16+0

Privat ultralyd for å finne ut kjønn.
Har gledet meg til denne dagen lenge!
Hadde kjøpt klart klær på nett som kom i posten tidligere idag, som jeg skulle legge fram med ultralyd bilde og enten et rosa eller blått kort som skulle avsløre kjønnet, og skulle ta bilde og legge ut på Facebook (noe jeg har gjort)
Klærne var for store da men, bestilte 0-3 mnd men fikk 3-6 mnd så det var litt dumt, men men. Blir brukt en gang i framtida uansett. ;)

På ultralyden var det samme mann som var veldig trivelig når vi var der 12+0.
Jeg sa at vi hovedsaklig var der for å finne ut kjønnet så om han kunne fokusere på det framfor å måle lengde osv hadde det vært fint. Han ville så klart finne hjertet først noe som kom fram tvert. :) alt fint med lille.

Men babyen var nok en gang veldig sta, hadde beina krysset foran området han måtte se, og jeg måtte flere ganger dytte meg opp med beina for å riste på hoftene og magen for å få babyen til å røre på seg.
Men etterhvert ble han mer og mer sikker på hva han så (men de kan jo aldri si 100% så klart før babyen kommer ut sa han), men han sa "jeg er ganske sikker".

Vis vedlegget 338043
Det er ei lite jente!! ❤❤❤

Først var vi litt i sjokk fordi vi har lenge vært så overbeviste om at det var en gutt, og hadde begynt å vennet oss til den tanken, men vi begge ønsket oss jo jente og nå får vi det! ❤ så vi er kjempeglade :)

Så en lykkelig dag i dag. :)

Hadde også time hos jordmor og blodprøvene mine så bra ut osv, må levere en urinprøve i mårra hos fastlegen for å sjekke om jeg har urinveisinfeksjon bare, men det er jo ikke krise om jeg har for det er lett å fikse så ingenting jeg bekymrer meg over. :)

Nå skal jeg kose meg med å se på jenteklær ❤

Håper alle har hatt en fin mandag. :)
Litt lenge siden du har skrevet dette, men leser igjennom først nå :D Så koselig med en liten jente! :Heartred Kan jeg få lov til å spør på hvilken side du har kjøpt disse klærne? :wideyed: De var så utrolig søte!
 
Det er selvfølgelig lov å bli lei seg over å ikke kunne reise hjem til jul :( Betyr ikke at du ikke respekterer restriksjonene eller er med på dugnaden. Tror (og håper!) ikke det er noe som tenker det. Hadde blitt kjempelei meg selv. Håper det skjer en drastisk nedgang i smitte over de neste 14 dagene så de kan lette litt på restriksjonene og innreisekarantene så nordmenn som vil hjem til jul får mulighet til det uten å bli sendt på hotell, men er sikkert lurt å forberede seg som du sier du gjør. Covid er noe skikkelig dritt!
Ja det er virkelig noe dritt. Er ikke annet å gjøre enn å krysse fingrene og håpe på det beste. :)
 
Litt lenge siden du har skrevet dette, men leser igjennom først nå :D Så koselig med en liten jente! :Heartred Kan jeg få lov til å spør på hvilken side du har kjøpt disse klærne? :wideyed: De var så utrolig søte!
Tusen takk. :) jeg kjøpte de på Amazon faktisk. De kom i feil str da, jeg bestilte 1-3 mnd men fikk 3-6 mnd.
 
Tenkte på deg da jeg så denne!
E8C12127-0E12-4DAC-9965-26CFA460DA06.png
 
Tenkte på deg da jeg så denne!
Vis vedlegget 343124
Ah ja. Fikk nettopp oppdatering fra mamma, men hun sier at da må jeg ha eget rom, eget bad og eget kjøkken i 10 dager. Og hun har så klart ikke et ekstra kjøkken i hus, og kun ett bad. Så reisen min hjem til jul ble desverre avbestilt i dag :(
Men skal prøve å lage en god middag på julaften på kvelden og se en julefilm eller to med samboeren når han kommer hjem fra jobb i 6 tida, og kanskje ha et par video samtaler med mamma og søstera mi i løpet av dagen.
Neste hjemreise blir jo ikke før litja har kommet til verden så regner med det ikke blir før tidligst slutten av Mai... så blir lenge å gå uten å se familien men sånn er det å være gravid i covid tida.
Får iallefall en kjempefin premie til våren. :)
 
Ah ja. Fikk nettopp oppdatering fra mamma, men hun sier at da må jeg ha eget rom, eget bad og eget kjøkken i 10 dager. Og hun har så klart ikke et ekstra kjøkken i hus, og kun ett bad. Så reisen min hjem til jul ble desverre avbestilt i dag :(
Men skal prøve å lage en god middag på julaften på kvelden og se en julefilm eller to med samboeren når han kommer hjem fra jobb i 6 tida, og kanskje ha et par video samtaler med mamma og søstera mi i løpet av dagen.
Neste hjemreise blir jo ikke før litja har kommet til verden så regner med det ikke blir før tidligst slutten av Mai... så blir lenge å gå uten å se familien men sånn er det å være gravid i covid tida.
Får iallefall en kjempefin premie til våren. :)

