❤️IKM uke 37❤️

Hvor tidlig kommer dere til å teste? Personlig synes jeg ventetiden er tortur og svært ensom. Han tenker jo ikke noe særlig på hva som skjer og det er ingen andre som vet at vi prøver :smiley-ashamed005
Kommer til å teste neste fredag, da er jeg 9 dpo, fordi jeg skal ut på middag med noen venninner og lurer på å ta meg et glass :happy: Har ikke bestemt meg for om jeg skal drikke selv om testen evt er blenda… får se. Du da?
 
Forstår.
Du får tenke litt på det, kanskje gjøre et forsøk til med legen din og be om henvisning. Og se an ventetid på offentlig gyn. Føler du at du har dårlig tid så prioriterer du å gå privat. Jeg tror ikke du vil angre hvis du velger den dyre veien! Men forstår det økonomiske aspektet også :Heartbigred
Time hos privat gynekolog er allerede bestilt og jeg kjenner at bare det gjør at skuldrene senker seg litt ❤️ ☺️
 
Det økonomiske vil selvsagt være viktig, men vi opplevde masse hjelp privat. Når vi først ble sendt til IVF så gikk det fort fordi privat gyn hadde tatt alle de riktige blodprøvene og forberedt oss godt. Jeg synes det tok tid fra gyn skulle sende henvisning til den faktisk ble sendt, men det var fordi hun sendte inn en "100% komplett" søknad. Så for vår del var det absolutt verdt det!

Fikk også god oppfølging den perioden vi prøvde naturlig med letrozol etc. Så hvis man har mulighet så ville jeg anbefalt privat :Heartpink jeg bestilte time etter 6 mnd fordi syklusene mine ble lengre og lengre, nå er vi 8-9 mnd inne i IVF, så det var nok riktig avgjørelse å søke hjelp.

Håper det ordner seg for dere!
Godt å høre at du har god erfaring med å gå privat. Føler det er tull og vente ett helt år før man kan få hjelp i det offentlige når man føler noe er galt, men skjønner også litt hvorfor det er sånn. Men jeg har nå bestilt time til privat gynekolog å håper det blir bra ☺️

Tusen takk! Jeg håper det samme for dere. ❤️
 
Regner med eggløsning blir i morgen?? Spent på hva testen sier i morgen tidlig. Vi har i hvert fall lagt inn aksjer i går og i dag og håååper vi får til en runde i morgen tidlig, da har vi virkelig gjort alt vi kan :hilarious:
 

Vedlegg

  • IMG_2221.png
    IMG_2221.png
    1 MB · Visninger: 18
Hvor tidlig kommer dere til å teste? Personlig synes jeg ventetiden er tortur og svært ensom. Han tenker jo ikke noe særlig på hva som skjer og det er ingen andre som vet at vi prøver :smiley-ashamed005
Blir nok fort 7-8 dpo som vanlig her:bag: så det blir torsdag/fredag neste uke:angelic: Kanskje jeg kan prøve å holde meg til lørdag
 
Godt å høre at du har god erfaring med å gå privat. Føler det er tull og vente ett helt år før man kan få hjelp i det offentlige når man føler noe er galt, men skjønner også litt hvorfor det er sånn. Men jeg har nå bestilt time til privat gynekolog å håper det blir bra ☺️

Tusen takk! Jeg håper det samme for dere. ❤️
Til info: privat gyn "tvang oss" også til å vente et år før ivf-søkmad ble sendt, men da fikk jeg letrozol i mellomtiden og testing at EL faktisk hadde skjedd. Veldig takknemlig for privat gyn siden jeg var hos offentlig gyn bare måneder før som sa alt var i orden?!? :bag: Ingen tvil om at det var masse cyster på eggstokkene mine, usikker på hvordan han ikke så dem...
 
