Ååh! Takk for tips!Oppdaget at fødeavd til Ahus har starta egen Instagramkonto nå i januar. Sikkert et fint sted å få litt info om retningslinjer og hvordan ting er der.
https://instagram.com/fode_barsel_ahus?utm_medium=copy_link
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ååh! Takk for tips!Oppdaget at fødeavd til Ahus har starta egen Instagramkonto nå i januar. Sikkert et fint sted å få litt info om retningslinjer og hvordan ting er der.
https://instagram.com/fode_barsel_ahus?utm_medium=copy_link
Fødte for 3 uker siden, selve fødselen gikk fint, gode føderom med alt du kunne trenge. Nå var min fødsel på grensen til styrt så rakk noe lystgass så vet ikke hvordan det er med badekar, epidural et.,Noen som har født på Ahus nå i det siste og vil fortelle litt om fødsels"opplevelsen"?
Er førstegangs og litt bekymret for bemanning osv. nå i sommerferien! Har termin 24.07..
Fødte for 3 uker siden, selve fødselen gikk fint, gode føderom med alt du kunne trenge. Nå var min fødsel på grensen til styrt så rakk noe lystgass så vet ikke hvordan det er med badekar, epidural et.,
Barsel polik. derimot var litt mer strevsomt, opplevde at vi fikk en del feilinformasjon (i våre øyne da) og motstridende beskjeder i henhold til babys matbehov og mengde. Mulig barselshotellet er bedre og der får man jo ha med partner. Men ellers er ahus et fint og flott sted å føde. Gode og supre jordmødre, leger og sykepleiere som jobber hardt og mye Ila dagen for å trygge og hjelpe. Har fått god oppfølging av ahus i etterkant til sjekk, barsel polik. og gyn polik. er flinke til å svare deg når man ringer med spørsmål på kvelden (har ringt ang gulsot, unormal blødning hos meg og ved en annen anledning) ellers bruker jeg helsestasjon
Jeg har ikke født der, men vært der tre ganger den siste uka for kontroller og vendingsforsøk. Fått god oppfølging, og jordmor mente at de har bedre bemanning enn f eks Ullevål i sommer.Noen som har født på Ahus nå i det siste og vil fortelle litt om fødsels"opplevelsen"?
Er førstegangs og litt bekymret for bemanning osv. nå i sommerferien! Har termin 24.07..
Gå inn på Kongsvinger sykehus innlandet. Jeg har skrevet min erfaring der både i mars 2020 og August 2022. Det er for meg et enestående sykehus å føde på. Kongsvinger er en del av Ahus, men fortsatt eget sykehus. Du får være der så lenge du vil. Begge gangene jeg har født har det vært rolig derNoen som har født på Kongsvinger i det siste og kan fortelle hvordan opplevelsen var? Rom? Plass til partner? Hvor lenge kan man være der etter fødsel? Stemmer informasjonen på første siden fortsatt?
Vi har termin mars 2023, og jeg er nok preget av alle skrekkhistorier jeg har hørt om fødsler opp gjennom årene..
Takk på forhånd
Jeg fødte i april og følte meg veldig godt ivaretatt på føden på Ahus. Var der gjennom flere vaktskifte og alle jordmødrene var fantastiske.Noen som har fersk erfaring fra fødsel på Ahus Nordbyhagen?
Spør av ren nysgjerrighet ettersom jeg på et tidspunkt skal velge mellom OUS/Ahus Nordbyhagen/ Ahus Kongsvinger.
Jeg fødte på ahus nordbyhagen for 10 dager siden og jeg kunne aldri drømt om en bedre fødselsopplevelse. Jeg fødte i sete, og fikk den aller beste behandling og støtte. Legen som forløste ungen ringte også over en uke etter fødsel bare for å prate og høre hvordan det gikk med oss.Noen som har fersk erfaring fra fødsel på Ahus Nordbyhagen?
Spør av ren nysgjerrighet ettersom jeg på et tidspunkt skal velge mellom OUS/Ahus Nordbyhagen/ Ahus Kongsvinger.
Bare for å presisere så var dette Ahus Nordbyhagen.Jeg fødte i april og følte meg veldig godt ivaretatt på føden på Ahus. Var der gjennom flere vaktskifte og alle jordmødrene var fantastiske.
Du blir kjørt i golfbil i kulvert. Portør som hjelper til. Jeg fikk rullestol frem til og fra golfbilen og baby er i bilstol med bilstolpose. Altså ingen grunn til å kle på seg selv eller baby noe spesielt utover sykehusskjorta. Jeg fødte nå i mai, men siden det er i kjelleren og du aldri er utendørs tror jeg det er relativt stabil temperatur der.Hvordan er overflyttingen mellom føde og barselhotell? Er det langt? Må man kle på seg selv og baby? Termin er på vinteren.
Hvor fort etter fødsel må man flytte på seg? Kommer kanskje litt an på kapasitet?Du blir kjørt i golfbil i kulvert. Portør som hjelper til. Jeg fikk rullestol frem til og fra golfbilen og baby er i bilstol med bilstolpose. Altså ingen grunn til å kle på seg selv eller baby noe spesielt utover sykehusskjorta. Jeg fødte nå i mai, men siden det er i kjelleren og du aldri er utendørs tror jeg det er relativt stabil temperatur der.
Fødestua har eget rom for timene etterpå, altså etter sying og sånt, der dere får spist litt og kosa ekstra med baby. Så du går maks 5 meter, fra ene enden av rommet og til den andre på en måte, ikke ut i gangen. Vi lå 3,5 time fra fødsel til vi ble flytta over til hotellet. Jeg opplevde ikke noe hastverk med å komme seg videre, men det er selvfølgelig individuelle forskjeller og ulik kapasitetsutfordringer. Jeg opplevde heller ikke stress med forflyttingen videre. Partner og portør hjelper veldig godt til.Hvor fort etter fødsel må man flytte på seg? Kommer kanskje litt an på kapasitet?
Der jeg fødte sist barn måtte vi bare flytte oss 20 meter bort i gangen 2 timer etter fødsel, og baby kunne ligge i bleie innpakket i teppe. Syns det virker så stress å flytte seg langt.