❤️ IKM uke 32 ❤️

Kjempe sterk el test og Max på monitor men ingen mann hjemme… er så lei meg!! Da blir det vel el i morra torsdag og siste sex var mandag så det er bare å tro på mirakler skal det gå… :(
IMG_3038.jpeg
 
Planen var å spørre deg om du hadde tatt graviditetstest siden du fikk pos el test igjen, og se der!! ❤️
Ja, jeg er ikke noe supertester akkurat. Ble gravid en av de første gangene vi prøvde etter jeg tok ut p staven. Dessverre blei det en senabort pga trisomi21 31mai.. Eggløsning fikk jeg positiv 10\7 også.. Men følte lissom at det er eggløsning på gang nå igjen, og allikevel at det var rart. Så følte for en test.. Har foreløpig hvertfall ikke fått noe tegn til mens.
 
Jeg er litt usikker på hvilke merke testene er, men jeg bestilte tidlig og vanlig fra billige tester, mener jeg siden het :)
Ser jeg er 8 dpo den 1. August, så kommer vel til å teste da, klarer sikkert ikke å vente lengre! Hehe
Hohoi jeg er åpenbart stødig i matematikk :blackeye:
 
Bruker du den monitoren fra Clearblue? Hadde så lyst å kjøpe sånn for å prøve å finne eggløsning osv..
Ja, den er ganske grei mtp at man får vite når østrogen stiger, så er man klar. Men strimlene blir mer nøyaktig om man vil vite akkurat hvor mye stigning og hvilken dag den er sterkest osv.
 
Bruker du den monitoren fra Clearblue? Hadde så lyst å kjøpe sånn for å prøve å finne eggløsning osv..
Jeg bruker også CBFM i tillegg til strimlene. I likhet med det @Hermine84 nevnte så indikerer den østrogenstigning og jeg begynner da som regel dagen etterpå å teste med strimler. Det fungerte helt utmerket før jeg ble gravid med førstemann men brukte den nå på andre syklus etter graviditet og i og med at kroppen brukte så lang tid på EL, fant den kun østrogenstigningen og aldri stigning i LH som indikerer at EL gjerne er på vei. Dermed får jeg nå kun brukt monitoren til G-testing siden det er slik den fungerer etter 20 dager med EL-tester i en og samme syklus. Er dog fornøyd med monitoren og den sparer meg for mye unødvendig bruk av strimler. Eneste ulempene jeg kan tenke på i farten er at en kun kan starte å bruke den fra syklusdag 1-4 dermed kunne jeg ikke bruke den i første syklus siden jeg ikke hadde hatt noe blødning. Jeg kunne tenkt meg at man kunne tatt den i bruk når en merker antydning til symptomer på EL; EL-slim f.eks. Den andre ulempen er at dersom en har unormal syklus preget av f.eks. endometriose ol. så vil jeg tippe den ikke er veldig lett å ta i bruk uten at jeg vet dette.
 
Jeg mistenker at jeg har eggløsning i dag, men er langt ifra sikker. Fikk ikke positiv el-test, men de ble sterkere og så svakare. Kan jeg ha misset toppen? :confused: (Tror vi kan se bort ifra test nr 2 på cd14, da den ble tatt på veldig utvannet urin).

FF har som nevnt allerede satt kryss, men tror jeg har hatt forhøyet temp pga sykdom. Lav temp i dag, og har lest at det gjerne er en liten dipp akkurat på eggløsningsdagen :happy: Det skal også nevnes at jeg bruker øretermometer med bare 1 desimal.

Hadde litt smerter i magen på høyre side i går. Men jeg har ikke merket noe til el-slim :( Det hadde jeg myyye av da jeg ble gravid med førstemann.
 

Vedlegg

  • IMG_4009.jpeg
    IMG_4009.jpeg
    274,7 KB · Visninger: 10
  • IMG_4010.jpeg
    IMG_4010.jpeg
    296,5 KB · Visninger: 10
Linedanser - 32 - B2 - PP1 - EL 24.07. - IKM 04.08.

Hopper over hit fra uke 31. Første syklus etter fødsel og ammer fortsatt mye, så vanskelig å vite nøyaktig hvordan ting blir. Regner med eggløsning i går på CD19, så 1 DPO i dag!