Åh, føler med deg... Vurderer faktisk å ikke dra "hjem" til jul fordi søsknene mine ikke tar smittevern alvorlig nok for min smak, men har mulighet til å møte mamma igjen etter jul så det blir jo ikke det samme. Søsknene har jeg ikke sett siden bryllupet vårt i sommer så det ender isf med at de ikke møter meg som gravid i det hele tatt... Ikke klart å bli enig med meg selv om hva jeg tenker om det men god mat og julefilm med mannen lyder uansett som fine elementer å ta med seg ❤️
 
Åh, føler med deg... Vurderer faktisk å ikke dra "hjem" til jul fordi søsknene mine ikke tar smittevern alvorlig nok for min smak, men har mulighet til å møte mamma igjen etter jul så det blir jo ikke det samme. Søsknene har jeg ikke sett siden bryllupet vårt i sommer så det ender isf med at de ikke møter meg som gravid i det hele tatt... Ikke klart å bli enig med meg selv om hva jeg tenker om det men god mat og julefilm med mannen lyder uansett som fine elementer å ta med seg ❤️
Ja det er en familie vi ikke vil feire med her i UK fordi tenåringsgutten er ute og henger med venner og fester osv hele tiden så vil ikke ta sjansen. Så vi kommer kun til å feire i noen timer med mora til samboeren. Besteforeldrene hans vil ikke ta sjansen så dermed kan vi ikke feire med de heller, så blir en annerledes jul for samboeren også, selv om det er han personlig som vil gjøre det på denne måten.
Det er trist når man ikke får delt graviditeten med familien, definitivt. Men får heller fokusere på å dele det nye familiemedlemmer med de senere :)
 
Ja det er en familie vi ikke vil feire med her i UK fordi tenåringsgutten er ute og henger med venner og fester osv hele tiden så vil ikke ta sjansen. Så vi kommer kun til å feire i noen timer med mora til samboeren. Besteforeldrene hans vil ikke ta sjansen så dermed kan vi ikke feire med de heller, så blir en annerledes jul for samboeren også, selv om det er han personlig som vil gjøre det på denne måten.
Det er trist når man ikke får delt graviditeten med familien, definitivt. Men får heller fokusere på å dele det nye familiemedlemmer med de senere :)
Ja... Det vil ikke føles bra å strekke seg lenger enn man er komfortabel med heller. Forhåpentlig klarer vi å gjøre noe hyggelig ut av det likevel ❤️
 
25+0

Som tida flyr.
Nå er svangerskapspapirene levert til jobb og jeg har fylt inn skjema for nå jeg vil starte mammaperm.
Har valgt å starte den en uke før (de har ikke sånn standard 3 uker før her som i norge), men de sier at om jeg må så får jeg starte tidligere også.
Kan også jobbe fram til termin men det har jeg en følelse av at jeg kommer til å hate meg selv for om jeg setter opp. :hilarious:

Neste svangerskapskontroll ble satt opp til uke 28 når jeg var på 16 ukers kontrollen (uke 20 var kun ultralyd), men på fredag sendte jordmor meg melding og sa at vi var på overtid med blodprøve for stoffskiftet mitt, så hun ba meg komme innom i dag mandag.
Så var innom der nå nettopp (sitter og venter på bussen hjem nå) og den blodprøven endte opp med full sjekk visstnok. Fire glass blod, tissa på en pinne med masse firkanter på, blodtrykk og så hørte hun på hjertet til litja med doppler. Første gang de har gjort det. :)
Så egentlig godt fornøyd med at alt ble sjekka, siden 24 ukers kontrollen ble hoppa over.

Og nå er jeg vel også kommet over grensa hvor de kommer til å prøve å redde henne om hun blir født nå så det er godt å vite.

Kjenner liv hver dag og sparkene blir sterkere og samboeren kjenner også veldig godt nå om hun bare snur seg inni der. Det synes han var en syk følelse. Hehe. :)

Desverre ble turen hjem til kjære Norge avlyst pga hvor strenge karantene reglene er hjemme. :(
Så har felt noen tårer over det, og det blir nok flere tårer etterhvert.
Men har uansett juleferie og skal prøve å gjøre det beste ut av den. Blir ikke mye julefeiring men det blir avslapning og noe godt å spise. :) og slipper å sitte alene på kvelden på julaften siden samboeren er ferdig på jobb i 6 tida, så det var iallefall bra.

I dag har jeg shoppa litt julegaver og litt babyting, og siden jeg ikke er vant med å stå og gå og styre siden jeg har kontorjobb så blir det jammen meg godt å komme hjem nå når bussen endelig kommer.

