❤IKM uke 5❤ 2017

Huff, når sånt skjer er det vanskelig å holde fokuset på seg selv fordi man kanskje føler seg ego om man ofrer seg selv en lykkelig tanke. Men i slike situasjoner må man gjøre alt for å ha de små lysglimtene i hverdagen. Funker ikke du for deg selv funker du ikke for andre heller :)
Håper alt ordner seg med nevøen din [emoji173]
Takk og pris for min lille blidfis, Lilly:-) hun muntrer meg veldig opp der hun lærer seg å krabbe, og det går fortere og fortere fremover;-) og ikke minst er jeg glad for dette forumet,der man kan dele sine gleder og sorger (selv om dette ikke hadde noe med prøving å gjøre):-) <3

Takk og pris for min lille blidfis, Lilly:-) hun muntrer meg veldig opp der hun lærer seg å krabbe, og det går fortere og fortere fremover;-) og ikke minst er jeg glad for dette forumet,der man kan dele sine gleder og sorger (selv om dette ikke hadde noe med prøving å gjøre):-) <3
Det forstår jeg godt. Forumet er jo for å lufte tanker i prøvetiden. Og det er ofte mange andre tanker som flyter inn i prøvinga :)

Ja. Jeg synes det er veldig spennende hver natt kl 4 for å se hva tempen finner på. Den har holdt seg veldig stabil en ukes tid nå så kommer til å se økninga godt denne gangen (alltid pleid å gjøre det men nå har jeg begynt å tempe til fast tidapungt). Ellers så stemmer alle symptomer og. Får en sånn merkelig følelse cd12. Akkurat som en trykkende/strekkene litt ubehagelig følelse der nede. Hadde jeg ikke tempen hadde jeg tenkt det var el, men tenker at det er fra den dagen min fertile periode starter [emoji14]

Ellers hadde det vært fint om cd18 var eldagen denne gangen og for da har jeg vært konstant i 3 pp så har jeg mer å stille med hos gyn.

Har du også el cd18? Hvor lang lf har du i såfall?
Her merker jeg svært lite til det hele, foruten elslim i mengder når det nærmer seg. Tenkte det derfor kunne vært lurt å følge med på tempen denne gangen. Men skulle ønske det holdt seg mer stabilt, grafen min går jo i alle retninger synes jeg

Syklusen min har de to siste gangene vært på ca 35 dager, så kan tilsi en noe lengre lf, eller?
Screenshot_2017-01-16-16-44-02.png

Skjønner fint lite. Ifølge appen min skal jeg ha EL i morgen. De siste månedene har appen og EL tester stemt veldig godt sammen. Likevel har CB dobbel gitt meg tom sirkel både i går og idag. Skulle jo teste på lørdag og, men glemte det ut. Får håpe EL testen tuller og at EL er i morgen sånn ca som antatt. Fikk i det minste lagt inn aksjer på lørdag.... Blir litt oppgitt og lei av hele prøvingen. Særlig når jeg føler at suksessraten er så liten.
Huff ble litt sutrete dette. Men måtte få ut dagens hjertesukk et sted.
Lykke til dere. De fleste av oss i ikm uke 5 har jo EL i disse tider og nærmer oss en ny, nervepirrende runde i dpo land :-)
Satser på at appen har rett da ;)

Melder meg sånn forsiktig inn her. Har hatt kjempeustabil syklus... Har hatt elslim i dag, så da kan vi jo kanskje anta at ikm blir i starten av uke 5? Så får vi ser da! ;)

I alle fall, har ikke prøvd aktivt siste par mnd siden syklusen har vært så ujevn... Prøver oss litt frem nå. :)

Melder meg sånn forsiktig inn her. Har hatt kjempeustabil syklus... Har hatt elslim i dag, så da kan vi jo kanskje anta at ikm blir i starten av uke 5? Så får vi ser da! ;)

I alle fall, har ikke prøvd aktivt siste par mnd siden syklusen har vært så ujevn... Prøver oss litt frem nå. :)
Velkommen inn hit :) setter deg opp på mandagen så kan jeg alltids endre det senere :) Lykke til!

DPO-land er noe dritt men å vente på el er jammen ikke en dans på roser det heller :p tiden står nærmest stille!

