❤️ IKM Uke 52 ❤️

Hmm, ikke fått med meg. Er det noe?? Er også små allergisk, bruker å få utslett på leppene, men spiser gjerne litt ananas om det er en ting :hilarious:
Ikke sikkert det er allergi, visste du at ananasen egentlig prøver å spise deg når du spiser den? :laughing002:hilarious:

Viss du har ete frisk ananas, har du sikkert kjent korleis munnen og leppene blir såre og rare når du har togge eit par bitar. Det kjem av at ananasen inneheld bromelain, eit stoff som bryt ned protein. Det er dette stoffet som gjer at kjøtt blir mørt når du dynkar det med ananassaft.

Når stoffet kjem i kontakt med den tynne, følsame huda i og rundt munnen, begynner det å bryte ned proteina som huda er laga av. Samtidig som du et ananasen, prøver han altså å ete opp deg. Flaks at det er du som vinn!

Woho!! Blir du i denne ikm gruppen da? Må ikke dra, jeg vil ha deg her :hilarious::Heartred
Jeg har meldt meg inn både i 51 og 52 :laughing002 enn så lenge er IKM fortsatt mandag uke 52, og det tar jo noen dager før FF bekrefter EL. Hadde en lavere test i em som tilsier at peak var i dag formiddag, men tester videre for å se om toppen er nådd. Tester jo i uke 51 da, så jeg har en fot i hver leir :hilarious:

Forrige syklus fikk jeg positiv digital el-test to ganger med en ukes mellomrom, så nå kjenner jeg at den testinga ikke er til å stole på. Er vel i pp8 nå eller noe sånt og det føles såå lenge… flere her i samme båt?

Husker det var spesielt en gruppe tidligere i høst med mye ananas og mange positive tester. Årsaken er "bromelain", jeg legger ved linken som har blitt delt her mange ganger, hvis dere vil lese mer :happy: Og hvis dere googler finner dere en haug med artikler som støtter eller debunker denne... Jeg har selv prøvd, ble ikke gravid forrige gang jeg prøvde, men kan ikke huske tidligere barn, men husker at jeg har prøvd ananas med dem også. Usikker på om jeg hopper på ananas-toget denne runden, mulig det blir wild yam, det har jeg aldri prøvd før :hilarious:
Kom på at jeg jo kjøpte noe nytt denne syklusen! Det heter Woman's care (link: https://www.life.no/kosttilskudd/kvinne/overgangsalder/womens-care-113-g). Nesten litt flaut hvor mye penger jeg har brukt på dette, men :bag: Jeg trodde først gelen skulle oppi dåsa, men heldigvis skal den bare smøres på huden :laughing002:bag: det skal jeg få til oppi julebesøk og julemat :hilarious:
Jeg brukte Wild yam-kapsler da jeg etter flere måneder med kort lutealfase ikke ble gravid med nr. 2. Satt på første syklus med WY :Heartred

Men, jeg har ikke kort lutealfase lenger, så forsøker ananas :D

Jeg brukte Wild yam-kapsler da jeg etter flere måneder med kort lutealfase ikke ble gravid med nr. 2. Satt på første syklus med WY :Heartred

Men, jeg har ikke kort lutealfase lenger, så forsøker ananas :D
Oi, spennende! Husker du hvilken dosering/oppskrift du fulgte? Vet det ligger flere versjoner på forumet her, tror jeg går for en av de i så fall.

Forrige syklus fikk jeg positiv digital el-test to ganger med en ukes mellomrom, så nå kjenner jeg at den testinga ikke er til å stole på. Er vel i pp8 nå eller noe sånt og det føles såå lenge… flere her i samme båt?
Temper du? Da vil det være lettere å fastsette. Det er vel ikke så vanlig tror jeg? Men når man ikke får til eggløsning, så prøver ofte kroppen igjen

God morgen :happy: Tror og håper toppen på EL-testene kom i går kveld, og at det ikke kommer en ny stigning. Hadde veldig sterke el-smerter i går kveld, måtte be mannen være forsiktig under aksjelegging, for det der var vonde greier :hungover: pleier ikke å være vondt :hilarious:
IMG_1912.jpeg

Hvordan ligger dere andre an? :love017

Oi, spennende! Husker du hvilken dosering/oppskrift du fulgte? Vet det ligger flere versjoner på forumet her, tror jeg går for en av de i så fall.
Ja, det som fungerte for meg var:
• 1-5 dpo: 3 kapsler morgen, 2 kapsler kveld
• 6-7 dpo: 2 kapsler morgen, 2 kapsler kveld
• 8-11dpo: 1 kapsel morgen, 1 kapsel kveld
• 12: 1 kapsel morgen

Å, så kjekt å høre erfaringer! Hvor kort var lutealfasen din da?
Hadde mellom 9-10 dager. Akkurat litt for kort!

Ja, det som fungerte for meg var:
• 1-5 dpo: 3 kapsler morgen, 2 kapsler kveld
• 6-7 dpo: 2 kapsler morgen, 2 kapsler kveld
• 8-11dpo: 1 kapsel morgen, 1 kapsel kveld
• 12: 1 kapsel morgen

Hadde mellom 9-10 dager. Akkurat litt for kort!
Ah, akkurat som meg! Da er det håp i hengende snøre altså. Men hvor fikk du tak i tabletter? Jeg fant bare gel :hilarious:

God morgen :happy: Tror og håper toppen på EL-testene kom i går kveld, og at det ikke kommer en ny stigning. Hadde veldig sterke el-smerter i går kveld, måtte be mannen være forsiktig under aksjelegging, for det der var vonde greier :hungover: pleier ikke å være vondt :hilarious:
Vis vedlegget 450188

Hvordan ligger dere andre an? :love017
Herlig! Hvordan har aksjeleggingen blitt rundt dette til nå? Helt sykt at det er noe man spør og prater om, i en annen setting hadde det vært helt corny :hilarious:

Her er det cd 12, tok en første eggløsningstest i går bare for å komme i gang så jeg får en fin rekke etterhvert :hilarious:

Jeg har ikke tro på tidlig eggløsning denne gang. Temperaturen er ikke sånn kjempe bra, må være noen stabilt lave før kroppen går i gang med det. Og ingen eggløsningsslim enda, det har jeg ofte en ukes tid +- før. Og i tillegg har jeg slitt med betennelser, så har pint meg igjennom denne uka og prøvd å ikke ta ibux (som er det eneste som hjelper). Det har vært mye utenfor huset som gjør at grunnplagene jeg har med energi har vært høyere, og så kommer betennelser osv. Så det føles som kroppen jobber litt i mot meg :depressed::bag: Så innstilt meg på det jeg ikke får eggløsning før i alle fall en uke. Mulig jeg til og med da er i feil ikm gruppe (igjen) :dead: Det gjør ingenting, men følte ikke jeg kunne belemre forrige gruppe med verken eggløsningstester eller graviditetstester siden det var på feile tidspunkter, så da blir man litt alene på et vis :depressed:

Men nå får jeg tolke graviditetstester mens jeg venter på eggløsning da, så det er positivt, bedre når det er den veien enn at jeg er "før" alle andre :D

Her en min veldig negative eggløsningstest fra i går :hilarious:

Screenshot_20241208_140348_Premom.jpg

Tok to ibux på en uke da (prøvd bare med paracet ellers), en i går, så vet ikke om det har noe å si for eggløsningen? :bag: :depressed:

Back
Topp