Akershus universitetssykehus

Håper vi begge får god oppfølging og gode opplevelser :Heartred

Hvorfor falt valget på Ahus? På tross av dårlig opplevelse tidligere?

Jeg har født der alle gangene(er sjettegangsfødende), og håpet det var pga lille lå på NFI sist i 2021. Men skal ha pks om 2 dager når jeg er 36+6 og redd lille må på NFI igjen, for blir jo på en måte fanget på barsel, eller ble det sist. Håper jeg kan ha lille hos meg på barsel, for da er det greit og jeg kan passe meg selv❤️

Jeg har født der alle gangene(er sjettegangsfødende), og håpet det var pga lille lå på NFI sist i 2021. Men skal ha pks om 2 dager når jeg er 36+6 og redd lille må på NFI igjen, for blir jo på en måte fanget på barsel, eller ble det sist. Håper jeg kan ha lille hos meg på barsel, for da er det greit og jeg kan passe meg selv❤️
Masse lykke til :Heartred

Uff, høres ut som en forferdelig opplevelse for deg! Høres IKKE bra ut og ef en uverdig pasientbehandling.
Jeg er sykepleier selv, så vet jo at det til tider kan være litt hektisk på alle avdelinger, men når det blir den nye normalen så er det ikke lenger akseptabelt. Dette handler dessverre jo mye mer om politikk og pengefordeling enn høy kompetanse blant gode jordmødre som slites fullstendig ut. Jeg er førstegangsfødende og lå på barsel og fikk ikke til å amme, visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, eller hvordan skifte bleier eller noe. Litt tragikomisk å se tilbake på det, men der og da følte jeg meg veldig glemt og til bry
Det er helt tragisk at hele sykehussektoren er så underbemannet og for lite penger til nødvendig opprettholdelse på avdelingene. Og fødsel- og barselomsorgen er så hardt presset. Kvinnehelse på sitt beste. "Få flere barn, men klar dere selv og helst dra hjem innen et døgn":mad: Kjenner jeg blir veldig opprørt over den holdningen fra øverste hold! Og som ikke bevilger nok penger til sykehusene! Jeg klarer meg heldigvis greit selv på barsel, men om lille må på NFI igjen, så kommer jeg meg jo ikke fra barsel og ned til han, om det fortsatt er så lite bemanning:confused: Det som bekymrer meg veldig!

Uff, for en forferdelig opplevelse for en førstegangsfødende:confused: også ikke få oppfølging og hjelp til amming, noe som er så viktig:oops::eek: Det er på ingen måte okei sånn det er blitt der nå! Skjønner godt du følte deg glemt, og at du ikke fikk nødvendig oppfølging, det er jo dessverre fakta❤️

Noen som har født her nå nylig og som ønsker å dele hvordan det var? :)

Kan svare meg selv:wacky:

De er travle men jeg hadde en god opplevelse fra start til slutt. Ikke i tvil om hvor jeg skal føde nestemann :)
Så bra, tusen takk for oppdatering! :love017 Finner ikke ut av dette før i juni selv, om ikke skulle jeg gjerne svart. :wacky:

Noen som har født på Ahus nå på vårparten som vil dele erfaringer om hvordan ting er der nå?:Heartred
Termin i begynnelsen av juli her og er veldig spent på om det er kapasitet til at vi får rom som far kan sove på sammen med oss, og hvor hektisk det er der.

Noen som har født på Ahus nå på vårparten som vil dele erfaringer om hvordan ting er der nå?:Heartred
Termin i begynnelsen av juli her og er veldig spent på om det er kapasitet til at vi får rom som far kan sove på sammen med oss, og hvor hektisk det er der.
Hvordan gikk det? :Heartred

Jeg fødte på ahus nordbyhagen for 10 dager siden og jeg kunne aldri drømt om en bedre fødselsopplevelse. Jeg fødte i sete, og fikk den aller beste behandling og støtte. Legen som forløste ungen ringte også over en uke etter fødsel bare for å prate og høre hvordan det gikk med oss.
Fikk du føde på alle fire eller var det ryggfødsel? :Heartred

Noen som vet hvor mange familierom det er på barselhotellet? :) Skal føde i oktober, og har veldig lite lyst til å dele rom med andre.. Gruer meg nesten mer til å måtte gjøre det, enn fødselen :inpain:

Noen som vet hvor mange familierom det er på barselhotellet? :) Skal føde i oktober, og har veldig lite lyst til å dele rom med andre.. Gruer meg nesten mer til å måtte gjøre det, enn fødselen :inpain:
Tror ikke de har delte rom på barselhotellet men om du må på barselavdelingen må du antakeligvis dele rom. Barselhotellet har ikke god kapasitet da de måtte avgi rom til lindrende for noen år tilbake og det er ikke sikkert en får familierom; de har dessverre av og til kun enkeltrom å tilby og da får ikke partner bli over natten. De prioriterer førstegangsfødende og lang reisevei til familierommene. Jeg fødte i slutten av februar (stappfult på obspost, føden, barselavd og barselhotellet) og måtte først en natt på barselavdeling pga komplikasjoner etter epidural. Det var helt jævlig for hun jeg delte rom med og mannen snakket med hele slekta på høytaler og tok null hensyn. Jeg ble kateterisert og de valset forbi hele tiden. Fikk så tilbud om enerom på barselhotellet (var førstegangsfødende og hadde over 1t reisevei) dagen etterpå og kun flaks gjorde at vi fikk tilbud om familierom et par timer senere. Nå bor vi rett ved sykehuset så om ikke vi får tilbud om familierom neste gang reiser vi hjem.

Tror ikke de har delte rom på barselhotellet men om du må på barselavdelingen må du antakeligvis dele rom. Barselhotellet har ikke god kapasitet da de måtte avgi rom til lindrende for noen år tilbake og det er ikke sikkert en får familierom; de har dessverre av og til kun enkeltrom å tilby og da får ikke partner bli over natten. De prioriterer førstegangsfødende og lang reisevei til familierommene. Jeg fødte i slutten av februar (stappfult på obspost, føden, barselavd og barselhotellet) og måtte først en natt på barselavdeling pga komplikasjoner etter epidural. Det var helt jævlig for hun jeg delte rom med og mannen snakket med hele slekta på høytaler og tok null hensyn. Jeg ble kateterisert og de valset forbi hele tiden. Fikk så tilbud om enerom på barselhotellet (var førstegangsfødende og hadde over 1t reisevei) dagen etterpå og kun flaks gjorde at vi fikk tilbud om familierom et par timer senere. Nå bor vi rett ved sykehuset så om ikke vi får tilbud om familierom neste gang reiser vi hjem.
Takk for svar :love7 Håper på familierom, om ikke blir det hjemover så fort vi kan :)

Viktig å legge til at totalopplevelsen vår var super, minus døgnet på barselavd. Velger glatt Ahus neste gang. Følte oss ivaretatt fra start til slutt :)

Noen som har noen oppdateringer om fødetilstanden på ahus? Litt bekymret for å bli sendt videre om det er fullt, men det varierer vel fra dag til dag

Fødte på Ahus forrige uke og kunne ikke vært mer fornøyd! Alle ansatte vi møtte på føden, barsel og barselhotellet var kjempesøte, vi fikk god hjelp når vi trengte det og fasilitetene var alt jeg trengte. Deilig med dempet belysning på fødestua og vi fikk badekar og ball og alt jeg ønsket meg. Glemte helt å bruke lystgass, som var halve grunnen til at vi valgte ahus over Ullevål, men digg å vite at det var der!

Back
Topp