❤️ IKM uke 32 ❤️

Her skjer det lite på testene.. Fredag hadde jeg skikkelig «mensen smerter» og i går fikk jeg EL slim med brunt blod i og ikke kommet noe mer blod utenom det. Så vi la nok en gang inn aksjer i går kveld, bare for å være sikker på at vi har gjort vårt i tilfelle jeg har EL. Følte jeg hadde EL på tirsdag, så er blitt veldig usikker nå på hva kroppen holder på med:playful:
Vis vedlegget 440507
Har du prøvd å tempe for å bekrefte/avkrefte at el har vært når du tror? :happy:
 
Endelig over i dpo land :smiley-angelic003 1 dpo i dag.
Vi fikk ikke lagt inn aksjer i går da mannen hadde problemer med ryggen.
Så da ble det kun aksjelegging 1 og 2 dager før + 5 og 6 dager før eggløsning. Det skulle jo egentlig holde, men litt lei meg for at vi ikke fikk muligheten i går :smiley-ashamed008
Får krysse fingrene for at det holder.

De to siste pp’ene har jeg egentlig skjønt jeg har vært gravid allerede 2-3 dpo. I pp 3 (kjemisk) begynte å drømme de sykeste drømmene fra 2/3 dpo i tillegg til å være mer trøtt enn vanlig. Drømte også hver eneste natt, noe som er uvanlig for meg. I pp 4 (MA) kom også trøttheten allerede 2/3 dpo i tillegg til at jeg fikk lyst på merkelig ting som jeg vanligvis ikke er spesielt glad i.

Skal forsøke å vente med å teste til 10 dpo (trykk på forsøke). Da blir det test 6. august.
 
6 DPO, og har begynt å spotte. Da forsvant den positive magefølelsen. Så mulig et egg har prøvd å feste seg de siste dagene med tanke på symptomer. Men å spotte fra 4-6 DPO og frem til mensen kommer er veldig typisk meg når jeg ikke er gravid. Så nå har jeg ikke noe håp lenger. Rart hvor fort det svinger :hilarious:
 
Jeg har altså vært så trøtt og irritabel de siste 2 dagene (og tørst). Dette er typiske tegn i veldig tidlig graviditet for meg, men EL var jo først i går så er umulig at disse symptomene kommer av det denne gangen.
Blir noen lange dager frem mot 10 dpo (testedag) her altså :smiley-ashamed005
 
Forstår deg veldig godt. Er selv under utredning for habituell abort og har bikket 40... så den tiden er ikke på vår side❤️
Måtte Google hva det innebar.. Uff så trist!! Vi valgte jo og gjøre vår abort, men det var så mye usikkerhet. De fant ingen tegn på ultralyd, verken på tidlig ultralyd, eller på Rikshospitalet og ultralyd der. De typiske nakkefold, eller lårbein, hjertet, nese. Så vi hadde håp... Morkakeprøve ble tatt, og høy sannsynlighet for trisomi 21 men ikke helt sikkert. Kunne ikke ta fostervannsprøve enda, så da blei det utsatt en uke. Inn til Rikshospitalet og ultralyd og fostervannsprøve. Fikk til slutt svar at den bekreftet det... Hele mai mnd gikk med til sånn venting og håp.. 31mai ble det gjennomført, og måtte ha utskrapning etter 3døgn på sykehuset.. Gynekolog prøvde og skrape litt uten bedøvelse for å se om det kom av seg selv. Desverre gjorde det ikke.. Hele juni gikk til å blø av og på, tro at jeg var ferdig å så nei.... Gå sånn i limbo er så utrolig langtekkelig og slitsomt. Håper egentlig at mensen bare kan komme som den skal snart og ting blir normalt igjen. Hatt positive eggløsningstester 10juli og 23juli.
 
