❤️ IKM Uke 49 ❤️

Så gode nyheter!! Det må være litt oppløftende å høre - og ingen tvil om at du kan bli gravid selv etter fylte 40 :love017
Ble kjempe letta. Selv om man har fått barn før, så kan man jo aldri vite om noe har endret seg. Er jo vanlig å få syster/polypper og mindre egg :love7
Dette hørtes jo helt fantastisk ut! Og det er SÅ godt å få høre at alt er i orden, i alle fall dette man kan se. Var dette offentlig gynekolog? Siden de far så lang ventetid? Takk for info om folsyre! Da skal jeg ta litt ekstra jeg og :)
Ja, herregud er så utrolig letta og glad :love7 hun er offentlig, gått til henne fast. Hun ligger rett ved Martin Lundring som driver Spesialistsenteret for kvinner. Satt meg på ringeliste, så om noen avbestiller så får jeg timen i stede. Gikk overraskende fort :) Ang den folsyre så får du den kun på resept, så ring legen og be om det.
Ja, min får litt av hvert, mer enn meg akkurat nå :bag: :knegg: Det jeg kommer på et B complex (fra utlandet, så veldig mye sterkere enn i Norge), multivitamin, omega 3, folsyre, sink, selen, d-vitamin, Q10, b12 (tyggetablett).. Ja, mulig det er noe mer og :laughing001
Fantastisk :) er viktig å passe på de mannfolka også

Ble kjempe letta. Selv om man har fått barn før, så kan man jo aldri vite om noe har endret seg. Er jo vanlig å få syster/polypper og mindre egg :love7
Ja, ikke sant! Har skikkelig lyst til å ta en sånn «EU-kontroll» selv, men samtidig er jeg bare 29 og vet jo at det ikke er noe galt. Drømmer likevel om å få skylt egglederne eller begynne på noe progesteron for å bli lettere gravid

Ja, ikke sant! Har skikkelig lyst til å ta en sånn «EU-kontroll» selv, men samtidig er jeg bare 29 og vet jo at det ikke er noe galt. Drømmer likevel om å få skylt egglederne eller begynne på noe progesteron for å bli lettere gravid
Bestill en time, selv om det ikke er noe galt så er det fint å ta en sjekk og få det bekreftet også. Man letter mange kilo :D Får ikke progrestron før jeg blir gravid, men ble også glad for det. For da føler jeg meg tryggere siden jeg mista sist. Selv om det ikke sikkert har noe med det og gjøre. For man kan miste på det også, men da er det noe galt med babyen. Er sykt spent på å prøve lotrezol, har hørt sjangsen for tvillinger er stor

Bestill en time, selv om det ikke er noe galt så er det fint å ta en sjekk og få det bekreftet også. Man letter mange kilo :D Får ikke progrestron før jeg blir gravid, men ble også glad for det. For da føler jeg meg tryggere siden jeg mista sist. Selv om det ikke sikkert har noe med det og gjøre. For man kan miste på det også, men da er det noe galt med babyen. Er sykt spent på å prøve lotrezol, har hørt sjangsen for tvillinger er stor
Du bestilte gjennom det offentlige? Det kan i så fall være aktuelt. Gidder ikke punge ut 2000-4000 på privat gynekolog.

Åååh, tvillinger hadde vært såå drømmen :love017 Spesielt for vi som er litt usikre på om vi vil ha tre. Det hadde løst den diskusjonen med en gang:laughing002

Du bestilte gjennom det offentlige? Det kan i så fall være aktuelt. Gidder ikke punge ut 2000-4000 på privat gynekolog.

Åååh, tvillinger hadde vært såå drømmen :love017 Spesielt for vi som er litt usikre på om vi vil ha tre. Det hadde løst den diskusjonen med en gang:laughing002
Ja, du finner offentlig gynekolog der du bor. Om ikke så vet lege din hvem han skal henvise til. For legen må sende henvisning, etter ca 2 uker får du brev om time. Da kan du ringe å spørre om de kan ringe deg om noen avbestiller :)

Haha, ikke sant.. men, du som er tvillinger har jo stor sjanse også:smiley-bounce022 Tenk om du hadde blitt gravid med det nå

Ja, du finner offentlig gynekolog der du bor. Om ikke så vet lege din hvem han skal henvise til. For legen må sende henvisning, etter ca 2 uker får du brev om time. Da kan du ringe å spørre om de kan ringe deg om noen avbestiller :)

Haha, ikke sant.. men, du som er tvillinger har jo stor sjanse også:smiley-bounce022 Tenk om du hadde blitt gravid med det nå
Takk for tips! Jeg har allerede en legetime om to uker faktisk, husker du jeg bestilte til den 6+0 datoen, hvis jeg hadde vært gravid :facepalm:

Ja, jeg har bittelitt større sjanse. Men mamma var jo 35 når hun fikk oss, så det har med alderen å gjøre også. Og det var 5. svangerskapet hennes. Det spiller også inn :smiley-bounce012

Når det henviser til offentlig, kan de henvise hvor som helst? Jeg har litt lyst å prøve samme som deg, kanskje jeg skulle få legen min til å henvise.. Jeg har en ganske..udugelig fastlege, og har egentlig ikke lyst å innvolvere han i dette under noen omstendigheter :bag: (derfor, blant annet, gikk jeg til privat gynekolog). Men kanskje jeg kan he om henvisning uten og nevne at det er for babyønske? :bag::dead::knegg: Jeg lurer på om den gynekologen er den mamma bruker, faktisk.. Var det Anna (?) hun het? Mamma viste jeg i alle fall en bygg når vi var der for litt siden, og det var like ved spesialistsenteret der. Er sikkert ikke flust med kvinnelige gynekologer på Jessheim i den gata?

