❤️ IKM Uke 52 ❤️

Der var jeg i gang med testing etter EL. Tror tidligst den kommer om 5 dager, så der er enda lenge til :hilarious: Tror det blir aksjer torsdag, lørdag, mandag, hvis EL mandag/tirsdag? Det burde jo være tilstrekkelig. Kan aldri tenke meg at EL kommer før fredag, men kanskje aksjer annenhver dag fra og med i dag istedenfor, bare for å optimalisere sjansene? Decisions, decisions :dontknow
Vis vedlegget 449916
I dag fikk jeg EL-slim :woot: For første gang siden??? Ett år? To år? Mer? I could cry :smiley-angelic001 Negative EL-tester enn så lenge (enda veldig tidlig), men slimet MÅ jo være et mega-positivt tegn? Helt perfekt slim som jeg kunne strekke, akkurat sånn man ønsker at det skal være :nailbiting:

Der var jeg i gang med testing etter EL. Tror tidligst den kommer om 5 dager, så der er enda lenge til :hilarious: Tror det blir aksjer torsdag, lørdag, mandag, hvis EL mandag/tirsdag? Det burde jo være tilstrekkelig. Kan aldri tenke meg at EL kommer før fredag, men kanskje aksjer annenhver dag fra og med i dag istedenfor, bare for å optimalisere sjansene? Decisions, decisions :dontknow
Vis vedlegget 449916
Synes de så ganske sterke ute allerede jeg?

CD 3 i dag, og tiden går så sakte at det nesten tipper for meg :hilarious:

Begynner å teste etter EL fra og med neste tirsdag, da begynner også «babydansingen»!

Med babyen vi mistet i MA i april, ble jeg gravid ved å kun ha samleie én gang, 5 dager før eggløsning (!). Men, tror vi skal legge inn flere aksjer for å være på den sikre siden denne måneden :shy:

Er så spent! Håper sånn en liten spire vil klamre seg fast :Heartpink

Hvor ligger dere i løypa nå?

Vis vedlegget 449925
Wow, det er jo utrolig! Man hører jo om at det går an men sjeldent man opplever det :)

Jeg er på CD 8 i dag, begynner nok en testing på dag 13-14, og enda er det en uke før forventet eggløsning, så tar tid her :hilarious:

Ja,
I dag fikk jeg EL-slim :woot: For første gang siden??? Ett år? To år? Mer? I could cry :smiley-angelic001 Negative EL-tester enn så lenge (enda veldig tidlig), men slimet MÅ jo være et mega-positivt tegn? Helt perfekt slim som jeg kunne strekke, akkurat sånn man ønsker at det skal være :nailbiting:
Ja, jeg synes som sagt testene dine var veldig sterke allerede :D

Når ungene er i seng skal jeg sende mail til gynekologen og si om vi ønsker å komme i gang med blodprøver på cd 20 :happy093 må bare bestemme meg for om hun skal sende rekvisisjon i posten, eller om jeg drar dit. Tar halvannen time hver vei (det blir rundt 16. Desember), så er redd det kan være dårlig føre osv, men samtidig hadde det vært greit å gjøre det der og ikke må forklare på det lokale legekontoret.. Legen har tidligere ikke ønsket å ta prøver han ikke har rekvirert (hadde utredning via privat lege), så bare redd han kan sette seg på bakbeina..

Rettelse, det er vel kontordamen jeg korresponderer med, men håper det lar seg gjøre slik hun (kontordamen) skisserte til meg på telefonen, selv om timen hos gynekologen ikke blir før i mai..

Her er jeg godt i gang med testinga. Jeg tok ut spiralen i januar, og syklusen har det vært mye tull med, så nå kjenner jeg på litt ekstra behov for å følge med i god tid før EL ❤️
Flere som er i gang med å teste for EL? ☺️

Vedlegg

• Screenshot_20241204_191259_Premom.jpg
    Screenshot_20241204_191259_Premom.jpg
    185 KB · Visninger: 23
Her er jeg godt i gang med testinga. Jeg tok ut spiralen i januar, og syklusen har det vært mye tull med, så nå kjenner jeg på litt ekstra behov for å følge med i god tid før EL ❤️
Spennende! Hvordan har syklusen vært etter spiralen? Hvis lang har den vært? Nesten lettere å teste, enn å gå rundt uten å vite, ja :bag:

Ja,

Ja, jeg synes som sagt testene dine var veldig sterke allerede :D
Sjelden jeg har under 0.2 når jeg tester, så det trenger ikke å bety noe enda ❤️ men slimet er jo en indikasjon på at aksjer er velkomment :laughing002

Spennende! Hvordan har syklusen vært etter spiralen? Hvis lang har den vært? Nesten lettere å teste, enn å gå rundt uten å vite, ja :bag:
Først tok det to måneder før mensen i det hele tatt kom, så vart den alltid én til to uker for sein noen måneder, og de siste månedene nå har det begynt å stabilisere seg til en syklus mellom 28 og 31 dager ❤️
Vi begynte ikke å prøve før i september, så er vell først nå jeg kjenner på litt behov for å teste.
Sist mnd var det ingen tvil at jeg hadde El, hadde egentlig ikke trengt å teste, mens noen måneder kjenner jeg ikke så mye til den ☺️

Jeg tester, jeg er også på CD10 :happy: når pleier du å få EL?

