37+2

37 uker er vel det magiske tallet hvor lille kan komme når hun vil :)

Forrige uke bestemte jeg meg for å ikke starte permisjonen én uke før termin men 2. Kroppen har rett og slett fått nok, og psyken følger med.
Sliter med søvnen mer og mer for hver natt, får mer og mer vondt I hofter, bekken og rygg, og sliter med å sitte på kontor stolen og går som ei gammal kjerring hver gang jeg reiser meg.
Så dette er siste uka mi. Siste dag blir på lørdag og jeg angrer ikke i det heletatt.
Er vel en grunn til at det er vanlig å gå ut i permisjon 3 uker før termin i Norge.
Trodde det skulle bli enklere enn dette.. hehe. Kanskje det hadde vært lettere å gå gravid om jeg hadde vært i 20 årene of ikke 30 årene, jeg vet ikke.

Og for 2 dager siden ble bekkenet verre enn før, prøvde å være litt aktiv, gjøre litt husarbeid og blir med og gå tur til butikken og da var det gjort :hilarious:

Noen netter klarer jeg ikke å ligge på venstre siden fordi det gjør vondt til og med inni brystkassa. Aner ikke hvorfor. Og å ligge kun på høyre siden hele natten er så og si umulig så har funnet ut at da er det bedre å stå opp og sitte bakoverlent på sofaen og sove istedenfor.

Om noen har tips for å bedre bekkensmerter så sier jeg ja takk. Får ikke til å gå normalt lenger. Virker som om det bare blir verre av å gå og bevege meg for mye så ender opp sittende/liggende på sofaen :oops:
Prøver å sitte og hoppe og bevege hoftene rundt på yogaballen noen ganger men har ikke merket bedring ennå, og om jeg sitter på den for lenge så får jeg vondt I ryggen.

Gleder meg til litja kommer ut og jeg håper at bekkensmertene går over kort tid etter.
Håper hun kommer tidlig. Etter lørdag kan hun få komme når som helst for min del :)
 
Åh, Concon! Du er straks i mål! Syns det er er kvarter siden vi tolket tidligtester. Kjedelig å høre at du har vondt, men nå er det heldigvis ikke lenge igjen. ❤️
 
Åh, Concon! Du er straks i mål! Syns det er er kvarter siden vi tolket tidligtester. Kjedelig å høre at du har vondt, men nå er det heldigvis ikke lenge igjen. ❤️
I know :) snart inne i innspurten med mindre hun skal gjøre seg vanskelig :hilarious:
 
I know :) snart inne i innspurten med mindre hun skal gjøre seg vanskelig :hilarious:
Om du klarer det er det nesten like greit å innstille seg på Max overtid. Jeg var SÅ klar for å bli satt i gang en dag eller to etter termin at jeg ikke var klar for at han skulle komme før. :rolleyes:

Men når som helst nå. Hun er jo helt ferdig og klar for verden. ❤️
 
Det er en grunn til en går i permisjon 3 uker føre og at det kalles høygravid, det er/kan være bly tungt bpde fysisk og psykisk... du har jo holdt ut så lenge på jobben, så du skal være veldig fornøyd med egen innsats altså! Har dessverre ingen tips ang. Bekkenet, men håper lille bestemmer seg for å ikke vente altfor lenge føre hun vil hilse på❤ og de aller fleste føler seg som et nytt menneske rett etter fødsel hvor smertene blir borte, håper det gjelder deg og!! Masse lykke til i innspurten! Det er heldigvis ikke lenge igjen nå:happy:
 
Om du klarer det er det nesten like greit å innstille seg på Max overtid. Jeg var SÅ klar for å bli satt i gang en dag eller to etter termin at jeg ikke var klar for at han skulle komme før. :rolleyes:

Men når som helst nå. Hun er jo helt ferdig og klar for verden. ❤️
Åh vanskelig å innstille seg på overtid når man er så lei 2.5 uke før termin... men jeg er så klart klar over at det kan skje. Lov å håpe på tidligere eller termindato. :)
 
Det er en grunn til en går i permisjon 3 uker føre og at det kalles høygravid, det er/kan være bly tungt bpde fysisk og psykisk... du har jo holdt ut så lenge på jobben, så du skal være veldig fornøyd med egen innsats altså! Har dessverre ingen tips ang. Bekkenet, men håper lille bestemmer seg for å ikke vente altfor lenge føre hun vil hilse på❤ og de aller fleste føler seg som et nytt menneske rett etter fødsel hvor smertene blir borte, håper det gjelder deg og!! Masse lykke til i innspurten! Det er heldigvis ikke lenge igjen nå:happy:
Ja nå har jo jeg bare en kontorjobb så sitter jo hele dagen, men feil sittestilling har ikke akkurat gjort bekkenet og ryggen bedre så ja, glad det blir en uke tidligere.

Håper det gjelder meg også! Med at jeg føler meg som meg selv igjen og smertene forsvinner fort etter fødsel. :)

Tusen takk. :)
 
Ja nå har jo jeg bare en kontorjobb så sitter jo hele dagen, men feil sittestilling har ikke akkurat gjort bekkenet og ryggen bedre så ja, glad det blir en uke tidligere.

