❤️IKM uke 37❤️

Takk for omtanken ❤️ Jeg er 29. oi, ja, mente TR.

Wow, så lang tid det skulle ta da! Jeg føler ikke legen min tar noe på alvor så har gitt litt opp da hun virket litt oppgitt på meg sist jeg var der og snakket om temaet. Jeg vurderer sterkt å gå privat, men har liksom ventet pga av økonomi. Kanskje jeg bare skal prøve det.
altså, det er veldig spesielt! Jeg var til utredning for pcos og ble henvist på flekken. Var seks mnd ventetid da, så tok grådig lang tid, men var ingen spørsmål om om å ikke gjøre det! Det synst jeg er dårlig behandlig i en sårbar situasjon
:bored:
 
Sille92 - 31 - B3 - PP3- EL 30.08 - IKM 12.09
Håper sånn på mange positive tester her inne :D Vi prøver ikke super aktivt, men jeg blir såklart litt ekstra gira i el-uken :hilarious:tenk om alle gode ting er tre, at tredjemann sitter pp3 :love7
 
Last edited:
altså, det er veldig spesielt! Jeg var til utredning for pcos og ble henvist på flekken. Var seks mnd ventetid da, så tok grådig lang tid, men var ingen spørsmål om om å ikke gjøre det! Det synst jeg er dårlig behandlig i en sårbar situasjon
altså, det er veldig spesielt! Jeg var til utredning for pcos og ble henvist på flekken. Var seks mnd ventetid da, så tok grådig lang tid, men var ingen spørsmål om om å ikke gjøre det! Det synst jeg er dårlig behandlig i en sårbar situasjon
:bored:
Såpass lang ventetid, ja! Bra du fikk henvisning med en gang, da. Legen mener at det ikke er noen grunn til bekymring og at jeg ikke hadde noen problemer som tilsa at jeg burde gå til en gynekolog (noe jeg mener jeg absolutt har) Men nå heller det veldig mot å gå privat!
 
Forstår.
Du får tenke litt på det, kanskje gjøre et forsøk til med legen din og be om henvisning. Og se an ventetid på offentlig gyn. Føler du at du har dårlig tid så prioriterer du å gå privat. Jeg tror ikke du vil angre hvis du velger den dyre veien! Men forstår det økonomiske aspektet også :Heartbigred
Du vet når man har bestemt seg så skulle det jo helst skjedd i går. Så jeg føler jo på én måte at jeg har dårlig tid, selv om jeg enda er «ung» :) Men jeg tror også det vil være verdt det å gå privat, så tror det blir neste steg her ❤️
 
Du vet når man har bestemt seg så skulle det jo helst skjedd i går. Så jeg føler jo på én måte at jeg har dårlig tid, selv om jeg enda er «ung» :) Men jeg tror også det vil være verdt det å gå privat, så tror det blir neste steg her ❤️
Det økonomiske vil selvsagt være viktig, men vi opplevde masse hjelp privat. Når vi først ble sendt til IVF så gikk det fort fordi privat gyn hadde tatt alle de riktige blodprøvene og forberedt oss godt. Jeg synes det tok tid fra gyn skulle sende henvisning til den faktisk ble sendt, men det var fordi hun sendte inn en "100% komplett" søknad. Så for vår del var det absolutt verdt det!

Fikk også god oppfølging den perioden vi prøvde naturlig med letrozol etc. Så hvis man har mulighet så ville jeg anbefalt privat :Heartpink jeg bestilte time etter 6 mnd fordi syklusene mine ble lengre og lengre, nå er vi 8-9 mnd inne i IVF, så det var nok riktig avgjørelse å søke hjelp.

Håper det ordner seg for dere!
 
Noen som har opplevd at samboer ikke klarer å prestere under samleie? Vi er ikke et par som har sex hele tiden i utgangspunktet, og nå når vi har et visst tidspress på oss oft EL, så får han helt pakkern og har ikke kjangs å prestere:help noen som har noen gode tips/råd eller erfaringer?
 
Noen som har opplevd at samboer ikke klarer å prestere under samleie? Vi er ikke et par som har sex hele tiden i utgangspunktet, og nå når vi har et visst tidspress på oss oft EL, så får han helt pakkern og har ikke kjangs å prestere:help noen som har noen gode tips/råd eller erfaringer?
Jepp, dessverre. Det er veldig vanlig og jeg skjønner kjempe godt mennene som sliter med dette! Her så prøver vi å ikke tenke så mye på eggløsning og jeg sier ikke noe til mannen ang det :angelic:
 
Jepp, dessverre. Det er veldig vanlig og jeg skjønner kjempe godt mennene som sliter med dette! Her så prøver vi å ikke tenke så mye på eggløsning og jeg sier ikke noe til mannen ang det :angelic:
Ja, han følte seg så misslykket og ubrukelig og jeg såg på han hvor sårt det var:smiley-ashamed008 vi får bare prøve å følge slik dere gjør det!
 