DPO-land er noe dritt men å vente på el er jammen ikke en dans på roser det heller :p tiden står nærmest stille!
All venting er ikke noe kjekt :wacky: Lykke til :) EL er vel rett rundt hjørnet? Her ser det ut til at EL var igår, så nå har dpo-land startet.

Kjenner til det, ikke helt kontroll over syklus etter fødsel i april, er i 4.pp:-) men i følge en app jeg sånn ca følger så kommer el på fredag,så går noenlunde ut fra det:-) legger inn aksjer annenhver dag,så må vel treffe håper vi :-) men ventingen tar knekken på meg!;-)

*snorr*

Trolig da 1 dpo imorgen.. Blir 2 laaaaange uker dette. Antar vel det blir test fra 10-11 dpo, skal prøve holde meg så lenge som mulig :)

Blir blodprøve neste mandag for å bekrefte eggløsning.

Ikke sikkert det blir så mye prøving på oss likevel... mannen sa i går at han mente det ikke passet nå likevel og at vi burde vente ..

(Samtidig så sier han at han ikke ser vitsen med å bruke beskyttelse og st det som skjer, skjer.. blir så frustrert - sett at jeg følger med på syklus nå, så føles det jo litt som om jeg lurer ham hvis vi gjør det rundt/føt el...)- mannfolk ><

Ikke sikkert det blir så mye prøving på oss likevel... mannen sa i går at han mente det ikke passet nå likevel og at vi burde vente ..

(Samtidig så sier han at han ikke ser vitsen med å bruke beskyttelse og st det som skjer, skjer.. blir så frustrert - sett at jeg følger med på syklus nå, så føles det jo litt som om jeg lurer ham hvis vi gjør det rundt/føt el...)- mannfolk ><
Absolutt ikke. Han har sagt: skjer det så skjer det. Betyr at han ikke er imot barn. Så virker som han bare har overtenkt litt. Det kommer aldri til å passe. Enkelte tider er bedre enn andre. Men absolutt alt ligger bedre til rette jo yngre man er.

Men prøv å sett deg inn i hva han tenker, kan hende han bare har overtenkt en sak som sagt :)
Og vær ærlig om at du kommer til å forsette å prøve. Hvis ikke er det en kjip bismak på en positiv test :)

Absolutt ikke. Han har sagt: skjer det så skjer det. Betyr at han ikke er imot barn. Så virker som han bare har overtenkt litt. Det kommer aldri til å passe. Enkelte tider er bedre enn andre. Men absolutt alt ligger bedre til rette jo yngre man er.

Men prøv å sett deg inn i hva han tenker, kan hende han bare har overtenkt en sak som sagt :)
Og vær ærlig om at du kommer til å forsette å prøve. Hvis ikke er det en kjip bismak på en positiv test :)
Nei, han er ikke imot å få en til sånn i prinsippet :) og innerst inne har han vel lyst - overtenkning er helt korrekt, spesielt når han tenker på lang sikt..

Nei, passer vel egentlig aldri helt perfekt sånn sett, men vet han er litt plaget av at hans inntekt er så usikker som den er pdd - hvis du da i tillegg legger til at vi flytter til sommeren, så ligger jo alt for å stresse til rette [emoji14] ser jo hvorfor han tenker som han gjør, men likevel :/

1 dpo (tror vi) :D La de kommende 10-11 dagene gå raskt dere...

Her er det også spraystart i forbindelse med oppstart av det andre IVF-forsøket. Begynner på sprayen torsdag. Både gruer og gleder meg, om dere skjønner? Om det ikke blir klaff nå er jo det supert at vi har "ny" sjanse med IVF ganske kort tid etter, men samtidig gruer jeg meg om vi er heldige å få ventespire på en måte. For som regel går det da bra med fosteret, men samtidig er jo ikke disse IVF medisinene de beste for kroppen akkurat.. Nei, får ta en dag av gangen. Ved eventuell positiv test er det full stopp på sprayen.

Maiine, IKM ca. 2. Feb, pp 4.

Gikk fra 29 dagers syklus til 33 dager denne gangen :wideyed: Synes det virker slitsomt å teste EL, men begynner å forstå hvorfor folk gjør det. Min EL kommer mellom 30.jan-2.feb, så må man jo gjerne legge inn aksjer tett før og etter.

Blir en laaaang prøvetid neste gang :p

Back
Topp