Håper det gjelder meg også! Med at jeg føler meg som meg selv igjen og smertene forsvinner fort etter fødsel. :)

Tusen takk. :)

Satt bare på kontoret under graviditeten jeg og, men jibb er slitsomt uansett hvordan det blir utført, det krever boe av deg. Og det er hvert fall ikke godt for bekkenet nei :wtf:

Håper på det!!:happy:
 
Tenk nå er hyn her snart :) :) håper siste dagene/ukene går greit å komme seg gjennom for seg og at selve fødselsopplevelsen blir superpositiv og fin :) mange klemmer
 
Satt bare på kontoret under graviditeten jeg og, men jibb er slitsomt uansett hvordan det blir utført, det krever boe av deg. Og det er hvert fall ikke godt for bekkenet nei :wtf:

Håper på det!!:happy:
Det er sant :)
Jepp krysser fingrene :)
 
38+4

Samboeren sier at han tror hun kommer til å være sent ute. Jeg prøver å tenke positivt om at hun forhåpentligvis kommer tidlig eller til termin. Vil gjerne at hun skal bli en mars baby :)

Hadde time hos jordmor på mandag (38+0) og hun målte magen og målte den til 34 cm... på 36+0 timen målte de meg til 35 cm, så synes det var veldig rart.
Hun sa at fordi babyen ligger lengre nede nå så kan målene bli mindre og at selve babyen føltes ut som en grei str, og var fornøyd med hjertelyd og mente at det ikke var noen grunn til bekymring. Men pga dette målet havnet jeg også under den 10-linja.
20210319_195315.jpg

Men i følge notatene var hodet 3/5 festa for 4 uker siden og akkurat samme på mandag, så I dag klarte jeg ikke å tenke mer på det og ringte føden for å høre deres mening.
De sa de kunne ikke gi noen mening med mindre jeg kom inn så de fikk sett meg og notatboka mi, så jeg dro til sykehuset for en sjekk.

Etter å ha lest gjennom notatboka kom en lege inn og kjente på magen min, på babyen, hodet og på sidene og sa at babyen kjennes ut som en normal str for hvor langt på vei jeg er. Og hun sa at det er vanlig at magen stopper å vokse etter 36 uker om hodet er nede.
Øhhh...? Hvorfor er kurven brattere på slutten der de skal markere mål da? Og føler liksom at alle sier at man vokser mest på slutten av svangerskapet.

I tillegg har jeg lest om flere damer i en britisk forum-app jeg bruker, som har blitt satt igang fordi målene har stoppet opp de siste 2-4 ukene. Men om det er vanlig at magen ikke vokser på slutten, hvorfor i all verden blir de satt igang?

Synes det hele virker veldig ulogisk og rart.
Det eneste som holder meg rolig er at legen sa babyen føltes ut som en normal str gjennom magen, så jeg velger å stole på det. Men at hun sa at det er vanlig at magen stopper å vokse går i mot alt jeg har lest, lært og blitt fortalt til nå, så derfor er jeg samtidig skeptisk.

Har noen av dere vært borti noe lignende?


Uansett, legger ved noen bilder av siste babyklær-innkjøp før fødsel, fordi jeg klarte ikke å dy meg :)
20210319_192954.jpg

20210319_193046.jpg

20210319_193123.jpg

20210319_193326.jpg
 
Enig med deg at det hørtes rart ut, og synes selv magen vokste mye på slutten, men tror også at sf mål ikke gir noek god indikasjon likevel da magen vil endre seg med tanke på at baby legger seg mer til rette ned i bekkent, tar større plass og ettersom hvordan baby ligger. Så sier egentlig ikke så altfor mye, så ville bare stolt på at de mener alt er bra :p
For noen utrolig søte klær!! Ikke lenge igjen nå:happy:
 
Jeg syns det ser ut som at det er den forrige målingen som er litt ute på tur, jeg.

Da jeg var på vekstkontroller mot slutten trodde fødselslege at babyen antakelig var større enn det hun klarte å måle ham til, fordi han virket til å ta så mye plass i magen. Han lå og koste seg med ryggen mot høyre, og høyre side er absolutt trangeste plass å ligge i magen. Jeg antar fødselslegen ble litt «lurt» av at organene mine også må ha plass, slik at det ble trangt for babyen. Alt var tipp topp, og lille var bare noen titalls gram unna perfekt gjennomsnittlig fødselsvekt.

Jeg ville vel forsøkt å stole på legen, men om du er usikker er det vel mulig å be om en ultralyd?
 
Enig med deg at det hørtes rart ut, og synes selv magen vokste mye på slutten, men tror også at sf mål ikke gir noek god indikasjon likevel da magen vil endre seg med tanke på at baby legger seg mer til rette ned i bekkent, tar større plass og ettersom hvordan baby ligger. Så sier egentlig ikke så altfor mye, så ville bare stolt på at de mener alt er bra :p
For noen utrolig søte klær!! Ikke lenge igjen nå:happy:
Ja må bare velge å stole på de. De vet bedre enn meg. Men ja, at magen slutter å vokse er bare Bull. Føler at hun sa det for å få meg til å gi meg.
Aww ja jeg klarte ikke å dy meg med de klærne. Gleder meg å kle henne i de :)
Håper alt er bra med deg og dere. :)
 
Back
Topp