<3 Ammetråd <3

Ja! Slike netter unner jeg alle nybakte mødre :)
Trodde et øyeblikk at jeg skulle få lagt meg i 23 tiden. Frøkna hadde da hengt på puppen et par timer og endelig sovnet godt. Etter jeg la henne fra meg fikk jeg pusset tenner og lagt meg og fikk ligge i... Var det ti minutter da,tro? Nå er det på'n igjen! Hyler om jeg lar henne ligge. Hyler når jeg holder henne. Eneste som funker er pupp.
Edit: nå er Kl 01.15, endelig er jeg tilbake i seng. Nå har hun hengt på siden halv tolv og hatt tre bæsjebleier. , som alltid kommer når sen ikke burde...rett før hun nesten sovner...
 
Last edited:
Trodde et øyeblikk at jeg skulle få lagt meg i 23 tiden. Frøkna hadde da hengt på puppen et par timer og endelig sovnet godt. Etter jeg la henne fra meg fikk jeg pusset tenner og lagt meg og fikk ligge i... Var det ti minutter da,tro? Nå er det på'n igjen! Hyler om jeg lar henne ligge. Hyler når jeg holder henne. Eneste som funker er pupp.
Edit: nå er Kl 01.15, endelig er jeg tilbake i seng. Nå har hun hengt på siden halv tolv og hatt tre bæsjebleier. , som alltid kommer når sen ikke burde...rett før hun nesten sovner...
Huff, Så kjedelig! Har ingen tips og råd, men sender over noen klemmer og litt sovestøv ;)
 
Ammer litt på høyre bryst for å få gutten til å sovne etter stell. Hååååper han sover 3-4 timer :)

Jeg har forresten begynt å svette noe vanvittig på natta etter babyen ble født. Flere som har det sånn? Blir like svett som man blir når feberen går nedover når man er syk...
 
Ammer litt på høyre bryst for å få gutten til å sovne etter stell. Hååååper han sover 3-4 timer :)

Jeg har forresten begynt å svette noe vanvittig på natta etter babyen ble født. Flere som har det sånn? Blir like svett som man blir når feberen går nedover når man er syk...
Det er du ikke alene om ;) Våkner om morgenen med gjennomvått hår og skikkelig feberfølelse!
 
Lykke! Ammer er strengt høyrebryst. Og det er over 4 timer siden hum spiste sist. Nå var det faktisk jeg som våknet på 4 t og regnet med hun våknet straks. Hun gav anntydning til sult,stappa puppen i munnen og mannen henta en bleie. Bytta bleien i smug. Nå få vi se om hun sovner snart. Denne gangen tømte jeg litt av brystet for ay det ikke skulle fosse ut i munnen hennes.

Prøvd ut noen trils jeg har lest hes,fb og generelt nettet. Blandt annet:

-hun har hatt veldig mye nærhet i går. Sov godt å lenge i går gode våkenstunder og en god natt.
- vi droppet den forbaska pysjen! Romslig body. Lettere for atomkraftverket mitt og lettere og skifte bleie.
- at hun få ligge litt på siden. Legger ei pølse rundt henne slik at hin støttes opp.
- i natt har vi droppet nestet,hun ligger på håndkle som jeg drar til den siden jeg vil ha henne for å amme.
- vi brukee å ha et nattlys på egentlig.lettere for meg å våkne på natta. Droppet det i natt.
- pjusket henne i sirkler på ryggen eller hodet.

Mulig det er tilfeldigheter. Mwn håper og tror vi har gjort npe riktig det siste døgnet.

Hun var vel og merke hel utrøsteligg sint/lei seg ved 23-24 tiden. Men ordnet seg til slutt.
 
Prøvde å amme litt igjen i dag, etter oppfordring fra helsesøster. Har ikke prøvd å amme han siden han var to dager (han er nå 14 dager), og samme problemet er det fortsatt :/ Han klarer å ta tak litt i starten, drikker i noen minutter. Så tar han ikke tak noe mer, og ender bare i skriking og frustrasjon...
 
Prøvde å amme litt igjen i dag, etter oppfordring fra helsesøster. Har ikke prøvd å amme han siden han var to dager (han er nå 14 dager), og samme problemet er det fortsatt :/ Han klarer å ta tak litt i starten, drikker i noen minutter. Så tar han ikke tak noe mer, og ender bare i skriking og frustrasjon...
Huff, det er derfor man bør få lov å være lenger på sykehus, til man har dette i orden.
Ammet du så hs så og kunne veilede?
 
Huff, det er derfor man bør få lov å være lenger på sykehus, til man har dette i orden.
Ammet du så hs så og kunne veilede?

Hun ville at jeg skulle prøve meg litt frem nå først alene, også skulle hun ringe meg igjen i morgen for å høre hvordan det gikk og evt da sette opp en time med veiledning.

Så ser ut som vi trenger mer hjelp med ammingen... utrolig frustrerende, men får vell bare ta tiden til hjelp.
 
Ammer igjen, og er sjeleglad for dette forumet. Da har jeg alltid noe å lese på når jeg sitter med puppen ute :p
Nå er det den vonde puppen igjen, som er blitt myyyye bedre siden jeg fikk salve av barnepleier på ammepoliklinikken :)
 
Fått skikkelig brystbetennelse, og baby hyyyyylskriker når jeg prøver å få til amming. Bruker skjold hvis ikke får hun ikke tak, og når hun først godtar å amme så er det maks 10 min før hun sovner. Så lei av å fullpumpe nå!! :(
 
Hun ville at jeg skulle prøve meg litt frem nå først alene, også skulle hun ringe meg igjen i morgen for å høre hvordan det gikk og evt da sette opp en time med veiledning.

Så ser ut som vi trenger mer hjelp med ammingen... utrolig frustrerende, men får vell bare ta tiden til hjelp.
Mas etter hjelp hvertfall!
Jeg måtte ha hjelp på barsel og fikk ei til å se på og hun fulgte med og sa hva jeg skulle gjøre. Og det hjalp:)
 
Jihaa! For en super natt det har vært :D Ammet før vi la oss klokken 23.30, en liten nattkos klokken 3.30 og så opp og hoppe klokken 7.30! Perfekt :D Mon tro ordet blir den nye standarden? :p Haha!
Kan dere lære min baby det? :p
 
Mas etter hjelp hvertfall!
Jeg måtte ha hjelp på barsel og fikk ei til å se på og hun fulgte med og sa hva jeg skulle gjøre. Og det hjalp:)

Fikk høre av helsesøster at det var også flere på helsestasjonen som var flink på ammehjelp, så satser på at det går denne gangen :) krysser ihvertfall fingrene :)
 
Ammer venstre. Veldig deilig å ha forumet til å lese på når man sitter der med puppen ute :)
 
Ammet for litt over 1 t siden. Tror hun bare skal slulke tørsten nå. Ble jo såååå varmt på rommet plutselig.
 
Back
Topp