❤️IKM uke 37❤️

Hopper inn her med dere!:love2

Ellyy - 35 - B1 - PP6 - EL ca 27/8 IKM ca 9/9

Var opprinnelig med i IKM-gruppa for uke 36, men EL har latt vente på seg… Mistet i starten av august (5+6), så mulig syklusen er litt ødelagt denne måneden slik at jeg ikke får EL, men lever i håpet enn så lenge:happy:
Hei!✨ Første gang jeg kommenterer her inne. Denne prøvingen begynner å bli litt lang og ensom så kanskje det blir litt gøyere når man kan være med her inne ☺️

emblom - 29- B1 - PP 3 (på 8 mnd pga veldig lange og uregelmessige sykluser) EL 21/8 - IKM 1/9+-
Hei! Litt over 5 år siden jeg var i dette forumet og nå tilbake etter uplanlagt graviditet i mai som endte i MA. Hadde i starten ikke ønske om flere enda, men når man først ble gravid så kjennte vi begge at dette var veldig ønsket. Prøvde i godt over 1 år med førstemann og ble gravid ved hjelp av letrozol, prøver uten dette nå.

KVJ95-29-B2-PP1( etter MA/SA i juli) EL 27/8 - IKM 11/9
Hjertelig velkommen damer :love7

I dag viste clearblue monitoren høy, sa da prøver vi! Har kjøpt inn prefert glidemiddel, da jeg har lest mye positivt om denne. Noen som har prøvd?xsmile2
Hvordan ligger dere ann på EL? Og tester dere, eller ikke?

Last edited:
I dag viste clereblue monitoren høy, sa da prøver vi! Har kjøpt inn prefert glidemiddel, da jeg har lest mye positivt om denne. Noen som har prøvd?xsmile2
Hvordan ligger dere ann på EL? Og tester dere, eller ikke?
Lykke til :hello2 Spennende, aldri hørt om prefert! Jeg tester for EL, men kun hatt negative tester hittil denne syklusen. Har en følelse av at jeg tester positivt i morgen eller onsdag, for oppdaget EL-slim i dag. Litt stresset for det, siden mannen reiser på jobbtur natt til onsdag og blir til fredag kveld. Så håper egentlig det forskyver seg noen dager:smiley-ashamed004

Lykke til :hello2 Spennende, aldri hørt om prefert! Jeg tester for EL, men kun hatt negative tester hittil denne syklusen. Har en følelse av at jeg tester positivt i morgen eller onsdag, for oppdaget EL-slim i dag. Litt stresset for det, siden mannen reiser på jobbtur natt til onsdag og blir til fredag kveld. Så håper egentlig det forskyver seg noen dager:smiley-ashamed004
Jeg ble anbefalt prefert av en veninna som prøvde i 6pp før den satt med prefert. Kan selfølgelig være tilfeldig, men vert ett forsøk :smiley-angelic003
Ååå, la oss håpe det da! Jobbturer burde vert forbudt under EL!

ønskerosslillegull - 35 - B3 - PP2 - EL 26.08 - IKM 10.09

Jeg har vært borte hele helgen, og kom hjem i dag på EL, og erfaringsmessig så har det klaffet de andre gangene to dager før EL, så denne PP har jeg ikke den helt store troa. Meeen, jeg håper håper håper at det går veien og at vi er mange flere som får to streker om noen uker :)

ønskerosslillegull - 35 - B3 - PP2 - EL 26.08 - IKM 10.09

Jeg har vært borte hele helgen, og kom hjem i dag på EL, og erfaringsmessig så har det klaffet de andre gangene to dager før EL, så denne PP har jeg ikke den helt store troa. Meeen, jeg håper håper håper at det går veien og at vi er mange flere som får to streker om noen uker :)
Velkommen :love7 Krysser fingrene for deg og alle andre her!

