❤️ IKM uke 32 ❤️

Ikke mye nytt å meddele her heller:sick009
Har pcos da, så vet ikke hvor relevant det er å bruke EL-tester.. Aner ikke om EL har vært eller om kroppen prøver på en ny. Hvis den har vært så må det ha skjedd på mandag/tirsdag. Må nok bare smøres med tålmodighet og se om testene blir noe sterkere:happy8
1721935547829.jpeg

Ånei! Når kommer mannen hjem?
I morgen fredag kveld :( så da vil det være for seint igjen :( vet at det sies det er mulig dagen etter el også men egget lever jo bare 24 t og sædcellene skal visstnok bruke ca 12 timer på å nå egglederen så da går det ikke. Så det lille håpet jeg ikke klarer å legge vekk er at de på mandag overlever 3 døgn.. men jeg må mentalt forberede meg på at det ikke gikk denne gangen heller.

Ser fortsatt litt strek, men gjerne ikke så bra tegn når den er svakere, jeg tror jeg hadde tenkt du kanskje har hatt en kjemisk ?

Hvis du hadde fast smil på CB digital el test i går vil den uansett vise det i dag også, den skal alltid stå fast dagen etter også da.
Ja jeg vet, har litt mer forståelse av den eggløsningen med smiley nå. Mensen har fortsatt ikke kommet her. Den kroppen altså er ikke helt til å bli klok på... Når man har bikkja 40år så mister man litt håpet også..

Men nå er jeg nysgjerrig her, når føler dere det er best å legge inn aksjer for å bli gravid? Før/etter eggløsning?
Jeg har bare vært gravid én gang, og det gikk veldig fort og endte i en uønsket senabort. Dog selvvalgt pga baby hadde trisomi 21. så vet ikke helt selv hva/når som hjalp for å bli gravid. Jeg testet ikke med eggløsningtester og styra så fælt, bare la inn aksjer når jeg følte på kroppen min at jeg hadde. Og plutselig lyste det to streker mot meg veldig klart første gangen jeg testa...

I morgen fredag kveld :( så da vil det være for seint igjen :( vet at det sies det er mulig dagen etter el også men egget lever jo bare 24 t og sædcellene skal visstnok bruke ca 12 timer på å nå egglederen så da går det ikke. Så det lille håpet jeg ikke klarer å legge vekk er at de på mandag overlever 3 døgn.. men jeg må mentalt forberede meg på at det ikke gikk denne gangen heller.
Er fortsatt håp :Heartred
Yngste ble til ved samleie 4 dager før EL :binkybaby

Men nå er jeg nysgjerrig her, når føler dere det er best å legge inn aksjer for å bli gravid? Før/etter eggløsning?
Jeg har bare vært gravid én gang, og det gikk veldig fort og endte i en uønsket senabort. Dog selvvalgt pga baby hadde trisomi 21. så vet ikke helt selv hva/når som hjalp for å bli gravid. Jeg testet ikke med eggløsningtester og styra så fælt, bare la inn aksjer når jeg følte på kroppen min at jeg hadde. Og plutselig lyste det to streker mot meg veldig klart første gangen jeg testa...
IMG_0830.jpeg

Denne er ganske fin :)
0 = dato for EL

Kan ikke sæd leve opptil 7 dager da??

Aner ikke. Begge gangene jeg har blitt gravid (den ene endte i sa den andre ble baby) så har jeg ikke hatt sex på selve dato for tentativ EL men i dagene før og 1-2DPO:

IMG_0572.jpegIMG_0573.jpeg

Denne PP hadde vi sex på dagen med mest elsmerter og herregud så ømt og ubehagelig. Tentativ EL på CD33:

IMG_0575.jpeg

Samme med forrige PP men sykluslengde på 21 dager ble det ikke noe graviditet av:

IMG_0574.jpeg

Kan ikke sæd leve opptil 7 dager da??
Joda de kan i teorien, men det sies at det reelt sett stort sett er to dager for de aller fleste. Men jeg har ikke gitt helt helt opp håpet altså, men det krever enda mer flaks og siden det allerede må en del flaks til mtp alderen min er det så himla kjedelig å ikke få optimalisert» de får forsøkene vi har igjen.. Så jeg er bare veldig lei hele greia så er lite positivt innstilt :p

Ja jeg vet, har litt mer forståelse av den eggløsningen med smiley nå. Mensen har fortsatt ikke kommet her. Den kroppen altså er ikke helt til å bli klok på... Når man har bikkja 40år så mister man litt håpet også..
Om det er en kjemisk kan det forsinke mensen litt og :/ hvordan var test i dag? ❤️

For å safe så er der optimale for min del tre- fire dager før el og på el dagen, og som en ekstra bonus dagen etter, haha. Men jeg vet at veldig mange absolutt ikke tenker dette er nødvendig altså :) men når man bare har noen forsøk igjen (vi har bestemt å bare prøve frem til november pga min alder og hvor mye denne prøvingen tærer på meg) så vil jeg helst gjøre ALT man kan på de man har igjen :)

Om det er en kjemisk kan det forsinke mensen litt og :/ hvordan var test i dag? ❤️
Blenda hvit den... Eggløsningstest var sterkere idag enn igår. Den igår gadd jeg ikke ta bilde av engang. Gir meg med testing denne perioden nå. Og venter og ser om det skjer andre ting med kroppen etterhvert. Ja jeg er 84mod også, bursdag om mandag. Og skulle egentlig vært i uke 25 ca nå. Hadde det ikke vært for senabort. Baby hadde trisomi 21, og dette var første barn... Ble veldig fort gravid, så håper jo at det skjer igjen snart. Men jeg har jo heller ikke evig tid. Vi har ikke satt noe stopp på når evt enda..

Hmm, jeg har lest at egget lever 48 timer og at sædcellene bare bruker 5-30 min på å nå eggleder? Hva er riktig :rolleyes:

Melder meg inn her!
Juleek- 28 -B2- pp1- EL 26/7-IKM 9/8

Vi har bestemt oss for å prøve på baby nr. 2! Som er veldig gøy og spennende siden baby nr 1 ikke var planlagt :angelic:
Litt halvveis forsøk denne første runden. Kjenner vanligvis veldig godt når jeg har eggløsning, men denne uken har jeg hatt vondt/murringer hele uken. Prøver å få det til uten el-tester til å begynne med.

Bah. Så starter den laaaange ventetiden i DPO-land. :nailbiting: EL var litt forsinket her.. Nå får vi se hva de neste dagene bringer, spent på hvor lenge jeg klarer å la vær å teste :laughing002

Back
Topp