Isond
Elsker forumet
Usikker, men kanskje 5+2. Ble litt beroliget av å se dine tester, og at dette kanskje heller er en kjemisk.Hvor langt på vei er du nå? Om man ser bort fra «mensen»?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Usikker, men kanskje 5+2. Ble litt beroliget av å se dine tester, og at dette kanskje heller er en kjemisk.Hvor langt på vei er du nå? Om man ser bort fra «mensen»?
Ved en ekstrauterin graviditet (ex-u), som oppstår når et befruktet egg implanterer seg utenfor livmoren, stiger hCG (humant choriongonadotropin) ofte annerledes enn ved en normal graviditet.
Typisk hCG-stigning ved ex-u:
I en normal graviditet fordobles hCG-nivået omtrent hver 48-72 timer i de tidlige ukene.
Ved en ekstrauterin graviditet kan hCG-nivåene stige saktere, forbli stasjonære, eller til og med synke, avhengig av graviditetens utvikling og om det har oppstått komplikasjoner som brudd eller blødning.
En langsom økning eller en uforutsigbar hCG-progresjon gir ofte mistanke om en ex-u.
Diagnostisk bruk:
Måling av hCG-nivået over tid kombinert med ultralyd brukes for å diagnostisere ex-u.
Hvis hCG-nivåene ikke stiger som forventet og ingen graviditet er synlig i livmoren ved ultralyd, øker mistanken om en ekstrauterin graviditet.
Viktig merknad:
Selv om en unormal hCG-stigning er et faresignal, er det ikke en definitiv diagnose. Andre tilstander som truende spontanabort kan også gi unormale hCG-mønstre. Tidlig oppfølging hos helsepersonell er derfor avgjørende.
Men det kan jo sikkert være kjemisk og, men kanskje greit å konferere med fastlegen i morgen bare for å være sikker?Usikker, men kanskje 5+2. Ble litt beroliget av å se dine tester, og at dette kanskje heller er en kjemisk.
Får heller håpe det, enn EXU ihvertfallUsikker, men kanskje 5+2. Ble litt beroliget av å se dine tester, og at dette kanskje heller er en kjemisk.
Og blødning din har gitt seg helt?Fikk denne rundt 09.30, og hos legen litt etter 11 var testen negativ. Veldig rart. Blodprøven gir svar i kveld eller mandag.
Nei, men blør veldig lite. Som på slutten av en vanlig mens.Og blødning din har gitt seg helt?
Rart at testen til legen ble negativ, må være noe galt med den. Håper virkelig at du er gravid og at blødningen er helt uskyldig. Vet du når du får svar på prøven? Kan du logge in på Furst i kveld og se?Nei, men blør veldig lite. Som på slutten av en vanlig mens.
Tror kanskje den ble negativ fordi hcg-nivået er for lavt, og babyplan-testen er mer sensitiv enn den legekontoret har? Hun sa jeg får svar i kveld eller på mandag. Det er ikke Fürst, tok blodprøve hos fastlege. Er i alle fall glad for at det nok ikke er exu.Rart at testen til legen ble negativ, må være noe galt med den. Håper virkelig at du er gravid og at blødningen er helt uskyldig. Vet du når du får svar på prøven? Kan du logge in på Furst i kveld og se?
Sikkert fordi det er for lite hcg. Kanskje på vei ned, og testen der var mindre sensitiv enn babyplan. Jeg brukte den vanlige babyplan, ikke tidligtesten.Så rart at den var negativ hos legen? Kanskje de er sånn som sier den er positiv om det er like sterk strek, hvem vet. Men uansett, blod gir jo akkurat resultat
Har lest om tilfeller hvor de har testet negativt hos lege før og fått positiv test hjemme og blodprøve. Fant den tråden her. Den er gammel da.Tror kanskje den ble negativ fordi hcg-nivået er for lavt, og babyplan-testen er mer sensitiv enn den legekontoret har? Hun sa jeg får svar i kveld eller på mandag. Det er ikke Fürst, tok blodprøve hos fastlege. Er i alle fall glad for at det nok ikke er exu.
Interessant. Dessverre for meg har jeg hatt en normal mens, så har innsett at dette er enda en kjemisk. Tipper hcg er på 10 eller noe lignende latterlig lavt.Har lest om tilfeller hvor de har testet negativt hos lege før og fått positiv test hjemme og blodprøve. Fant den tråden her. Den er gammel da.
Hei, jeg er så opprørt og forvirret nå at jeg bare må skrive litt. Saken er den at jeg og mannen min hadde ubeskyttet sex én dag før eggløsning i romjula. Dette resulterte i at jeg fikk ekstremt ømme pupper, vondt i hodet, utrolig trøtt, "mensmurringer" (bare "annerledes" enn ved menstruasjon), vondt i korsryggen noen dager før forventet mens. Forventet mens var søndag 9. jan.
På dagen jeg forventet mens, kom det bittelitt lyserosa på papiret da jeg tørket meg på do, og jeg trodde mensen kom som planlagt. Det gjorde den ikke. Mensen min pleier å være ganske presis, og...
- Rodd
- Svar: 17
- Forum: Svangerskap og fødsel
Hadde dere hatt uttak osv før? Beklager om du har sagt det, jeg fikk bare med meg at dere skulle ha ute fra ikm gruppe Synes du det er bedre å "ikke prøve" (og risikere å teste negativt) mens dere venter? Eller er feil og vanskelig uansett?