❤️ IKM uke 32 ❤️

Ja, trodde virkelig ikke den skulle øke såpass mye. Har brukt å ha en forholdsvis «sakte» og gradvis stigning på EL testene.

Ja, etter peak er vel EL innen 48 timer etterpå. Ikke så veldig lenge til jeg også er i dpo land nå :excited001
Når blir IKM for deg nå da? Spennende dager fremover nå :Heartred :Heartred :Heartred
 
Hmm, jeg har lest at egget lever 48 timer og at sædcellene bare bruker 5-30 min på å nå eggleder? Hva er riktig :rolleyes:
Ja ser det står både 24 og 48, så får håpe det lengst er rett, hadde vært veldig greit om det var sånn :p og hvertfall tempo på sædcellen, heier på det *krysser fingrene*
 
Tempehopp for min del i dag og fem dager til testings :nailbiting:
 

Vedlegg

  • IMG_0579.jpeg
    IMG_0579.jpeg
    706,5 KB · Visninger: 28
Dpo2 i dag tror jeg. Fikk aldri positiv el-test, men håper jeg bare ikke fikk testa akkurat da toppen var. Finner heller ikke igjen termometeret mitt, så fikk ikke tempa i dag tidlig :arghh: Veldig irriterende, hadde håpt å registrere temp opp i dag. Jaja, nå får ventetiden starte. Regner med at vi fortsetter aksjelegging når vi kommer oss hjem fra ferie, i tilfelle egget ikke slapp og kroppen prøver igjen :happy:
 
Når blir IKM for deg nå da? Spennende dager fremover nå :Heartred :Heartred :Heartred
Hvis jeg har normal syklus blir vel IKM nå ca. mandag 12.08.2024. Jeg har vanligvis en litt lengre lutealfase enn gjennomsnittet.

Fikk negativ test igjen i dag og Premom appen mener EL er i dag basert på testene mine… så da går jeg bare utfra at det stemmer :happy:
Veldig spennende nå fremover, ja.
Vi skal prøve oss på aksjelegging også i dag og i morgen. Hvis vi får til det har vi lagt inn aksjer 6, 5, 2 og 1 dag før EL i tillegg til selveste EL dagen og dagen etter. Skulle gjerne også fått med oss dag 4 og 3 før EL, men men … får satse på det holder :smiley-angelic001
 
Merkelige greier! Var ikke så flink til å tempe i starten av denne syklusen, men altså.. steig før og etter el, og nå i dag er den steget ytterligere. Skjønner ikke denne syklusen. De andre jeg har målt har vert litt mer "etter boka":whacky011
IMG_3823.png
 
4 DPO i dag, og lite symptomer å melde om. Temperaturen har steget jevnt fra EL da! Selvom den har brukt flere dager på tilsvarende økning som før graviditet.

IMG_8364.jpeg
 
Hvis jeg har normal syklus blir vel IKM nå ca. mandag 12.08.2024. Jeg har vanligvis en litt lengre lutealfase enn gjennomsnittet.

Fikk negativ test igjen i dag og Premom appen mener EL er i dag basert på testene mine… så da går jeg bare utfra at det stemmer :happy:
Veldig spennende nå fremover, ja.
Vi skal prøve oss på aksjelegging også i dag og i morgen. Hvis vi får til det har vi lagt inn aksjer 6, 5, 2 og 1 dag før EL i tillegg til selveste EL dagen og dagen etter. Skulle gjerne også fått med oss dag 4 og 3 før EL, men men … får satse på det holder :smiley-angelic001
Ja, da har dere jo fått lagt inn masse aksjer!! Krysser fingrene for dere :Heartred :Heartred :Heartred Det blir sååå spennende nå!!
 
Er ikke denne veldig fin da? :) mine har steget ekstra mye de gangene jeg var gravid :)
Hmm jo den er sikkert helt fin altså, synes bare den steg så mye, også i en togang. Men det er sikkert helt vanlig :) føler meg ikke på vei til å bli syk heller. Regner ikke med jeg ble gravid denne gang, da vi hadde "skikkelig" sex sist 3 dager før el :)
 
Hmm jo den er sikkert helt fin altså, synes bare den steg så mye, også i en togang. Men det er sikkert helt vanlig :) føler meg ikke på vei til å bli syk heller. Regner ikke med jeg ble gravid denne gang, da vi hadde "skikkelig" sex sist 3 dager før el :)
lite sjanse her og, akkurat likt med kun sex 3 dager før el siden mannen dro på jobb.. :/ men jeg prøver å trøste meg med at minste ble til på samme viset og det var faktisk nesten 5 dager før! Men dette er 6 år siden snart så jeg regner meg ikke like fertil nå :/
 
lite sjanse her og, akkurat likt med kun sex 3 dager før el siden mannen dro på jobb.. :/ men jeg prøver å trøste meg med at minste ble til på samme viset og det var faktisk nesten 5 dager før! Men dette er 6 år siden snart så jeg regner meg ikke like fertil nå :/
Satser på at det klaffer for deg likevel :)
Ikke så mye å gjøre med det om mannen er dratt!:/
Her mener jeg å huske at jeg regnet meg fram til at to av barna må ha blitt til med sex flere dager før el, meeen man blir jo ikke akkurat yngre og mer fertil med årene! Hehe.. men nå skal ikke jeg klage, for dersom det ikke blir flere her, så har vi lilevel langt flere barn enn mange kan drømme om <3
 
Last edited:
5 DPO, og symptomjakten er i gang. De forrige prøveperioden kjente jeg ikke en dritt, null testetrang og null positiv magefølelse. Denne gangen kjenner jeg på mye rart... Mensensmerter, drømmer, følelse av at arbeid pågår i livmoren, sykt sulten... og jeg vet kroppen kan lure meg. Men er forsiktig optimistisk denne måneden altså❤️
 
5 DPO, og symptomjakten er i gang. De forrige prøveperioden kjente jeg ikke en dritt, null testetrang og null positiv magefølelse. Denne gangen kjenner jeg på mye rart... Mensensmerter, drømmer, følelse av at arbeid pågår i livmoren, sykt sulten... og jeg vet kroppen kan lure meg. Men er forsiktig optimistisk denne måneden altså❤️
Så spennnde! Jeg har dessverre også fått en slags snikende følelse av at jeg kan være gravid, enda med så dårlige odds… så skjønner ingenting, og er så skummelt!
Håper så inderlig at magefølelsen kan være rett for oss begge ❤️
 
Hvor langt er du? ❤️
Jeg var skrå sikker på at jeg hadde EL 10 juli, så virket det plutselig som at kroppen prøvde på ny EL 23 juli. Så jeg aner ikke hva som skjer:facepalm: Har ikke fått tilbake mensen enda etter forrige, så prøver litt i blinde her og lytter til kropp og følger med på EL slim.
 
Back
Topp