Til slutt legger jeg ved et bilde av av de siste klærne jeg kjøpte på nett til lille. ❤ De fleste er i str 3-6 mnd siden jeg allerede har en del i 0-3 nå. :)

Collage 2020-12-11 20_48_20.jpg


Håper alle har hatt en fin helg. :)
 
Koselig med oppdatering fra deg :) Skjønner godt du synes det med jula er litt vanskelig ja :(
Håper du klarer å kose deg på jobb så lenge det går også :) :)

Utrolig søte klær da :) :) :) :)
 
Koselig med oppdatering fra deg :) Skjønner godt du synes det med jula er litt vanskelig ja :(
Håper du klarer å kose deg på jobb så lenge det går også :) :)

Utrolig søte klær da :) :) :) :)
Starta å svare men så glemte jeg å trykke send :banghead:
Koser meg ikke akkurat på jobb hehe, men er en bedre jobb enn alle andre jobber jeg har hatt. Mindre stress og ikke fysisk arbeid noe som kommer godt med som gravid.
Takk :)
 
Koselig med oppdatering og hurra for 25 uker på vei.
Og forstår godt du synes julen er litt vanskelig og trist.

Fine klær du har kjøpt til den lille.
 
Starta å svare men så glemte jeg å trykke send :banghead:
Koser meg ikke akkurat på jobb hehe, men er en bedre jobb enn alle andre jobber jeg har hatt. Mindre stress og ikke fysisk arbeid noe som kommer godt med som gravid.
Takk :)
Hehe, fort gjort å glemme å trykke send :) Høres i alle fall ut som jobben er grei for en gravid da :) Mener du jobber i et sånn telefonsenter av noe slag? :) Håper likevel på sikt du en dag har en jobb du liker bedre da :)
 
Hehe, fort gjort å glemme å trykke send :) Høres i alle fall ut som jobben er grei for en gravid da :) Mener du jobber i et sånn telefonsenter av noe slag? :) Håper likevel på sikt du en dag har en jobb du liker bedre da :)
Jeg liker denne jobben bedre enn alt annet jeg har hatt så jeg klager ikke. Telefon kundeveileder ja. Er salg inni der også desverre. Og mange gretne kunder :p
Det er vel ikke så veeeeldig mange folk der ute som elsker jobben sin og gleder seg til å dra på jobb akkurat, så jeg føler at ting er ganske passelig nå, fordi jeg gruer meg iallefall ikke til å jobbe. :) har hatt flere jobber før hvor jeg oppriktig har grua meg til å jobbe så.
Og ekstra greit er det akkurat nå fordi jeg jobber hjemmefra pga corona.
 
Jeg liker denne jobben bedre enn alt annet jeg har hatt så jeg klager ikke. Telefon kundeveileder ja. Er salg inni der også desverre. Og mange gretne kunder :p
Det er vel ikke så veeeeldig mange folk der ute som elsker jobben sin og gleder seg til å dra på jobb akkurat, så jeg føler at ting er ganske passelig nå, fordi jeg gruer meg iallefall ikke til å jobbe. :) har hatt flere jobber før hvor jeg oppriktig har grua meg til å jobbe så.
Og ekstra greit er det akkurat nå fordi jeg jobber hjemmefra pga corona.
Hehe, sant nok :) De fleste trives greit nok i jobben sin, men gleder seg ikke å stå opp å dra :p
Og hjemmekontor med korona er jo ikke så ille, du slipper jo å bruke reisetid til og fra jobb også da :p
 
Hehe, sant nok :) De fleste trives greit nok i jobben sin, men gleder seg ikke å stå opp å dra :p
Og hjemmekontor med korona er jo ikke så ille, du slipper jo å bruke reisetid til og fra jobb også da :p
Jah sparer penger på buss og masse tid både morgen og kveld.
Blir å jobbe hjemmefra helt til slutten heldigvis. :)
 
28+0 og tredje trimester :woot:

Tenk at jeg er i tredje trimester allerede.
Kjenner at jeg begynner å bli utålmodig/ivrig med tanke på å møte henne nå ❤ håper siste tida går veldig kjapt.
Vi hadde håpa på 4D ultralyd denne uka men pga ny lockdown så utfører ikke privatklinikken 4D nå. Håper de starter opp igjen før jeg er 32 uker for det var visst maksgrensa de hadde :confused:

Hadde time hos jordmor i dag, alt så fint ut, hun målte magen og den lå visst rundt midt på treet, og hørte på hjertelyd og den var fin.
Hører om folk som får høre hvor stor babyen er og hva de veier osv på sånne svangerskapskontroller, men det skjønner jeg ikke hvordan de kan finne ut uten ultralyd?

Hun lå uansett med hodet ned ifølge jordmor, synes hun bare kan fortsette med det :happy:

Har det aller meste av utstyr etc klart nå, mangler bare stellebord og badekar/stamp, og så klart alt det som trengs for å rengjøre babyen (type bomullsdotter, våtservietter, evr framtidige kremer og såper osv når hun er gammel nok til det) men tenkte å vente med sånt til etter vi har stellebordet pga lagringsplass.

Skal ha online fødselskurs nå om et kvarter, så det blir interessant. Føler jeg allerede har lært så mye av å se serier som "one born every minute" allerede.

Har ikke lagt ved et eneste magebilde her inne, så her kommer ett :)
20210104_180416.jpg

Større skal en vel bli :joyful::hilarious:
Har vokst mye bare de siste 2-3 ukene synes jeg.

Håper alle hadde en fin jul, og godt nyttår! :happy:
 
Back
Topp