<3 Ammetråd <3

I natt har vært bra. Ammet 21 i går kveld, gikk til 01.30 og så nå igjen.
 
En god natt her og. Ammet ca 23, så 1:30 og nå 5:30. Nå tipper jeg at neste gang blir ca 9-10 :)
 
Her har hun nok engang hengt på puppen fra Kl 21 i går kveld, utenom 2,5 time som hun sov. Nå henger hun der igjen. Jeg er så umenneskelig sliten. Får ikke slappet av på dagen i dag, siden storesøster på 1,5 år er hjemme og vi skal på 18 mnd kontroll på helsestasjonen og det tar 30 min og gå dit... Det blåser og regner. Dette blir en super dag. Hvis jeg prøver å trøste henne, blir hun bare sintere og sintere...
 
Last edited:
Høyre pupp må til pers her nå ;) Andre amming i natt, og snart er det på tide å stå opp.
 
Her har hun nok engang hengt på puppen fra Kl 21 i går kveld, utenom 2,5 time som hun sov. Nå henger hun der igjen. Jeg er så umenneskelig sliten. Får ikke slappet av på dagen i dag, siden storesøster på 1,5 år er hjemme og vi skal på 18 mnd kontroll på helsestasjonen og det tar 30 min og gå dit... Det blåser og regner. Dette blir en super dag. Hvis jeg prøver å trøste henne, blir hun bare sintere og sintere...
Høres veldig slitsomt ut :/ Håper du får hentet deg inn igjen senere? Lykke til i dag.
 
Her har hun nok engang hengt på puppen fra Kl 21 i går kveld, utenom 2,5 time som hun sov. Nå henger hun der igjen. Jeg er så umenneskelig sliten. Får ikke slappet av på dagen i dag, siden storesøster på 1,5 år er hjemme og vi skal på 18 mnd kontroll på helsestasjonen og det tar 30 min og gå dit... Det blåser og regner. Dette blir en super dag. Hvis jeg prøver å trøste henne, blir hun bare sintere og sintere...
Huffda! Håper hun roet seg på vei til kontrollen, da.. Sovner hun i vogna når dere går tur?
 
Så rolige unger dere har!
Her er søvn noe som ikke eksisterer! Inatt droppa jeg å prøve å amme gode økter og legge henne i babynestet. Endte opp med P sove hele natta med baby ved siden av meg, og 80% av tiden hadde hun puppen i munnen. Eneste måten jeg får duppe av litt på.
Hun er urolig konstant og sover aldri godt.
Mageknip og gulping er noe drit!
Prøver forresten alt annet enn å tilby henne pupp hele tiden, men det er absolutt ingenting som funker. Så blir ofte og små puppemåltider hele tiden for å hindre at hun hyler hele natta, er ganske likt om dagen også- bare ikke like intenst.
Hun klarer ikke å spise lenge og rolig lenger heller, presser og styrer ved puppen. Hiver hodet bakover, slipper og tar++ vurderer å prøve manuellterapeut, selv om det sikkert ikke hjelper
 
Han har spist så fælt den siste uka så produksjon har virkelig økt, for nå har jeg begynt å lekke på den andre puppen når han spiser:(
 
Fikk ammet noen par minutter på høyre side, før han sluknet igjen! :) Hadde helsesøster på besøk i dag for å få hjelp med ammingen. Gikk ikke så bra når hun var her, men fikk noen tips og triks. Og nå tok han plutselig bryste :) Var tydeligvis mye mer slitsomt enn å få flaske, men da kanskje det er håp :D
 
Fikk ammet noen par minutter på høyre side, før han sluknet igjen! :) Hadde helsesøster på besøk i dag for å få hjelp med ammingen. Gikk ikke så bra når hun var her, men fikk noen tips og triks. Og nå tok han plutselig bryste :) Var tydeligvis mye mer slitsomt enn å få flaske, men da kanskje det er håp :D
Så bra at han tok det! Det er fryktelig slitsomt å spise, skjønner du :p Hihi!
 
Så bra at han tok det! Det er fryktelig slitsomt å spise, skjønner du :p Hihi!

Hehe er tydeligvis det, for nå har han sovet i over en time allerede :p Men er veldig spent på om jeg har like mye flaks neste gang :)
 
Krysser alt som krysses kan ;)

Og fikk det faktisk til :) foreløpig med en flasketut utenpå brystet, som helsesøster tipset om. Men det fungerte kjempe bra, og han fikk spist seg mett :) Så kanskje det er håp om at han etterhvert tar brystet uten en dag :)
 
Og fikk det faktisk til :) foreløpig med en flasketut utenpå brystet, som helsesøster tipset om. Men det fungerte kjempe bra, og han fikk spist seg mett :) Så kanskje det er håp om at han etterhvert tar brystet uten en dag :)
Hurra! :D
 
Kveldsamming på gang. Han sovna egentlig rundt 9 tida, men bæsja så vi måtte skifte. Da våknet han selvfølgelig og har vært på puppene nesten konstant fram til nå (kl 23.15). Tror kanskje han sovna nå. Tør ikke legge ham ned riktig ennå :p
 
Ikke sovna ennå. Klokka er nå 00.45... Tror han har sovna, legger han forsiktig ned ved siden av meg (samsover), men da våkner han etter 2 min og ligger og okker seg og grynter og viser tegn til sult. Får mer pupp og sånn har det holdt på. Blir snart gal!
 
Ammer et steinhardt høyre bryst. Samuel sovna i 22-tiden igår, og i et optimistisk øyeblikk la jeg ham i senga i håp om en tidlig kveld. Han våknet igjen nå! 5 timers sammenhengende søvn :) Jeg føler meg uthvilt, men puppene er sprengt!
 
Back
Topp