@F96Forrige gang jeg ble henvist hadde jeg time hos fastlegen i oktober, og fikk time hos offentlig gynekolog i mars Men skal følge tipset om å be om å bli oppringt dersom noen avlyser!
Jeg skrev nok feil, mente letrozol, hvis det er sånn det skrives. Den som sikrer at man får eggeløsning, og som @Ametyst83 sa man kunne få lettere tvillinger av
Jeg har regelmessig EL og Syklus, men får det fordi det er lettere å bli gravid med det. Også er det sikkert litt pga alderen min og hun ville piske eggene litt.
Kan Letrozol føre til tvillinger?
Ja, Letrozol kan øke sjansene for tvillinger, men det er ikke en garanti. Letrozol brukes ofte som fertilitetsbehandling for kvinner med uregelmessig eggløsning eller problemer med eggløsning, som ved polycystisk ovariesyndrom (PCOS). Det stimulerer eggløsningen ved å øke kroppens produksjon av follikkelstimulerende hormon (FSH), noe som kan føre til at flere egg frigjøres. Når mer enn ett egg frigjøres og befruktes, kan det resultere i tvillinger (eller andre flerlinger).
Sammenlignet med andre fertilitetsmedisiner, som klomifen, antas Letrozol å ha en lavere sannsynlighet for å føre til tvillinger, men risikoen er fortsatt noe høyere enn ved naturlig unnfangelse.