Noen som har opplevd at samboer ikke klarer å prestere under samleie? Vi er ikke et par som har sex hele tiden i utgangspunktet, og nå når vi har et visst tidspress på oss oft EL, så får han helt pakkern og har ikke kjangs å prestere:help noen som har noen gode tips/råd eller erfaringer?
Har opplevd det samme. Det blir jo et press på disse mannfolka om å levere, så skjønner det godt. Er noen måneder siden vi hadde det problemet, men jeg prøvde bare å ikke stresse med det når det skjedde (i alle fall ikke vise det). Sa bare «ikke noe stress, da prøver vi bare i morgen», selv om jeg visste at «i morgen» sannsynligvis var for sent. Vi mistet vel to prøveperioder ganske tidlig pga det, men ikke hatt problemet etter de to månedene :)

Ellers har jeg sett at andre har hatt gode erfaringer med at mannen kommer i en kopp og at de sprøyter det inn selv, men det er jo individuelt hvor komfortabel man er med noe slikt, og hvor stort behovet er.
 
Har opplevd det samme. Det blir jo et press på disse mannfolka om å levere, så skjønner det godt. Er noen måneder siden vi hadde det problemet, men jeg prøvde bare å ikke stresse med det når det skjedde (i alle fall ikke vise det). Sa bare «ikke noe stress, da prøver vi bare i morgen», selv om jeg visste at «i morgen» sannsynligvis var for sent. Vi mistet vel to prøveperioder ganske tidlig pga det, men ikke hatt problemet etter de to månedene :)

Ellers har jeg sett at andre har hatt gode erfaringer med at mannen kommer i en kopp og at de sprøyter det inn selv, men det er jo individuelt hvor komfortabel man er med noe slikt, og hvor stort behovet er.
Takk for svar :love7 Ja, er det vi må gjøre! Er litt godt å vite at det ikke bare er vi som sliter med det.
Haha, ja når det først er «uromantisk» så hvorfor ikke bare gjøre det lettest mulig:laughing005 haha. kanskje jeg må foreslå den metoden vis det blir helt tørke!
 
Trenger litt innspill jeg, damer. Både Flo og Premom anslår at jeg har EL idag. Det kunne jeg også trodd på, hadde det ikke vært for at jeg hadde skikkelig EL smerter igår kveld ved leggetid, og disse har avtatt idag. Hva tror dere? Kan jeg være 1 DPO idag eller skal jeg fortsatt regne 1 DPO fra imorgen som begge appene mener? Takknemlig for alle innspill :Heartbigred
 

Vedlegg

  • IMG_7078.png
    IMG_7078.png
    1,1 MB · Visninger: 13
  • IMG_7079.png
    IMG_7079.png
    390 KB · Visninger: 13
  • IMG_7080.png
    IMG_7080.png
    1,3 MB · Visninger: 13
Melder meg inn i gruppa og håper at dette blir en magisk måned! …2 grunner til det: I august i fjor var jeg gravid på dette tidspunktet, lykkelig uvitende om at kroppen bar på en MA. Synes det er logisk at jeg da «fullfører» denne augusten med en graviditet som blir en terminspire. Den andre grunnen er at nå må det skje, hvis ikke må jeg melde meg inn i ny gruppe og skrive 44 år.

stjerna80 - 43 år - b2 - pp15 - el 31/8 - IKM 14/9
 
Last edited:
Trenger litt innspill jeg, damer. Både Flo og Premom anslår at jeg har EL idag. Det kunne jeg også trodd på, hadde det ikke vært for at jeg hadde skikkelig EL smerter igår kveld ved leggetid, og disse har avtatt idag. Hva tror dere? Kan jeg være 1 DPO idag eller skal jeg fortsatt regne 1 DPO fra imorgen som begge appene mener? Takknemlig for alle innspill :Heartbigred
Eg har ikke så veldig god peiling, men skriver det eg har erfart :) Bruker flo, babyverden-appen og monitoren. Alle viser forskjellige dager, men med en tidsramme på tre dager. Jeg velger å stole på monitoren da jeg tror den er mest «safe». Kroppen kan man vel også ofte stole på, da du har så klare tegn:)
 
Melder meg inn i gruppa og håper at dette blir en magisk måned! …2 grunner til det: I august i fjor var jeg gravid på dette tidspunktet, lykkelig uvitende om at kroppen bar på en MA. Synes det er logisk at jeg da «fullfører» denne augusten med en graviditet som blir en terminspire. Den andre grunnen er at, nå må det skje, hvis ikke må jeg melde meg inn i ny gruppe og skrive 44 år.

stjerna80 - 43 år - b2 - pp15 - el 31/8 - IKM 14/9
Velkommen og vi krysser fingrene for at det sitter i nå! :love7
 
Eg har ikke så veldig god peiling, men skriver det eg har erfart :) Bruker flo, babyverden-appen og monitoren. Alle viser forskjellige dager, men med en tidsramme på tre dager. Jeg velger å stole på monitoren da jeg tror den er mest «safe». Kroppen kan man vel også ofte stole på, da du har så klare tegn:)
Tusen takk for at du tok deg tid til å svare og dele din erfaring :happy: Jeg får, for enkelhetens skyld, bare følge appene. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg tenkte å prøve å spise ananaskjerne 1-5 DPO denne syklusen. Men jeg skal begynne imorgen :joyful:
 
Hvor tidlig kommer dere til å teste? Personlig synes jeg ventetiden er tortur og svært ensom. Han tenker jo ikke noe særlig på hva som skjer og det er ingen andre som vet at vi prøver :smiley-ashamed005
 
Back
Topp