IMG_8354.jpeg
 
Jeg bruker også CBFM i tillegg til strimlene. I likhet med det @Hermine84 nevnte så indikerer den østrogenstigning og jeg begynner da som regel dagen etterpå å teste med strimler. Det fungerte helt utmerket før jeg ble gravid med førstemann men brukte den nå på andre syklus etter graviditet og i og med at kroppen brukte så lang tid på EL, fant den kun østrogenstigningen og aldri stigning i LH som indikerer at EL gjerne er på vei. Dermed får jeg nå kun brukt monitoren til G-testing siden det er slik den fungerer etter 20 dager med EL-tester i en og samme syklus. Er dog fornøyd med monitoren og den sparer meg for mye unødvendig bruk av strimler. Eneste ulempene jeg kan tenke på i farten er at en kun kan starte å bruke den fra syklusdag 1-4 dermed kunne jeg ikke bruke den i første syklus siden jeg ikke hadde hatt noe blødning. Jeg kunne tenkt meg at man kunne tatt den i bruk når en merker antydning til symptomer på EL; EL-slim f.eks. Den andre ulempen er at dersom en har unormal syklus preget av f.eks. endometriose ol. så vil jeg tippe den ikke er veldig lett å ta i bruk uten at jeg vet dette.
Ja enig. Den har mye «regler» som er litt irriterende å ikke kunne få overstyre. Som feks dag 1 med Max så er det ikke noe poeng å ta ny pinne dagen etter for det vil alltid vise max to dager. Mtp at pinnene er ganske dyre så :p og at man ikke får lov å bruke mer enn 20 dager. Så har man ustabil syklus så er det ikke alltid det blir nok og man blir da også «sperra» fra å begynne tidligere å teste hvis man har hatt lang syklus men så plutselig har kort syklus igjen. Og g testing så er den også ganske høy mlu så ved en graviditet vet jeg det for lenge siden pgs strimlene, hehe. Men til en stabil syklus og om man ikke er like test gal som meg funker det nok helt strålende :) hadde det vært mulig med strimler for østrogen så hadde jeg ikke trengt den mtp apper jeg bruker og sånn uansett
 
Jeg mistenker at jeg har eggløsning i dag, men er langt ifra sikker. Fikk ikke positiv el-test, men de ble sterkere og så svakare. Kan jeg ha misset toppen? :confused: (Tror vi kan se bort ifra test nr 2 på cd14, da den ble tatt på veldig utvannet urin).

FF har som nevnt allerede satt kryss, men tror jeg har hatt forhøyet temp pga sykdom. Lav temp i dag, og har lest at det gjerne er en liten dipp akkurat på eggløsningsdagen :happy: Det skal også nevnes at jeg bruker øretermometer med bare 1 desimal.

Hadde litt smerter i magen på høyre side i går. Men jeg har ikke merket noe til el-slim :( Det hadde jeg myyye av da jeg ble gravid med førstemann.
Hm, litt vanskelig å lese den kurven, men det er nok fordi du har bare en desimal ja. Blir spennende å se temp i morra så kanskje det blir klarere :)
 
Da var testene på vei ned igjen og Preemom sier eggløsning i dag.. liten sjanse for noe klaff mtp dårlig aksjelegging, men blir vel å håpe pittelitt likevel siden det teoretisk sett er mulig for sædcellene å overleve de 3 døgnene.. :/
IMG_3049.png
 
Tok ny EL test i dag og ser ikke ut som det skjer særlig mye ifht. eggløsning :(
Bitte litt sterkere, men trenger ikke være starten på EL… har sannsynligvis sammenheng med mengde fargestoff, konsentrasjon på urin, etc… er så utrolig utålmodig nå :banghead:
IMG_1326.jpeg
 
Nja, nei.. Jeg trur det bare er et blaff av farge som har skjedd.. Tok eggløsningtest Babyplan strimmel idag og den var veldig svak, selv om den fremdeles har smiley på lilla clearblue digital eggløsningstest.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20240725_163127_Gallery.jpg
    Screenshot_20240725_163127_Gallery.jpg
    551,7 KB · Visninger: 0
Back
Topp