❤️ IKM Uke 49 ❤️

Da nærmer mensen seg over her, og det blir drøye to lange uker før EL kommer :shy:
Tipper dog at vi begynner så smått med aksjelegging om en uke - for plutselig så bestemmer kanskje EL seg for å komme ennå tidligere. Den har jo sakte men sikkert kommet tidligere siden i sommer (først CD23, så CD21 og nå CD20 de to siste gangene). Krysser fingrene for CD 18-19 nå, + lenger lutealfase:smiley-angelic001
Sånn er det her og, var på cd 23 sist, så super kjedelig å vente.. Langdrygt! Så håper man jo alltid at den kommer før hver måned :dead::knegg:

Som å lese om meg selv!! Vært mest bevisst de to siste syklusene, og da har eggløsning kommet sent, men mens har kommet til riktig tid og litt før slik at lutealfasen har vært rundt 9 dager :sorry:
Du temper ikke? Det kan være nyttig for å se mønstreret helt sikkert, så kan du søke hjelp for lutealfasen om det fortsetter!

Som å lese om meg selv!! Vært mest bevisst de to siste syklusene, og da har eggløsning kommet sent, men mens har kommet til riktig tid og litt før slik at lutealfasen har vært rundt 9 dager :sorry:
Ammer du også fortsatt?

Veldig kjedelig å ha så kort lutealfase når man har lyst til å prøve på neste bebis:dead:

Har ikke lyst til å avslutte ammereisen med poden, men kjenner at ønske for bebis nr. 2 nærmer seg sterkere enn å fortsette å amme, så da ender det vel med det om EL fortsetter å la vente på seg hver syklus :sorry:

Aili - 33 - B3 - PP3 - EL 20/11 - IKM 2/12

Blir med her da pp2 dessverre endte i kjemisk!:sad010 Såå kjipt når man fått positiv på digital test og alt. Men bare å prøve igjen:Heartred

Ammer du også fortsatt?

Veldig kjedelig å ha så kort lutealfase når man har lyst til å prøve på neste bebis:dead:

Har ikke lyst til å avslutte ammereisen med poden, men kjenner at ønske for bebis nr. 2 nærmer seg sterkere enn å fortsette å amme, så da ender det vel med det om EL fortsetter å la vente på seg hver syklus :sorry:
Jeg ammer fortsatt her og - lutealfasen min har økt jevnt og trutt fra 10/11 dager til 14 dager nå sist. Er på 12 dpo i dag, så forventer mens om et par dager. Ammer like mye nå som babyen er 14 mnd, som da hun var 11 mnd.

Blir med her da pp2 dessverre endte i kjemisk!:sad010 Såå kjipt når man fått positiv på digital test og alt. Men bare å prøve igjen:Heartred
Ååh, det var kjedelig å høre.. :shy: Da prøver vi igjen nå! Noen sier (jeg har ingen fakta) at man er mer fruktbar etter kjemisk, så håper for deg!

Ammer du også fortsatt?

Åja, tenkte ikke over at hun kanskje ammet. Da trenger det ikke være noe "galt" med lutealfasen, synes det ofte er slik at de som enda ammer har kortere lutealfase, og så er det noen der ikke påvirker hos. Akkurat som noen kan bli gravide måneden etter fødsel selv om det fullammer, mens de fleste andre ikke er fruktbar. Alltids noen det ikke gjelder for! Men akkurat amming (om man ammer en del sådan) virker det som de fleste blir påvirket på en eller annen måte..

Ammer du også fortsatt?

Ja, vi ammer både natt og dag fremdeles. Jeg har blitt gravid to ganger mens jeg har ammet (nr. 1), så dette her er litt nytt for meg (en MA og en som akkurat er blitt et år). Skikkelig kjedelig… har du gått på prevensjon etter fødsel? Jeg fjorde det mellom nr. 1 og nr. 2, men har ikke gått på det etter fødsel denne gangen. Har en rar teori om at det nullstilte kroppen litt:playful:

Skjønner veldig godt:Heartred sånn sett haster det ikke for oss, vi har jo allerede to barn og er bare 27 år! Men vil egentlig veldig gjerne ha to tettere nå (3 år mellom de jeg har nå).

