❤️ IKM Uke 52 ❤️

Begynt å få EL-slim idag. Så må nok starte testingen :happy: Har som regel EL-slim i 5-7 dager, og siden forventet EL er på torsdag i neste uke så stemmer det nok med EL-slim I dag. Godt å vite at kroppen fungerer som den skal. Nå håper jeg bare det blir klaff på noen av aksjene vi skal legge inn :smiley-angelic001

Begynt å få EL-slim idag. Så må nok starte testingen :happy: Har som regel EL-slim i 5-7 dager, og siden forventet EL er på torsdag i neste uke så stemmer det nok med EL-slim I dag. Godt å vite at kroppen fungerer som den skal. Nå håper jeg bare det blir klaff på noen av aksjene vi skal legge inn :smiley-angelic001
Så spennende! Du må legge ut bilder av tester, det er så koselig å følge andre :Heartred

Her fant vi ut at vi tar sædanalyse første åpningsdag i januar heller, så slipper vi stresse med det oppi eggløsningen nå framover. Nok stress i Desember. Skulle det magisk være ledig time på mandag, tirsdag eller onsdag til uka kan vi ta det spontant, men enn så lenge er det ikke noe (kan bestille og avbestille over nettet).

Men innser at vi nok ikke kommer i gang med letorozol neste syklus, for mensen kommer jo oppi julestengt hos gynekologen. Så det var kjedelig. Men men..

Last edited:
IMG_1900.jpeg

Ligger 3-4 dager før skjema denne PP :wideyed: spent på om den er positiv allerede i morgen?

Jeg er spot on denne måneden, forhåpentligvis, kanskje positiv på søndag ❤️ :angelic: Den gikk fra 0.36 til positiv på én dag forrige mnd!
Screenshot_20241206_210244_Premom.jpg

Skal legge ut etterhvert nær jeg har fått tatt noen flere dager på rad :D Foreløbig er de meget negative :hilarious:
Kanskje jeg og skal begynne bare for å få flere dager på rad til sammenligning :hilarious: er enda bare på dag 11, begynte på 13 sist. Og cd 15 syklusen før der. Så er egentlig litt tidlig ute..

Ananas i DPO-land :love2

Husker at det var stor suksess med ananas i DPO-land i flere IKM-grupper for en tid tilbake. Vurderer å prøve selv, til tross for at jeg er småallergisk :hilarious:

Flere som fikk med seg dette?

Kanskje jeg og skal begynne bare for å få flere dager på rad til sammenligning :hilarious: er enda bare på dag 11, begynte på 13 sist. Og cd 15 syklusen før der. Så er egentlig litt tidlig ute..
Her er jeg bare på CD 10, men EL CD 15. Her bruker jeg å starte testingen med en gang slimet kommer. Syns det er greit å ha litt sammenligninger både fra syklus til syklus men også fra dag til dag. Håper dette blir siste syklus å sammenligne med da, må jo håpe det sitter :D Blir nok bare et barn til her, selv om jeg helst vil ha to til. Siden samboer er borte halvparten av tiden så får jeg ikke logistikken til å gå rundt tror jeg.. huff, vanskelig dilemma. Kanskje tvillinger hadde vært tingen :hilarious:

Husker at det var stor suksess med ananas i DPO-land i flere IKM-grupper for en tid tilbake. Vurderer å prøve selv, til tross for at jeg er småallergisk :hilarious:

Hmm, ikke fått med meg. Er det noe?? Er også små allergisk, bruker å få utslett på leppene, men spiser gjerne litt ananas om det er en ting :hilarious:

Hmm, ikke fått med meg. Er det noe?? Er også små allergisk, bruker å få utslett på leppene, men spiser gjerne litt ananas om det er en ting :hilarious:
Ja, de kjøpte en hel liten ananas. Delte den i biter, med kjerne. Spiste den fra og med 1 DPO, til og med 5 DPO. Var sykt mange som ble gravide!

Mener det var pga det er naturlig progesteron i det :D

Ojj, ser ut som dere er helt likt i løypa! Så kult :D Hadde ikke brydd meg om tallene, din @Ari<3 ser jo helt positiv ut nå :)
Positiv i dag! Håper bare ikke den er positiv over flere dager slik jeg har hatt før :hilarious: I følge temping kommer EL dagen etter PEAK, uavhengig av om jeg har hatt positive tester tre dager føre peak. Satser på aksjer i kveld og EL i morgen :woot:

Ja, de kjøpte en hel liten ananas. Delte den i biter, med kjerne. Spiste den fra og med 1 DPO, til og med 5 DPO. Var sykt mange som ble gravide!

Husker det var spesielt en gruppe tidligere i høst med mye ananas og mange positive tester. Årsaken er "bromelain", jeg legger ved linken som har blitt delt her mange ganger, hvis dere vil lese mer :happy: Og hvis dere googler finner dere en haug med artikler som støtter eller debunker denne... Jeg har selv prøvd, ble ikke gravid forrige gang jeg prøvde, men kan ikke huske tidligere barn, men husker at jeg har prøvd ananas med dem også. Usikker på om jeg hopper på ananas-toget denne runden, mulig det blir wild yam, det har jeg aldri prøvd før :hilarious:

Ananas inneholder et enzym kalt bromelain som kan bidra til å øke blodstrømmen til livmoren og fremme implantasjon. Dette er imidlertid ikke bevist i medisinske studier

Bromelain kan ha milde antiinflammatoriske egenskaper, men mengden i ananas er lav og sannsynligvis ikke tilstrekkelig til å ha noen betydelig effekt på fertilitet. Det viktigste for å øke sjansen for å bli gravid er å ha en sunn livsstil, spise en balansert kost, og kjenne til kroppens syklus for å time eggløsningen.

Dersom du prøver å bli gravid og har spørsmål om kosthold eller andre metoder, anbefales det å snakke med lege eller en fertilitetsspesialist for råd som er vitenskapelig basert.

Fra Chat GPT

Tror jeg går for dette i stedet for ananas denne måneden :laughing002 Husker det fra en av ikm gruppene mine, men det virket å virke på noen da!

Positiv i dag! Håper bare ikke den er positiv over flere dager slik jeg har hatt før :hilarious: I følge temping kommer EL dagen etter PEAK, uavhengig av om jeg har hatt positive tester tre dager føre peak. Satser på aksjer i kveld og EL i morgen :woot:
Woho!! Blir du i denne ikm gruppen da? Må ikke dra, jeg vil ha deg her :hilarious::Heartred

Back
Topp