Måtte Google hva det innebar.. Uff så trist!! Vi valgte jo og gjøre vår abort, men det var så mye usikkerhet. De fant ingen tegn på ultralyd, verken på tidlig ultralyd, eller på Rikshospitalet og ultralyd der. De typiske nakkefold, eller lårbein, hjertet, nese. Så vi hadde håp... Morkakeprøve ble tatt, og høy sannsynlighet for trisomi 21 men ikke helt sikkert. Kunne ikke ta fostervannsprøve enda, så da blei det utsatt en uke. Inn til Rikshospitalet og ultralyd og fostervannsprøve. Fikk til slutt svar at den bekreftet det... Hele mai mnd gikk med til sånn venting og håp.. 31mai ble det gjennomført, og måtte ha utskrapning etter 3døgn på sykehuset.. Gynekolog prøvde og skrape litt uten bedøvelse for å se om det kom av seg selv. Desverre gjorde det ikke.. Hele juni gikk til å blø av og på, tro at jeg var ferdig å så nei.... Gå sånn i limbo er så utrolig langtekkelig og slitsomt. Håper egentlig at mensen bare kan komme som den skal snart og ting blir normalt igjen. Hatt positive eggløsningstester 10juli og 23juli.
Det er tøffe tak altså ❤️ Jeg har mistet to ganger i uke 4 (kjemisk) og en SA (6+1 med termin i september) og en MA (9+0 med termin i desember).... vi begynte å prøve i oktober i fjor så med tanke på så mange svangerskap på den korte tiden så blir jeg jo lett gravid. Men merker nå at kroppen er ikke helt i vater. Du har min fulle medfølelse, håper du snart får noen positive svar ❤️
 
Altså, 4 dpo og murrerbi livmorområdet i dag. De siste to dagene har jeg vert SUPER emosjonell. Prøver å fortelle kroppen min at det er alt for tidlig med evt symptomer, men den ser ikke ut til å lytte:hilarious: kroppstempen er også steget 0.2-0.3 grader mer etter el enn ellers, og akkurat den får jeg jo ikke styrt selv:yuck:
Blir spennende å se selv om jeg egentlig ikke har troen på noe klaff:)
 
Flytter meg over her fra uke 33.

Fru.86 - 37 - B3 - PP2 - EL 29/7 - IKM 10/8

Tilnærmet positiv eggløsningstest i dag. Litt tidligere enn antatt! Tipper den blir helt positiv i kveld. Så da er nok EL i morgen.

Kom hjem fra 8 dager borte fra mann og barn i går. Akkurat tidsnok for EL.

Aksjelegging i går, og satser på i dag og i morgen også.
 

Vedlegg

  • IMG_8634.jpeg
    IMG_8634.jpeg
    413,1 KB · Visninger: 7
Last edited:
Det er tøffe tak altså ❤️ Jeg har mistet to ganger i uke 4 (kjemisk) og en SA (6+1 med termin i september) og en MA (9+0 med termin i desember).... vi begynte å prøve i oktober i fjor så med tanke på så mange svangerskap på den korte tiden så blir jeg jo lett gravid. Men merker nå at kroppen er ikke helt i vater. Du har min fulle medfølelse, håper du snart får noen positive svar ❤️
Ja, den jævla kroppen altså... Man vil så gjerne at den spiller på lag. Også har det ingenting å si hva man gjør egentlig. Om man gjør alt rett så går det til h..... Gjør man alt feil så kan det klaffe.
Uff, mistet så mange ganger ja.. Det er så tøft! Jeg har bare vært gravid den ene gangen. Etter å brukt p piller og p stav nesten 20år!! Som gikk veldig lett etter p stav forsvant.. Så håper det ska gå igjen. Hvis ikke får vi prøve og se om ivf kan bli vår vei. Har jo ikke all verden med tid.. Hvor gammel er du?
 
Håper så inderlig det stemmer❤️ Men litt skummelt å kjenne på det og, for da blir skuffelsen større. Jeg er jo heldig å blitt lett gravid, bare mister. Jeg drar på ferie mandag... og tar ikke med meg tester... er tilbake 13/14 DPO, så får vurdere det da. Men ender jo sikkert med å dra på kiwi å kjøpe tester neste uke :bag: :hilarious:
Ja det er akkurat det! Så prøver å fortelle meg selv hele tiden at jeg må være forberedt på null strek…
Ja den redselen gruer jeg mer sånn til at jeg nesten er redd for å få pos test i det hele tatt:.. vil bare spole tiden frem til uke 13/14 da…

Blir spennende å se om du klarer holde deg, hihi..! Bra jobba i tilfelle :)

