⭐Klagetråd

Ååh takk:smiley-bounce012 Har så lyst å prøve en nikotinfri snus bare for å få trappet ned, nå har eg bare byttet d ut med snop og d er jo ikke akkurat noe bedre:angel4

Det går jo an å prøve. En kollega av meg bruke nikotinfri snus hele svangerskapet. Jeg skal prøve å bytte ut snusen med vann, det trenger jeg( veldig optimistisk at det bare blir vann og ikke snop, men det får så være):rolleyes:

Uggen. Sånn på kanten til kvalm, men ikke helt. Går fint når jeg sitter heeelt stille i sofaen, da kan jeg føre samtaler med kolleger og elever på pcen. Men jeg kan ikke bevege meg for mye før det blir verre.

Klager over at pulsen min er lavere!
Kan den ikke vare holde seg stabilt og høyt?:shifty:

Sa ifra til sjefen at sykmeldinga er forlenga til 5/5, og fikk da til svar at han ønsket en samtale i løpet av neste uke.....
Sier at jeg ikke vil prate om det og at det ikke har moe med jobben og gjøre, men han vil snakke om tilrettelegging og funksjonsnivå osv.
Hvordan går det an å prate om det uten å fortelle hva det dreier seg om?
Sier jeg ikke vil prate om det, og han har ikke rett til å vite det... men nå skal jeg snakke med han til mandag og gruer meg:arghh:

Sa ifra til sjefen at sykmeldinga er forlenga til 5/5, og fikk da til svar at han ønsket en samtale i løpet av neste uke.....
Sier at jeg ikke vil prate om det og at det ikke har moe med jobben og gjøre, men han vil snakke om tilrettelegging og funksjonsnivå osv.
Sier jeg ikke vil prate om det, og han har ikke rett til å vite det... men nå skal jeg snakke med han til mandag og gruer meg:arghh:
Oi! Dette er ikke lett!:facepalm: Håper du får noen kloke svar her av noen som har vært igjennom det samme! Lykke til ❤️

Arbeidsgiver har plikt fra nav om å ha oppfølging når en blir sykemeldt selvom de ilke har rett på å vite grunn. Jeg valgte å bare si det som det er og ble møtt med veldig forståelse fra arbeidsgiver ifht sykemelding.

Arbeidsgiver har plikt fra nav om å ha oppfølging når en blir sykemeldt selvom de ilke har rett på å vite grunn. Jeg valgte å bare si det som det er og ble møtt med veldig forståelse fra arbeidsgiver ifht sykemelding.

De har ikke plikt fra nav etter kun 2 uker vel?
Vet det er innen 7 uker, for brakk beinet for 1,5 år siden.
Hadde det vært så enkelt hadde jeg nok bare sagt det, men det er det ikke.

De har ikke plikt fra nav etter kun 2 uker vel?
Vet det er innen 7 uker, for brakk beinet for 1,5 år siden.
Hadde det vært så enkelt hadde jeg nok bare sagt det, men det er det ikke.

Innen 4 uker syns jeg å huske det står på nav.no at arbeidsgiver skal utarbeide et forslag til en plan om tilrettelegging... så da kan vel arbeidsgiver innkalle til et sånt møte i løpet av de 4 første ukene vil jeg tro. Kjipt når det er sånn. Krysser fingrene for det blir ett greit møte for deg.

Innen 4 uker syns jeg å huske det står på nav.no at arbeidsgiver skal utarbeide et forslag til en plan om tilrettelegging... så da kan vel arbeidsgiver innkalle til et sånt møte i løpet av de 4 første ukene vil jeg tro. Kjipt når det er sånn. Krysser fingrene for det blir ett greit møte for deg.

Jeg hadde nok blitt møtt med forståelse hadde jeg vært åpen, men er generelt en lite åpen person og orker ikke tanken på utlevere meg selv på den måten til sjefen min, om noe som kanskje ikke går bra engang:oops:
Takk, håper jeg og:)

Urk..kjenner kvalmen kommer snikende mer og mer for hver dag. Har vært veldig dårlig i tidligere svangerskap, så har jo bare ventet på det. Akkurat nå passer det veldig fint med hjemmekontor, bortsett fra at jeg snart er ferdig med det og må tilbake igjen på arbeidsplassen, når jeg mest sannsynlig har begynt å kaste opp. Har vært veldig dårlig i de tidligere svangerskapene, så da er det høy sannsynlighet for at jeg blir det også denne gang.

Jeg hadde nok blitt møtt med forståelse hadde jeg vært åpen, men er generelt en lite åpen person og orker ikke tanken på utlevere meg selv på den måten til sjefen min, om noe som kanskje ikke går bra engang:oops:
Takk, håper jeg og:)
Si at du kan ta det på telefon, da er det ikke fare for at det blir så mye utbrodering, eller? Nå vet jo ikke jeg hvorfor du er sykemeldt da, men er det på grunn av kvalme så kommer det jo til å vare en stund? :depressed:

Si at du kan ta det på telefon, da er det ikke fare for at det blir så mye utbrodering, eller? Nå vet jo ikke jeg hvorfor du er sykemeldt da, men er det på grunn av kvalme så kommer det jo til å vare en stund? :depressed:

Ja, er uvel/uggen/kvalm, svimmel, slapp, trøtt og ør... sover dårlig på nettene og oppe flere ganger -.-
Og pga. Stressende jobb og habituell abort diagnose så ønsker jeg å unngå alt av abortrisikoer også ❤ men akkurat nå er jo formen ræva uansett da :yuck:

Han ville ha et møte, og virket slm han ville ha det ansikt til ansikt! Men får se og tenke litt over helga:sorry:

Uvel når en legger seg, vpkner om morgen, før mat og ettermat - altså hele tiden:yuck:
Også SÅ oppblåst at jeg føler meg 6 mnd på vei og skulle helst ikke hatt noen bukser på i det heletatt

H
Ja, er uvel/uggen/kvalm, svimmel, slapp, trøtt og ør... sover dårlig på nettene og oppe flere ganger -.-
Og pga. Stressende jobb og habituell abort diagnose så ønsker jeg å unngå alt av abortrisikoer også ❤ men akkurat nå er jo formen ræva uansett da :yuck:

Han ville ha et møte, og virket slm han ville ha det ansikt til ansikt! Men får se og tenke litt over helga:sorry:

Hvis man er for syk til å gå på jobb er man jo nesten i praksis for syk til å komme inn til et møte også. Jeg ville ha sagt at jeg har det for dårlig til å ha et møte, men at vi kan snakke om det igjen om en drøy uke. Det er du i din fulle rett til tenker jeg ;)

H

Hvis man er for syk til å gå på jobb er man jo nesten i praksis for syk til å komme inn til et møte også. Jeg ville ha sagt at jeg har det for dårlig til å ha et møte, men at vi kan snakke om det igjen om en drøy uke. Det er du i din fulle rett til tenker jeg ;)

Enig i dette! Han gjør jo tross alt ting "etter boka" ved å prøve å tilrettelegge. Han krever jo ikke å vite det egentlig, han vil bare vite hva han kan gjøre, smart å ikke legge for mange emosjonelle føringer mellom deg og han så tidlig i prosessen tenker jeg. Så bare si at du ikke er i form til møte, men tar kontakt når du er. Så kan du se an nærmere utgangen av sykemeldingen. Lykke til!

Back
Topp