Har lurt litt på hvorfor jeg har el slim nå, hva er annerledes? Skravling om amming i uke 49 tråden fikk meg til å huske at dette er første pp uten amming, etter å ha ammet 4 år og noen dager i strekk. Det virker jo veldig logisk at det er ammeslutt som kan ha gitt meg el-slim tilbake? :woot: Tenk om det er ammingen som har gjort meg lite fruktbar de siste åra da :shy: det er jo både trist og godt samtidig. Tenk om det blir tidenes julegave på oss? :smiley-angelic001

Har lurt litt på hvorfor jeg har el slim nå, hva er annerledes? Skravling om amming i uke 49 tråden fikk meg til å huske at dette er første pp uten amming, etter å ha ammet 4 år og noen dager i strekk. Det virker jo veldig logisk at det er ammeslutt som kan ha gitt meg el-slim tilbake? :woot: Tenk om det er ammingen som har gjort meg lite fruktbar de siste åra da :shy: det er jo både trist og godt samtidig. Tenk om det blir tidenes julegave på oss? :smiley-angelic001
Ojj, det er jo spennende! Kanskje ammeslutt blir en gamechanger?

Åh, jeg får ikke til :hilarious:

Jeg har fått henvisningen til gubbens sædtest nå, og skulle bestille den siste timen de hadde igjen onsdag. Begynte elektronisk bestilling, og kom på at jeg kunne jo ikke bruke min bank id, måtte jo bruke hans sikkert?! Så logget ut og ventet på at han var tilgjengelig fra jobb, men til da var timen borte..

Og onsdag var egentlig litt sent det og, men var ledig i morgen, og så ikke noe før onsdag. Hadde vært best mandag eller tirsdag.. Onsdag var sånn, litt dumt, men la gå.. Så torsdag blir for sent :depressed: Med det mener jeg bare sent mtp eggløsningen.. For jeg vil ikke kaste bort en eggløsning! Før sædanalyse må han ikke ha hatt utløsning på 2-7 dager :bag: Og jeg vet ikke når eggløsningen min blir, den har vært på alt mellom dag 17-23. Torsdag vil bli på min dag 16. Og ingen sex før, og selvsagt ingen ladning på torsdag.. Så føles litt.. Ygh. Og så må vi evt melde frafall til en forestilling til et av barna og.

Men VET jo ikke, kanskje kommer eggløsningen kjempe sent igjen, og ikke tegn på dag 16-17, men det vet jeg jo ikke nå.

Skal vi rekke det før julestengt må det gjøres enten den uka, eller uka etter. Men får jeg sen eggløsning igjen på dag 23, så nå vi holde oss unna utløsning midt oppi beste tiden.. Ååh, håpløst.

Fader og :hilarious::depressed:

Ojj, det er jo spennende! Kanskje ammeslutt blir en gamechanger?
Ja, det blir interessant å se! Jeg ammet jo ikke når jeg ble gravid forrige gang og han satt jo i PP2. Det er jo forskjellig hvor sensitive folk er for hormoner, noen blir gravide mens de fullammer ferske babyer, mens det for andre igjen er vanskelig. Jeg tåler for eksempel ikke hormonell prevensjon i det hele tatt, jeg blir et utilregnelig monster :dead: Håper som du sier at dette kan bli en gamechanger :smiley-angelic001

Åh, jeg får ikke til :hilarious:

Jeg har fått henvisningen til gubbens sædtest nå, og skulle bestille den siste timen de hadde igjen onsdag. Begynte elektronisk bestilling, og kom på at jeg kunne jo ikke bruke min bank id, måtte jo bruke hans sikkert?! Så logget ut og ventet på at han var tilgjengelig fra jobb, men til da var timen borte..

Og onsdag var egentlig litt sent det og, men var ledig i morgen, og så ikke noe før onsdag. Hadde vært best mandag eller tirsdag.. Onsdag var sånn, litt dumt, men la gå.. Så torsdag blir for sent :depressed: Med det mener jeg bare sent mtp eggløsningen.. For jeg vil ikke kaste bort en eggløsning! Før sædanalyse må han ikke ha hatt utløsning på 2-7 dager :bag: Og jeg vet ikke når eggløsningen min blir, den har vært på alt mellom dag 17-23. Torsdag vil bli på min dag 16. Og ingen sex før, og selvsagt ingen ladning på torsdag.. Så føles litt.. Ygh. Og så må vi evt melde frafall til en forestilling til et av barna og.

Men VET jo ikke, kanskje kommer eggløsningen kjempe sent igjen, og ikke tegn på dag 16-17, men det vet jeg jo ikke nå.

Skal vi rekke det før julestengt må det gjøres enten den uka, eller uka etter. Men får jeg sen eggløsning igjen på dag 23, så nå vi holde oss unna utløsning midt oppi beste tiden.. Ååh, håpløst.

Fader og :hilarious::depressed:
For en kabal, og så kjedelig når den ikke går opp :meh: Skjønner godt at du ikke vil kaste bort en PP på å holde igjen en utløsning pga analyse. Håper jo eggløsningen ikke blir så sen som den har vært tidligere, det er vel mer gunstig at den kommer rundt der den kom sist enn CD20 +?
Er dette forresten det barnet dere har prøvd lengst på, eller har dere brukt en del tid på noen av de andre også?

Jeg tester, jeg er også på CD10 :happy: når pleier du å få EL?
Ikke sikker denne gangen, har bare testet for EL i to mnd nå ❤️ Men den kom vell på dag 16 i forrige måned. Så øker den fint, så håper en plass mellom dag 12-16 :angelic:

Back
Topp