipper du det ekstra stresset om det hadde snudd og du hadde blitt bekymret utover kvelden / natten (ting føles gjerne litt verre ut da).
Tenk at du har kommet så langt! Det er helt utrolig at du har termin om 10 uker.. Synes det var akkurat jeg som hadde termin om 10 uker, jeg..! Følger fortsatt med i spenning og gleder meg til ukene fremover med symptomer/tegn på fødsel osv.