<3 Ammetråd <3

Mimink

Elsker forumet
Tenkte vi kunne ha en ammetråd. Vi er nok sikkert ganske mangen som sitter oppe om nettene og ammer og sjekker bv ;) Og det kan vere ein fin måte å huske på hvilken pupp en ammet på sist, og selfølgelig skravle litt :)
 
Begynner jeg da :)
Flere som er våkne? Her er det amming på venstre pupp og melkeproduksjonen er så vidt begynt å komme i gang. Merker han svelger mer unna og at han er mer fornøyd. Håper på full pupp om få dager :p
 
Her går det i amming og pumping. Min vil ikke suge uten skjold og er ikke intressert nok til å suge ut melka enda. Så er mere kos med pupp og mat kommer fra kopp.. Men nå kommer det mere melk. Så håpet puppen snart frister mere! :)
 
Amming på gang. Venstre nå. Han ble nettopp ferdig med høyre. Føles som om jeg har ammet hver time i går og i dag. Men lillegutt sov i 7 timer i strekk i natt da. Så om amming nesten hver time gir så mye søvn skal jeg ikke klage :)
 
Her er vi på høyre, som er den "vonde" puppen. Feil sugetak er i ferd med å rettes opp, forhåpentligvis. Har melk så det holder, og håper litt at han klarer srg med den ene nå...så får han den andre om 2-3 timer.
 
Her sov han helt til nå. Fikk tømt den vonde i går, gikk fint når vi lå. Venstre her nå og håper det går til morras så vi kan ta vonde høyre liggende rett før storebror våkner:)
 
Her går det i amming og pumping. Min vil ikke suge uten skjold og er ikke intressert nok til å suge ut melka enda. Så er mere kos med pupp og mat kommer fra kopp.. Men nå kommer det mere melk. Så håpet puppen snart frister mere! :)

Det gjør den nok helt sikkert ;) Alt blir litt lettere når melka er kommet skikkelig og ungen har funnet riktig teknikk :) Jeg måtte gi litt mme i går kveld for at han skulle bli mett.
 
Amming på gang. Venstre nå. Han ble nettopp ferdig med høyre. Føles som om jeg har ammet hver time i går og i dag. Men lillegutt sov i 7 timer i strekk i natt da. Så om amming nesten hver time gir så mye søvn skal jeg ikke klage :)

Oi, det var lenge!! Så deilig :D Har virkelig fått sovet skikkelig ut dere i natt:)
 
Har ammet litt frem og tilbake i senga i natt men tror det er mer kos enn mat foreløpig ;) Nå er vi stått opp og han drikker "godt" ifra høyre pupp virker det som!!
 
Det ble begge brystene i 3-tiden; så nå er vi tilbake på høyre. Vondt i magen har Samuel også, stakkars...mamma angrer på at hun våget seg på middagen igår. Blir et skikkelig bekymringsansikt på gutten når magen er vond, så han ligger her og skuler stygt på puppen <3
 
Her ligger vi senga og lillemor koser seg og griser mer enn hun spiser.
 
Har akkurat ammet og nå ligger hun å bæsjer og koser seg.
 
Ammet igjen. Forstår ikke hvorfor han alltid må bæsje i det han sovner:(
 
Sitter på peppes pizza og ammer :p Litt uvant å gjøre det så offentlig men han må få mat!! :)
 
Oi, det var lenge!! Så deilig :D Har virkelig fått sovet skikkelig ut dere i natt:)
Var veldig deilig! Samme skjedde ikke i natt for å si det sånn :p
 
Sitter på peppes pizza og ammer :p Litt uvant å gjøre det så offentlig men han må få mat!! :)
Gruet meg til å amme offentlig men gikk overraskende greit :) de færreste byr seg heldigvis.
 
Back
Topp