Hei!

Sa de noe om hodet var festet? For når det fester seg så stabiliserer ofte bekkenet seg også - så det kan jo være noe å se frem til :)

Ellers tror jeg ikke du skal håpe på at en sånn ball setter i gang fødsel, men den er god å sitte på når fødselen er i gang. Sitter du med hoftene åpne og gjør store roterende bevegelser så hjelper du babyen skru seg nedover fødselskanalen. Ofte har de sånn ball på fødestua. Kanskje de har en der?

Masse lykke til på innspurten. Elsker at du har kommet så langt for jeg er jo bare to uker etter :p
Hun sa at hodet fortsatt bare er delvis festet, det var det for 2 uker siden også. Håper det er helt festa innen neste kontroll om 2 uker.

Jeg har faktisk bestilt ball nå hehe. Leste at det kan være godt for bekkenet å sitte på den også i tida før fødsel så skal se om det hjelper med plagene.
De har sikkert ball på sykehuset også ja. :) regner iallefall med det.

Woohoo bare 2 uker etter? Herlig! Håper tida går like fort for deg som den har gått for meg så langt. :)
Har du alt klart?
 
Hun sa at hodet fortsatt bare er delvis festet, det var det for 2 uker siden også. Håper det er helt festa innen neste kontroll om 2 uker.

Jeg har faktisk bestilt ball nå hehe. Leste at det kan være godt for bekkenet å sitte på den også i tida før fødsel så skal se om det hjelper med plagene.
De har sikkert ball på sykehuset også ja. :) regner iallefall med det.

Woohoo bare 2 uker etter? Herlig! Håper tida går like fort for deg som den har gått for meg så langt. :)
Har du alt klart?

Er jo ikke sikkert det blir bedre når det fester seg for alle, men jeg husker mine bekkenplager forsvant de siste 3 ukene før fødsel sist. Så lov å håpe!

Mye positivt med sånn ball. Du blir sikkert veldig fornøyd. Er veldig digg å sitte på å liksom massere bekkenet/hoftene :p Også er den genialt til å trene opp med etter fødsel :)

Ja, jeg har vel det meste av utstyr og klær klart nå. Vet ikke om hodet er klar for å bli tobarnsmamma helt enda, men det blir man vel ikke før man holder ungen i armene likevel. Da kjennes det sikkert like naturlig ut som det gjorde å bli mamma for første gang :)

Måtte de neste ukene gå rask for oss begge :)
 
Er jo ikke sikkert det blir bedre når det fester seg for alle, men jeg husker mine bekkenplager forsvant de siste 3 ukene før fødsel sist. Så lov å håpe!

Mye positivt med sånn ball. Du blir sikkert veldig fornøyd. Er veldig digg å sitte på å liksom massere bekkenet/hoftene :p Også er den genialt til å trene opp med etter fødsel :)

Ja, jeg har vel det meste av utstyr og klær klart nå. Vet ikke om hodet er klar for å bli tobarnsmamma helt enda, men det blir man vel ikke før man holder ungen i armene likevel. Da kjennes det sikkert like naturlig ut som det gjorde å bli mamma for første gang :)

Måtte de neste ukene gå rask for oss begge :)
Åh hadde vært veldig godt om de forsvant snart haha. Begynner liksom å bli vant med plagene nå.. trodde bare de ble verre jo nærmere fødselen man kommer.

Ja stemmer det, jeg kan jo så klart fortsette å bruke ballen etter fødsel også, trene opp magemusklene igjen osv. :) tenkte jeg ikke på.

Godt å ha det meste klart da :) jeg kommer stadig på en og annen ting jeg føler jeg bør ha men da er Amazon veldig realt.
Åh håper den naturlige følelsen dukker opp hos meg også, selv om jeg gleder meg til å møte henne så er jeg nervøs.