Håper det er noen som er mer dreven enn meg her. Når man hadde EL 24.august, er man da 4dpo eller 5dpo? Eller man med dagen man har hatt EL? Vi traff på første runde med hun første så fikk aldri satt meg skikkelig inn i dette :Heartbigred
 
Last edited:
Kommer til å teste neste fredag, da er jeg 9 dpo, fordi jeg skal ut på middag med noen venninner og lurer på å ta meg et glass :happy: Har ikke bestemt meg for om jeg skal drikke selv om testen evt er blenda… får se. Du da?
Planen var å teste på lørdag/søndag. Men etter at besøket jeg hadde gikk i dag tidlig endte jeg opp med å ta en test. Helt tåpelig jeg vet, men det er første runden og jeg er såååå spent hehe. Det som frustrerer litt er at den er ikke helt blanda hvit, kan skimte noe men er jo ganske sikker på at det er for tidlig å få et slikt resultat.
 
Til info: privat gyn "tvang oss" også til å vente et år før ivf-søkmad ble sendt, men da fikk jeg letrozol i mellomtiden og testing at EL faktisk hadde skjedd. Veldig takknemlig for privat gyn siden jeg var hos offentlig gyn bare måneder før som sa alt var i orden?!? :bag: Ingen tvil om at det var masse cyster på eggstokkene mine, usikker på hvordan han ikke så dem...
Åja, okei, men det er jo greit å vite. Wow, det er jo helt utrolig at det kan være så stor forskjell blant behandlere! Men bra dere fant ut av det til slutt.
 
Åja, okei, men det er jo greit å vite. Wow, det er jo helt utrolig at det kan være så stor forskjell blant behandlere! Men bra dere fant ut av det til slutt.
Tror offentlig er ganske strenge, så den 12mnd tror jeg ikke man kommer seg unna. Men det var godt å få hjelp og forståelse mens vi ventet på å kunne sende henvisning!

Masse lykke til med privat gyn, håper du får god hjelp :Heartpink
 
Altså, nå føler jeg meg litt teit, men jeg fortalte jo at vi slet med prestasjonsangst tidligere. Og i dag gikk det fader meg en dag før el, vi klarte det uten problemer. Ble nesten rørt jeg:hug003 haha. Tusen takk for at dere er så gode å svarer alle frustrerte prøvere:Heartred
Så herlig! Og for en god følelse for deg :happy:
 
Noen flere i dpo land? ..:dead: 3 dpo her, det går så treigt, når tenker dere å ta deres første test? Har lyst å ta en test på søndag 6 dpo siden det er min bursdag :hilarious: men er jo alt for tidlig til å få noe strek, men tenkt om :woot::Heartpink
 
Noen flere i dpo land? ..:dead: 3 dpo her, det går så treigt, når tenker dere å ta deres første test? Har lyst å ta en test på søndag 6 dpo siden det er min bursdag :hilarious: men er jo alt for tidlig til å få noe strek, men tenkt om :woot::Heartpink
Heldig som allerede er 3 dpo! Her blir det 1 dpo i morgen, går alltid så tregt….
 
Noen flere i dpo land? ..:dead: 3 dpo her, det går så treigt, når tenker dere å ta deres første test? Har lyst å ta en test på søndag 6 dpo siden det er min bursdag :hilarious: men er jo alt for tidlig til å få noe strek, men tenkt om :woot::Heartpink
1 DPO her idag, men med masse jobb t.o.m 8 DPO så håper jeg dagene går fort :joyful: Spennende dager i vente for oss alle, krysser alt jeg har for oss! Hadde vært utrolig med to streker på bursdagen sin, ja :nailbiting:
Da er eggløsning i dag og ingen av oss orket dessverre ikke sex i dag kl 04.30 :hilarious: Krysser fingrene for at det holder med de to rundene:sign19:sign17
Forståelig at dere ikke orket det:laughing002 Får håpe svømmerne allerede ligger klare og venter på egget!
 
Back
Topp