Akershus universitetssykehus

Håper vi begge får god oppfølging og gode opplevelser :Heartred

Hvorfor falt valget på Ahus? På tross av dårlig opplevelse tidligere?

Jeg har født der alle gangene(er sjettegangsfødende), og håpet det var pga lille lå på NFI sist i 2021. Men skal ha pks om 2 dager når jeg er 36+6 og redd lille må på NFI igjen, for blir jo på en måte fanget på barsel, eller ble det sist. Håper jeg kan ha lille hos meg på barsel, for da er det greit og jeg kan passe meg selv❤️
 
Jeg har født der alle gangene(er sjettegangsfødende), og håpet det var pga lille lå på NFI sist i 2021. Men skal ha pks om 2 dager når jeg er 36+6 og redd lille må på NFI igjen, for blir jo på en måte fanget på barsel, eller ble det sist. Håper jeg kan ha lille hos meg på barsel, for da er det greit og jeg kan passe meg selv❤️
Masse lykke til :Heartred
 
Uff, høres ut som en forferdelig opplevelse for deg! Høres IKKE bra ut og ef en uverdig pasientbehandling.
Jeg er sykepleier selv, så vet jo at det til tider kan være litt hektisk på alle avdelinger, men når det blir den nye normalen så er det ikke lenger akseptabelt. Dette handler dessverre jo mye mer om politikk og pengefordeling enn høy kompetanse blant gode jordmødre som slites fullstendig ut. Jeg er førstegangsfødende og lå på barsel og fikk ikke til å amme, visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, eller hvordan skifte bleier eller noe. Litt tragikomisk å se tilbake på det, men der og da følte jeg meg veldig glemt og til bry
Det er helt tragisk at hele sykehussektoren er så underbemannet og for lite penger til nødvendig opprettholdelse på avdelingene. Og fødsel- og barselomsorgen er så hardt presset. Kvinnehelse på sitt beste. "Få flere barn, men klar dere selv og helst dra hjem innen et døgn":mad: Kjenner jeg blir veldig opprørt over den holdningen fra øverste hold! Og som ikke bevilger nok penger til sykehusene! Jeg klarer meg heldigvis greit selv på barsel, men om lille må på NFI igjen, så kommer jeg meg jo ikke fra barsel og ned til han, om det fortsatt er så lite bemanning:confused: Det som bekymrer meg veldig!

Uff, for en forferdelig opplevelse for en førstegangsfødende:confused: også ikke få oppfølging og hjelp til amming, noe som er så viktig:oops::eek: Det er på ingen måte okei sånn det er blitt der nå! Skjønner godt du følte deg glemt, og at du ikke fikk nødvendig oppfølging, det er jo dessverre fakta❤️
 
Noen som har født her nå nylig og som ønsker å dele hvordan det var? :)
 
Kan svare meg selv:wacky:

De er travle men jeg hadde en god opplevelse fra start til slutt. Ikke i tvil om hvor jeg skal føde nestemann :)
Så bra, tusen takk for oppdatering! :love017 Finner ikke ut av dette før i juni selv, om ikke skulle jeg gjerne svart. :wacky:
 
Back
Topp