Jepp! Krysser fingrene for at tida flyr unna for begge. ;)
 
Tenk at det bare er 4 uker til termin hos deg :) :) :)
Forresten, sånne symfysemål skal man ikke tenke så mye over (når det er flere som måler) for alle måler litt forskjellig :) :)
med min datter drev kuven og hoppet opp og ned siden lege/jordmor målte annenhver gang :p Og også nå med lillebror måler de litt forskjellig :) :)

Tror vondt i korsryggen er ganske vanlig, går nok over når hun er ute :) :)
Mange klemmer :)
 
Tenk at du snart er i mål - endelig! ❤️

Jeg tror nok ikke hopping på ball setter i gang noe, men kan sikkert være kjekk å ha under fødselen. Alt som hjelper tyngdekraften er bra da. Selv ble jeg oppfordret til å gå så mye jeg orket mens jeg ventet på at fødselen skulle komme skikkelig i gang. I ettertid skulle jeg gjerne hatt en sånn ball under fødselen, hodet mitt har bestemt seg for at den ville fjernet alle smerter i korsryggen da. :p

Apropos korsryggen er det ikke uvanlig at den bli vond mot slutten av svangerskapet. Du har jo mye vekt på steder du ikke pleier å ha mye vekt, og holdningen din blir annerledes. Det går gjerne ut over korsryggen.

Masse lykke til videre, snart er du mamma! ❤️
 
Ja trodde tida skulle gå mer sakte på slutten men synes fortsatt den går fort. Har sikkert også mye medat jeg fortsatt er i 100% jobb.
Ah så det er vanlig å få vondt i korsryggen av å gå, på slutten? Slipper kanskje å føle meg så dum over at jeg ikke har bevegd meg mye i svangerskapet da. :)

Skal prøve å kose meg, men kjenner jeg er veldig klar for å ikke dele kroppen min lenger hehe. Så gleder meg til å få henne ut og endelig møte henne. :)

Ja, jobben gjør nok ikke at tiden går noe saktere hvert fall! Deilig det da :p
Ja, tyngdepunktet har jo endret seg en del også, kan man jo si :hilarious: så ikke ha dårlig samvittighet for det! Du er gravid og da skal du gjøre hva du føler er best for deg og dere, du tar det igjen med trilleturer uansett ❤

Ja, full forståelse for det! Det er like magisk å få tilbake kroppen som å endelig få møte lille omtrent altså:shy:
 
Last edited:
Tenk at det bare er 4 uker til termin hos deg :) :) :)
Forresten, sånne symfysemål skal man ikke tenke så mye over (når det er flere som måler) for alle måler litt forskjellig :) :)
med min datter drev kuven og hoppet opp og ned siden lege/jordmor målte annenhver gang :p Og også nå med lillebror måler de litt forskjellig :) :)

Tror vondt i korsryggen er ganske vanlig, går nok over når hun er ute :) :)
Mange klemmer :)
Ja det står til og med i instruksjonene på arket de skriver på at det skal helst utføres av samme person hver gang. Men neida.. det blir ikke gjort lol. Hun får vel bare være så stor som hun blir.

Ja håper det går over for jeg må jo gå turer med vogna med henne hehe.
 
Tenk at du snart er i mål - endelig! ❤️

Jeg tror nok ikke hopping på ball setter i gang noe, men kan sikkert være kjekk å ha under fødselen. Alt som hjelper tyngdekraften er bra da. Selv ble jeg oppfordret til å gå så mye jeg orket mens jeg ventet på at fødselen skulle komme skikkelig i gang. I ettertid skulle jeg gjerne hatt en sånn ball under fødselen, hodet mitt har bestemt seg for at den ville fjernet alle smerter i korsryggen da. :p

Apropos korsryggen er det ikke uvanlig at den bli vond mot slutten av svangerskapet. Du har jo mye vekt på steder du ikke pleier å ha mye vekt, og holdningen din blir annerledes. Det går gjerne ut over korsryggen.