Egentlig litt muggen, corona mest sannsynlig i huset (igjen, hatt en pp i mellom siden vi hadde det sist). Gubben ble veldig dårlig sist, så lungebetennelse etterpå, og feber og tull tar jo livet av sæden (og gjør prøving vanskelig av andre årsaker selvsagt). Og når det tar over tre uker mellom mens og eggløsning så føler du du venter og venter, så om en periode blir ødelagt..da blir det sååå mye venting! Jeg blir så oppgitt.. Ikke fast vi kommet oss hjem, skulle en liten tur bort og blir fast pga flytrøbbel, så kommer hjem til kaos i kveld, syke barn, tomt for mat og ingenting klart til uka som starter :dead: :knegg: ja, det var dagens sytepost hehe! Positive er at vi fikk en natt på hotell alene, men gårdagens action på flyplassen til helt knekken på oss, så bare kom hit og sovnet hehe.

Egentlig litt muggen, corona mest sannsynlig i huset (igjen, hatt en pp i mellom siden vi hadde det sist). Gubben ble veldig dårlig sist, så lungebetennelse etterpå, og feber og tull tar jo livet av sæden (og gjør prøving vanskelig av andre årsaker selvsagt). Og når det tar over tre uker mellom mens og eggløsning så føler du du venter og venter, så om en periode blir ødelagt..da blir det sååå mye venting! Jeg blir så oppgitt.. Ikke fast vi kommet oss hjem, skulle en liten tur bort og blir fast pga flytrøbbel, så kommer hjem til kaos i kveld, syke barn, tomt for mat og ingenting klart til uka som starter :dead: :knegg: ja, det var dagens sytepost hehe! Positive er at vi fikk en natt på hotell alene, men gårdagens action på flyplassen til helt knekken på oss, så bare kom hit og sovnet hehe.
Det hørtes ut som mye stress på en gang! Men mannen er ikke syk nå? Håper han holder seg frisk ❤️ når venter du EL denne runden? Håper dagen blir bedre for deg :love017

Prøver meg igjen på IKM gruppe, håper igjen på masse liv i ventetiden!

Ventetid i dobbelt betydning denne gang - både advent, og prøving :love2

advent.jpg

Denne IKM gruppen vil ta oss over i årets siste måned - la oss håpe det betyr slutten på prøvingen på oss alle! :)

Eksempel:
Nick - alder - barnet du prøver på - hvilken prøveperiode du er i - eggløsningsdag (EL) - ikke-kommende mens (IKM)

Mandag 2. Desember
Mindel - 40 - B7 - PP8 - EL ca. 23. November - IKM 2. Desember

Tirsdag 3. Desember
Vifårse - 32 - B2 - PP1 - EL rundt 24. november - IKM 3. desember

Onsdag 4. Desember

Torsdag 5. Desember

Chrissico - 31 - B3 - PP2 - EL ca. 22. November - IKM 5. Desember

Fredag 6. Desember

Lørdag 7. Desember

Søndag 8. Desember

MammaenTilO - 29 - B2 - PP5 - EL 23/11 - IKM 8/12

Byttet uke: :salut

Gravid::love7

TR: :depressed:
Hei❤️ Fikk mensen natt til idag så da lander jeg her :)

44 B3 - PP4 EL 22/11 IKM 7/12

Da nærmer mensen seg over her, og det blir drøye to lange uker før EL kommer :shy:
Tipper dog at vi begynner så smått med aksjelegging om en uke - for plutselig så bestemmer kanskje EL seg for å komme ennå tidligere. Den har jo sakte men sikkert kommet tidligere siden i sommer (først CD23, så CD21 og nå CD20 de to siste gangene). Krysser fingrene for CD 18-19 nå, + lenger lutealfase:smiley-angelic001
CD er dagene mellom mensen og eggløsning :)

Det hørtes ut som mye stress på en gang! Men mannen er ikke syk nå? Håper han holder seg frisk ❤️ når venter du EL denne runden? Håper dagen blir bedre for deg :love017
Fruktbare perioden begynner på søndag sier fertility friend. Så det blir liksom midt oppi, og svømmere er vel ødelagt en stund.. Jaja. Må bare tre de som det blir.

Da hopper jeg inn her, TR i dag :dead:
Har bursdag 18 november så da blir jeg 41.. Ønsker meg en ny Spire i bursdagsgave så håper den sitter denne mnd :love7

Ametyst83 - 41 - B4 - PP5 - EL 25/11 - IKM 8/12

Last edited:
Back
Topp