Jeg skal prøve å vente til hvertfall 9 dpo, men det er neste lørdag og er alene med ungene hele helgen så er så redd for å være i dårlig humør hele helgen… så beste hadde vært å vente til mandag som jeg er 11 dpo så man kan slippe den veldige stirringen på testene….. men tviler på jeg kommer til å klare la være.. fytti så treigt disse dagene går.. blir en laaaaaang uke på jobb .. sukk
 
6 DPO, og har begynt å spotte. Da forsvant den positive magefølelsen. Så mulig et egg har prøvd å feste seg de siste dagene med tanke på symptomer. Men å spotte fra 4-6 DPO og frem til mensen kommer er veldig typisk meg når jeg ikke er gravid. Så nå har jeg ikke noe håp lenger. Rart hvor fort det svinger :hilarious:
Ååå….. ikke mulig det er festeblødning ?
 
Får ikke til å tempe med 4t sammenhengende søvn med en baby. Skulle gjerne tempet for å visst☺️
Ja, det blir nok ikke ideelt, men kan jo gi et overblikk likevel? Ser for meg at det viktigste er at det er ca samme «situasjon» hver gang det måles :happy: Men er jo litt styrete å huske det osv :p
 
Ja, den jævla kroppen altså... Man vil så gjerne at den spiller på lag. Også har det ingenting å si hva man gjør egentlig. Om man gjør alt rett så går det til h..... Gjør man alt feil så kan det klaffe.
Uff, mistet så mange ganger ja.. Det er så tøft! Jeg har bare vært gravid den ene gangen. Etter å brukt p piller og p stav nesten 20år!! Som gikk veldig lett etter p stav forsvant.. Så håper det ska gå igjen. Hvis ikke får vi prøve og se om ivf kan bli vår vei. Har jo ikke all verden med tid.. Hvor gammel er du?
Jeg er 40.. men jeg er så heldig at jeg har tre tenåringer som jeg fikk uten problemer i 20-årene med min eksmann. IVF blir ikke et alternativ her tror jeg.
 
Ja det er akkurat det! Så prøver å fortelle meg selv hele tiden at jeg må være forberedt på null strek…
Ja den redselen gruer jeg mer sånn til at jeg nesten er redd for å få pos test i det hele tatt:.. vil bare spole tiden frem til uke 13/14 da…

Blir spennende å se om du klarer holde deg, hihi..! Bra jobba i tilfelle :)

Jeg skal prøve å vente til hvertfall 9 dpo, men det er neste lørdag og er alene med ungene hele helgen så er så redd for å være i dårlig humør hele helgen… så beste hadde vært å vente til mandag som jeg er 11 dpo så man kan slippe den veldige stirringen på testene….. men tviler på jeg kommer til å klare la være.. fytti så treigt disse dagene går.. blir en laaaaaang uke på jobb .. sukk
Ååå….. ikke mulig det er festeblødning ?
Aldri opplevd festeblødning før... men spotting før mensen er typisk meg. Men man vet jo aldri. Kjenner det er litt godt å ikke være for optimistisk. Kjenner og på en frykt for en positiv test.... ønsker det så sterkt... men samtidig livredd for å miste nok en gang. Blir en lang uke på ferie når ungdommen ikke gidder å være med sin mor. Blir å henge her inne og tyde andre sine tester :hilarious:
 
Hopper over hit fra uke 33:

Kolibrien_ - 37 - B2 - PP7 - EL 28/7 - IKM 10/8

Positiv test i går, og egget slipper mest sannsynlig i dag. Er gira over å straks være i DPO, igjen! :joyful: Spent på denne testerunden, siden vi er på campingferie til over IKM. :wacky: Det fine er jo at man kanskje da får tankene over på noe annet. :hilarious:
 
Hopper over hit fra uke 33:

Kolibrien_ - 37 - B2 - PP7 - EL 28/7 - IKM 10/8

Positiv test i går, og egget slipper mest sannsynlig i dag. Er gira over å straks være i DPO, igjen! :joyful: Spent på denne testerunden, siden vi er på campingferie til over IKM. :wacky: Det fine er jo at man kanskje da får tankene over på noe annet. :hilarious:


Velkommen hit :welcome
Da er du ført opp på lista :happy:
 
Last edited:
Back
Topp