Masse lykke til videre, snart er du mamma! ❤️
Ja jeg tenker liksom at det er bedre at jeg sitter og hopper osv på ballen enn å ikke røre meg, siden det er så ubehagelig å gå mye.

Godt å høre fra flere at det ikke er uvanlig. Var redd det var fullt og helt min skyld at jeg har blitt svak i korsryggen. Men når jeg tenker meg om så synes jeg at jeg har sett mange høygravide gå og holde seg nederst i ryggen.

Tusen takk. :) Jah, det er helt sykt å tenke på ❤
 
Ja, jobben gkør nok ikke at tiden gpr noe saktere hvert fall! Deilig det da :p
Ja, tyngdepunktet har jo endret seg en del også, kan man jo si :hilarious: så ikke ha dårlig samvittighet for det! Du er gravid og da skal du gjlrebhva du fller er best for deg og dere, du tar det ugjen mrd trilleturer uansett ❤

Ja, full forståelse for det! Det er like magisk å få tilbake kroppen som å endelig få møte lille omtrent altså:shy:
Hehe ja tyngdepunktet er definitivt en annen plass nå lol.
Hehe ja det blir sikkert veldig rart å ha henne på utsiden, men gleder meg. Og gleder meg også veldig til å kunne ligge på magen igjen!!!
 
Hehe ja tyngdepunktet er definitivt en annen plass nå lol.
Hehe ja det blir sikkert veldig rart å ha henne på utsiden, men gleder meg. Og gleder meg også veldig til å kunne ligge på magen igjen!!!

Hehe, jepp :hilarious:
Mye fint å glede seg til! Lykke til i innspurten ❤
 
Ja det står til og med i instruksjonene på arket de skriver på at det skal helst utføres av samme person hver gang. Men neida.. det blir ikke gjort lol. Hun får vel bare være så stor som hun blir.

Ja håper det går over for jeg må jo gå turer med vogna med henne hehe.
Hehe, hun blir så stor som hun blir ja :) :) :)
Er helt sikker på at du er bedre når hun er ute :) bare vent og se :)
 
Hehe ja tyngdepunktet er definitivt en annen plass nå lol.
Hehe ja det blir sikkert veldig rart å ha henne på utsiden, men gleder meg. Og gleder meg også veldig til å kunne ligge på magen igjen!!!
Jeg gledet meg også til å ligge på magen igjen, men nå er jo puppene i veien!! :hilarious::hilarious:
 
Åh kjære ConCon:Heartpink Tenk at snart er lille jenta di i armene! Kan ikke tro hvor fort tiden har gått. Husker så godt da vi fulgte hverandre før sommeren i fjor. Er såå glad på dine vegne, og for at alt ser bra ut med lille tulla:dummy1: "nyt" siste dagene så godt du klarer! Heier på deg! :) Og håper så klart jeg kommer etter om ikke så lenge! Kanskje du må sende babystøvet over til meg når du er ferdig med å bruke det:shy::Heartred:hilarious:
 
Åh kjære ConCon:Heartpink Tenk at snart er lille jenta di i armene! Kan ikke tro hvor fort tiden har gått. Husker så godt da vi fulgte hverandre før sommeren i fjor. Er såå glad på dine vegne, og for at alt ser bra ut med lille tulla:dummy1: "nyt" siste dagene så godt du klarer! Heier på deg! :) Og håper så klart jeg kommer etter om ikke så lenge! Kanskje du må sende babystøvet over til meg når du er ferdig med å bruke det:shy::Heartred:hilarious:
Tusen takk snille deg ❤ jeg har sendt babystøv til deg hele veien, men håper enda mer blir sendt når litja har kommet til verden. Heier på deg hver pp og håper du kommer etter så snart som mulig ❤
 
Tusen takk snille deg ❤ jeg har sendt babystøv til deg hele veien, men håper enda mer blir sendt når litja har kommet til verden. Heier på deg hver pp og håper du kommer etter så snart som mulig ❤
Du er goood :Heartpink
 
Back
Topp