<3 Ammetråd <3

Nå er det full brystspreng på begge bryst her!! Så da er meieriet skikkelig igang :D Amming på venstre pupp. Flere våkne som er våkne?
 
Her er vi våkne :) Ammer på høyre med brystskjold. Hadde en amme-maraton fra kl 16 igår til kl 01 inatt hvor puppene knapt fikk pause...så nå ble det skjold på den ene.
 
Sitter på peppes pizza og ammer :p Litt uvant å gjøre det så offentlig men han må få mat!! :)

Gruet meg skikkelig til å amme offentlig og trodde egentlig aldri jeg skulle tørre det. Men det gikk overraskende bra da :)
 
Ammer på venstre nå. Vært og kjøpt bryst skjold for å ha på høyre pupp neste gang. Har aldri prøvd det før, så blir jo spennende å se om vi får til det...
 
Lar han ligge til hele natta jeg. Må ha søvn, orker ikke mer skrik. Ammer kun fra venstre om natta fordi jeg må være vendt vekk fra gubben. Nippla er dritsåre så det gjør møkkavondt og det blir egentlig ikke så mye søvn, men slipper skrik i alle fall, foreløpig
 
Ammer lillegutt, men han blir aldri ferdig :p brystvortene er såre etter han har hengt på dem siden kl sju i morrest. Tror ikke han gjør noe feil, sikkert bare uvant med så stor belastning på knoppene :) håper det
 
Her ammes det hver time, siden lillesnupp enda ikka hadde lagt på seg siden hun gikk ned etter fødsel da vi veide i går. Og idag er hun to uker. Siste tre dagene har jeg gitt mme etter amming på ettermiddag/kveld for at hun skal bli mett og fornøyd. Har hatt såre brystvorter og har syns at ammingen har vært litt stress til nå :-( med første gikk ammingen knirkefritt, så forventet vel at det ikke skulle dukke opp noe problemer denne gangen heller :p Ach.... Håper det er bare litt startproblemer og at det retter seg fort :) Begynte å drikke vørterøl for to dager siden, har drukket tre flasker om dagen..om det er det som har gjort utslaget vet jeg ikke,men melkeproduksjonen har økt etterpå :) Og et tips til å huske hvilken pupp som er ammet sist, ha et hårstrikk rundt handleddet, bare bytte hånd etter hvilket pupp som har blitt brukt sist :)
 
Dere som bruker ullinnlegg; er dere også plaget med små fibrer som henger igjen på puppen? :p
 
Idag har jeg ammet fra kl 16!!!
Han bare hyler, men er rolig når hsn spiser, idet hsn sovner bæsjer han og våkner når jeg skifter på han. Så er det skrik og pupp igjen og bæsj og skift og skrik og ......
 
Idag har jeg ammet fra kl 16!!!
Han bare hyler, men er rolig når hsn spiser, idet hsn sovner bæsjer han og våkner når jeg skifter på han. Så er det skrik og pupp igjen og bæsj og skift og skrik og ......
Hvis han bare får morsmelk gjør det ikke noe om man drøyer bleieskiftet litt. Så lenge den ikke er full og lekker da :p Så du kan la han sove litt selv om det har braket i bleien. Har lest at det skal gå helt fint mtp babyhuden, og så lenge han sover godt så skal det gå greit :)
 
Last edited:
Da har jeg siste ammeøkt i kveld, høyre side. Han har sovet tre timer i kveld så blir spennende og se om det blir noe søvn i natt..::
 
Ammer lillegutt, men han blir aldri ferdig :p brystvortene er såre etter han har hengt på dem siden kl sju i morrest. Tror ikke han gjør noe feil, sikkert bare uvant med så stor belastning på knoppene :) håper det
Gjorde litt vondt i starten på meg og, men bare når han sugde. Så lenge det ikke er sår eller gjør spesielt vondt ellers kommer det etter all sannsynlighet til å gå over ;)
 
Er 10 timer siden vi la oss og sovnet. Ammet flere ganger i natt. Ene gangen var på 1,5 -2 t. Føles som jeg sover lite er komatrøtt når jeg våkner. Men jeg sovner jo mens jeg ammer. Så hun ligger å tar pupp som hun vil. Skummelt synes jeg. Må skjerpe meg. Men noen netter et så tunge. Og bare jeg får våknet så er jeg opplagt. Etter som vi ammer og sover så blir det søvn bare avbrutt. Så er jo noe rundr 7-8 t søvn i natt.
 
Er 10 timer siden vi la oss og sovnet. Ammet flere ganger i natt. Ene gangen var på 1,5 -2 t. Føles som jeg sover lite er komatrøtt når jeg våkner. Men jeg sovner jo mens jeg ammer. Så hun ligger å tar pupp som hun vil. Skummelt synes jeg. Må skjerpe meg. Men noen netter et så tunge. Og bare jeg får våknet så er jeg opplagt. Etter som vi ammer og sover så blir det søvn bare avbrutt. Så er jo noe rundr 7-8 t søvn i natt.
Sånn har jeg det også. Er redd for å sovne og miste ham i bakken eller at han plutselig gjør et byks. Blir ikke noe bedre av at han kun vil sove på magen min.

Opp og hoppe, ny dag, nye muligheter :D
 
Tømmer begge sider nå virket det som, så håper det går ett par timer til neste gang nå....
 
Back
Topp