Her kan det se ut som at «jula kom tidlig i år» :happy: Vi har fått lagt inn aksjer nå rett etter denne testen ble tatt. La også inn aksjer for 2 dager siden. Håper at testene holder seg positive f eks ut morgendagen, så vi rekker en aksjelegging til. Sist jeg ble gravid hadde jeg også EL tidlig, CD11 da mener jeg. Så dette kan love godt.
IMG_7069.png

Her kan det se ut som at «jula kom tidlig i år» :happy: Vi har fått lagt inn aksjer nå rett etter denne testen ble tatt. La også inn aksjer for 2 dager siden. Håper at testene holder seg positive f eks ut morgendagen, så vi rekker en aksjelegging til. Sist jeg ble gravid hadde jeg også EL tidlig, CD11 da mener jeg. Så dette kan love godt.
Vis vedlegget 442702
Så spennende!! Hvor høyt pleier du gå på målingen?

Tinii- 34-B2-PP3-El 26/8 IKM 9/9
El kom litt senere enn antatt, bytter uke fra 36. 1 dpo her. Lagt inn aksjer i 2 uker. Så blir spennende å se om det sitter denne gangen, har uregelmessig sykluser så ikke alltid lett å treffe.

Vedlegg

• IMG_8324.jpeg
    IMG_8324.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 19
Så spennende!! Hvor høyt pleier du gå på målingen?
Første PP sjekket jeg ikke, andre PP var høyeste 1.3.
Idag morges viste testen 1.08 (mot 1.02 igår) så noe skjer fortsatt :joyful: Har lest at tidlig EL ikke er så gunstig pga egget kan være umodent, så stresser litt. Hvordan står det til med dine tester?

Første PP sjekket jeg ikke, andre PP var høyeste 1.3.
Idag morges viste testen 1.08 (mot 1.02 igår) så noe skjer fortsatt :joyful: Har lest at tidlig EL ikke er så gunstig pga egget kan være umodent, så stresser litt. Hvordan står det til med dine tester?
Aha, så du har forhåpentligvis litt å gå på! :smiley-angelic003
Jaa, skjønner at du blir litt stresset, men man hører så mye forskjellig at man vet ikke heilt hva som er sant. Håper det går veien vertfall!
Første pp så testet jeg ikke, og no denne gangen har jeg kjøpt monitor, og den viser ofte ikke max den første pp, men jeg er på dag to med høy. Så forhåpentligvis kommer maks om et par-tre dagerxsmile2

Aha, så du har forhåpentligvis litt å gå på! :smiley-angelic003
Jaa, skjønner at du blir litt stresset, men man hører så mye forskjellig at man vet ikke heilt hva som er sant. Håper det går veien vertfall!
Første pp så testet jeg ikke, og no denne gangen har jeg kjøpt monitor, og den viser ofte ikke max den første pp, men jeg er på dag to med høy. Så forhåpentligvis kommer maks om et par-tre dagerxsmile2
Det er sant, jeg skal prøve å roe meg litt mtp «eventuelt umodent egg» :laughing002 Så spennende med monitor! Jeg håper du får max snart, men jeg har ikke noe erfaring med sånn selv. Nå tok jeg en EL test her, og den har sunket? Kan det være at egget ikke slapp? Har jeg for utvannet urin? Føler fortsatt EL smerter. Redd vi ikke har fått lagt inn nok aksjer :nailbiting:

Vedlegg

• IMG_7072.png
    IMG_7072.png
    1 MB · Visninger: 33
Her blir det innsett av 3dagers på torsdag, så jeg er vel per definisjon 1dpo i dag :hilarious:

Hei dere!

Syklusene mine har vært totalt uforutsigbar så ante ikke hvilken gruppe jeg skulle inn, men havnet her. Det ble en snarvisitt da TR kom i dag (eller egentlig på søndag, men håpte det da var festeblødning, men i dag kom den for fult) Noe som betyr at TR kom 4 dager etter EL!? Har aldri opplevd det før, men har generelt hatt veldig korte lutealfaser på henholdsvis 7, 10 og nå 4 dager. Dette kan umulig være bra. Har nevnt det for legen min, men hun sier jeg må være tålmodig og at man ikke gjør noe før man har prøvd i ett år. Til info så har vi prøvd siden jeg sluttet på P-piller for 8 mnd. siden, men har bare hatt tre eggløsninger på den tiden.