Da var jeg endelig hjemme fra en positiv opplevelse hos gynekologen.

Ingen syster eller polypper, livmoren er kjempe fin, slimhinne er perfekt. Har 6 store eggposer på venstresiden og 4-5 på høyre. Og det var vist kjempe bra, med tanke på at jeg blir 41 år. Jeg har hatt eggløsning på venstreside og skal nå ha på høyre så jeg har hatt rett helle tiden. Hun sa at sjansen for å bli gravid på høyresiden er like stor som venstre. Jeg har fått resept på 1 mg folsyre for det er det man skal ta når man er 40 år. Og om det ikke klaffer denne gangen så skal jeg starte med Letrozol neste mnd og inn for blodprøver for å se om jeg tar riktig dose :)

Skal starte på progrestron så fort jeg blir gravid
Såå deilig beskjed å få! Er så motiverende å få høre at i det minste alt ligger tilrette for at det skal gå. Godt det er god hjelp å få :Heartred jeg har troen på denne måneden!

Jeg er 28 og ble henvist til offentlig av fastlegen! Fikk raskt time og god oppfølging der i etterkant. Det var riktignok til å begynne med i forbindelse med alt tullet etter abort og utskraping, men fastlegen ville nok ha henvist meg uansett «kun» ved bekymring rundt om alt var ok der nede, og ønske om en sjekk for å ikke prøve «i blinde». Går jo an å smøre litt tykt på også, si man er bekymret for endret syklus, kort lutealfase, eller et eller annet, og ønsker å få det sjekket pga ønske om graviditet :D Prøvde meg også på progesteron ønsket, men fikk beskjed om at jeg ikke trengte det haha:angelic:

Last edited:
Jeg er 28 og ble henvist til offentlig av fastlegen! Fikk raskt time og god oppfølging der i etterkant. Det var riktignok til å begynne med i forbindelse med alt tullet etter abort og utskraping, men fastlegen ville nok ha henvist meg uansett «kun» ved bekymring rundt om alt var ok der nede, og ønske om en sjekk for å ikke prøve «i blinde». Går jo an å smøre litt tykt på også, si man er bekymret for endret syklus, kort lutealfase, eller et eller annet, og ønsker å få det sjekket pga ønske om graviditet :D Prøvde meg også på progesteron ønsket, men fikk beskjed om at jeg ikke trengte det haha:angelic:
Ja, jeg skal være litt ekstra bekymret. Men helt på ekte er jeg bekymret for hvordan forrige graviditet og fødsel påvirket kroppen min. Det er mye som har endret seg. Så ønsker gjerne å få sjekket ut statusen der nede!

Haha - nei vi to trenger nok ikke progresteron, men Lexoterol hadde vært litt spennende å prøve :love017 Evt. får vi spise godt med ananas i dpo-land:laughing002

Jeg og irriterer meg over at jeg ikke kunne gå teste letorozol når jeg først var hos en gynekolog (og prøvd såpass). Når du får tilbudet om det Ametyst, så burde ikke alderen være i veien - jeg fikk litt følelsen av at hun ikke ønsket å gjøre en ting for meg der jeg var. Og at jeg burde vær fornøyd med det jeg hadde fått :knegg: :shy:

Forresten, hva regner dere som starten på syklusen? Jeg spottet på tirsdag, men status per i dag er at jeg enda ikke har fått mensen. Pleier å blø veldig mye de første dagene, så det er tydelig når det først kommer. Er to dager forsinket nå:rolleyes:

Ang folsyren, så tenkte jeg ved at jeg dobler? Har ikke lyst å prate med fastlegen min :knegg: (stått på venteliste til ny nå i ett år i desember).

Forresten, hva regner dere som starten på syklusen? Jeg spottet på tirsdag, men status per i dag er at jeg enda ikke har fått mensen. Pleier å blø veldig mye de første dagene, så det er tydelig når det først kommer. Er to dager forsinket nå:rolleyes:
Godt spørsmål :pompus: Hvor lang er lutealfasen nå til i dag?

Jeg hadde plassert meg feil på listen og, skjønner ikke hva jeg har tenkt :knegg: :dead: Jaja. Vet jo ikke helt sikkert når jeg får eggløsning heller, tok bare utgangspunkt i forrige syklus, da var den litt sen. Men er vel rundt den tiden der, men ikm er jo da to dager senere enn jeg hadde skrevet meg opp med :knegg:

Men oioi? Hva skjer? Jeg er på cd 14 liksom :pompus: :knegg: eggløsning på cd 23 sist liksom.. Aldri hatt før cd 18-20. Følte plutselig vi fikk det travelt, fast ikke vært noe action her på nesten en uke :bag::hilarious:

Vedlegg

• Screenshot_20241114_104218_Premom.jpg
    Screenshot_20241114_104218_Premom.jpg
    187,9 KB · Visninger: 25
Takk for tips! Jeg har allerede en legetime om to uker faktisk, husker du jeg bestilte til den 6+0 datoen, hvis jeg hadde vært gravid :facepalm:

Ja, jeg har bittelitt større sjanse. Men mamma var jo 35 når hun fikk oss, så det har med alderen å gjøre også. Og det var 5. svangerskapet hennes. Det spiller også inn :smiley-bounce012
Så bra, det er en positiv ting at du bestiller de timene hver gang :) :Heartred

Ja, er noe med at jo eldre du blir jo flere egg kan eggstokken slippe. Starter jeg på Letrozol så slipper eggestokken 3-4 :laughing001

Back
Topp