Jeg har vært hos lege som har kjent på eggstokk og livmor og mener alt ser normalt ut, har hatt fine blodprøver (ikke sjekket hormoner da, men gode jernlagre osv) har også tatt innvendig ultralyd som viste normale forhold med masse egg. Legen vil ikke henvise meg til gynekolog enda.

Har dere noen tips til hva jeg bør gjøre i min situasjon? ❤️

Last edited:
Hei dere!

Syklusene mine har vært totalt uforutsigbar så ante ikke hvilken gruppe jeg skulle inn, men havnet her. Det ble en snarvisitt da TT kom i dag (eller egentlig på søndag, men håpte det da var festeblødning, men i dag kom den for fult) Noe som betyr at TT kom 4 dager etter EL!? Har aldri opplevd det før, men har generelt hatt veldig korte lutealfaser på henholdsvis 7, 10 og nå 4 dager. Dette kan umulig være bra. Har nevnt det for legen min, men hun sier jeg må være tålmodig og at man ikke gjør noe før man har prøvd i ett år. Til info så har vi prøvd siden jeg sluttet på P-piller for 8 mnd. siden, men har bare hatt tre eggløsninger på den tiden.

Jeg har vært hos lege som har kjent på eggstokk og livmor og mener alt ser normalt ut, har hatt fine blodprøver (ikke sjekket hormoner da, men gode jernlagre osv) har også tatt innvendig ultralyd som viste normale forhold med masse egg. Legen vil ikke henvise meg til gynekolog enda.

Har dere noen tips til hva jeg bør gjøre i min situasjon? ❤️
Hei! Så leit å høre om sjelden EL og kort lutealfase. Kan jeg spørre hvor gammel du er? TT, mener du da tante rød?
Jeg tror jeg hadde krevd en henvisning til gynekolog, og stått på mitt.
Ellers er jo alternativet å bare gå privat først som sist, så slipper du lang ventetid, og du før en grundig sjekk av alt. Sist jeg ble henvist i det offentlige til gyn (hadde grove celleforandringer!) så tok det 6 måneder! Helt uhørt spør du meg.

Hei! Så leit å høre om sjelden EL og kort lutealfase. Kan jeg spørre hvor gammel du er? TT, mener du da tante rød?
Jeg tror jeg hadde krevd en henvisning til gynekolog, og stått på mitt.
Ellers er jo alternativet å bare gå privat først som sist, så slipper du lang ventetid, og du før en grundig sjekk av alt. Sist jeg ble henvist i det offentlige til gyn (hadde grove celleforandringer!) så tok det 6 måneder! Helt uhørt spør du meg.
Takk for omtanken ❤️ Jeg er 29. oi, ja, mente TR.

Wow, så lang tid det skulle ta da! Jeg føler ikke legen min tar noe på alvor så har gitt litt opp da hun virket litt oppgitt på meg sist jeg var der og snakket om temaet. Jeg vurderer sterkt å gå privat, men har liksom ventet pga av økonomi. Kanskje jeg bare skal prøve det.

Takk for omtanken ❤️ Jeg er 29. oi, ja, mente TR.

Wow, så lang tid det skulle ta da! Jeg føler ikke legen min tar noe på alvor så har gitt litt opp da hun virket litt oppgitt på meg sist jeg var der og snakket om temaet. Jeg vurderer sterkt å gå privat, men har liksom ventet pga av økonomi. Kanskje jeg bare skal prøve det.
Forstår.
Du får tenke litt på det, kanskje gjøre et forsøk til med legen din og be om henvisning. Og se an ventetid på offentlig gyn. Føler du at du har dårlig tid så prioriterer du å gå privat. Jeg tror ikke du vil angre hvis du velger den dyre veien! Men forstår det økonomiske aspektet også :Heartbigred

Back
Topp