❤️ IKM uke 32 ❤️

Er så vanskelig med de tidlige symptomene, eller symptomlignende tegnene. Husker ikke hvordan det var sist, da det var så mange år siden. Forrige mnd var det masse sympt. Og positiv test, men gikk ikke veien. Så krysser fingrene for bedre nå
Samme her :( Hadd 1 kjemisk og 1 MA de to siste pp’ene. Håper virkelig terminspiren sitter for oss (og alle andre her inne) denne runden :smiley-angelic001

Last edited:
Hehe, sa jeg skulle prøve uten å teste etter EL, blitt litt påvirket av dere
Fikk tester i helgen som ikke var positiv i det hele tatt (de to øverste) og den nederste nå i dag, ca kl 18. Hva betyr dette? Holder det at vi la inn aksjer i går kveld/natt? Uklart bilde..
Vis vedlegget 440590
Hihi lett å bli påvirket :p men ser bra ut uti fra det man klarer å se på bilde da :)
da får du sikkert el i løpet av neste døgnet så i går er kjempe fint, orker dere i dag og er det seff ekstra bra ;)
Spennende!:)

Ja, sier til meg selv hver gang på startem av ny pp at denne gangen skal jeg ikke stresse, ta ting som det kommer, ikke teste etter EL eller ta g-test før ikm, ikke analysere mulige tegn, osv. osv… ha ha ha, hvem prøver jeg liksom å lure :laughing001

Haha, nei jeg har to ulike personligheter.. for det dukker nemlig opp en person som bare MÅ strekke armen bort etter en test i skuffen i det jeg setter meg på do… fullstendig ukontrollerbar… :wacky:

Kjenner meg så godt igjen! :laughing021

Hvilke forhåndsregler tar dere i dpo-land? Fått korona og må knaske Paracet og Ibux for å holde ut, er bare 1dpo da, så er vel ikke så mye muligheter for at det kan påvirke så mye enda :bored:

Hvilke forhåndsregler tar dere i dpo-land? Fått korona og må knaske Paracet og Ibux for å holde ut, er bare 1dpo da, så er vel ikke så mye muligheter for at det kan påvirke så mye enda :bored:
Ibux skal man ikke ta som prøver eller gravid. Fikk beskjed om dette av apoteket da vi prøvde på nr. 2.

Bortsett fra det tror jeg ikke det er noe spesielt du må tenke på. Jeg hadde corona da jeg var 7 uker på vei med nr. 2 :shy:

Hadde droppa Ibux ja :) men ellers skal ikke det ha så mye å si å være syk, håper du blir fort frisk ❤️
Jeg er litt «desperat» siden jeg er så gammel og ikke så mange forsøk igjen så jeg blir mer og mer «streng» med meg selv og lever nå som gravid, og har denne mnd også kutta koffein (cola, drikker ikke kaffe). Ikke fordi jeg tror det har så mye å si men siden de med ivf i Danmark får beskjed om å droppe det så tenker jeg at det ikke kan skade å prøve :)
Prøver også å unngå så mye «støt» og hump mot magen som 5 åringen kan finne på å hoppe på meg om vi tøyser på gulvet så dropper jeg det nå.

Jeg lever som normalt før eventuell positiv test :shy: Det eneste er at jeg prøver å kutte litt ned på kaffe nå, for å trappe ned til de 2 koppene om dagen jeg har tenkt å ligge på om/når jeg blir gravid :p

1 dpo har ikke egget festet seg, så jeg ville tenkt at det er viktigere at kroppen din har overskudd når det skal feste seg :happy: Om du trenger ibux+paracet combo for å holde ut, så ville jeg kjørt på med det! Og så kanskje trappe ned ibuxen når det er tid for at egget skal feste seg, just in case :happy:

Ibux skal man ikke ta som prøver eller gravid. Fikk beskjed om dette av apoteket da vi prøvde på nr. 2.

Bortsett fra det tror jeg ikke det er noe spesielt du må tenke på. Jeg hadde corona da jeg var 7 uker på vei med nr. 2 :shy:
Hadde droppa Ibux ja :) men ellers skal ikke det ha så mye å si å være syk, håper du blir fort frisk ❤️
Jeg er litt «desperat» siden jeg er så gammel og ikke så mange forsøk igjen så jeg blir mer og mer «streng» med meg selv og lever nå som gravid, og har denne mnd også kutta koffein (cola, drikker ikke kaffe). Ikke fordi jeg tror det har så mye å si men siden de med ivf i Danmark får beskjed om å droppe det så tenker jeg at det ikke kan skade å prøve :)
Prøver også å unngå så mye «støt» og hump mot magen som 5 åringen kan finne på å hoppe på meg om vi tøyser på gulvet så dropper jeg det nå.
Skjønner godt at du tar forhåndsregler da! Håper det klaffer for dere denne måneden :Heartred
Jeg lever som normalt før eventuell positiv test :shy: Det eneste er at jeg prøver å kutte litt ned på kaffe nå, for å trappe ned til de 2 koppene om dagen jeg har tenkt å ligge på om/når jeg blir gravid :p

1 dpo har ikke egget festet seg, så jeg ville tenkt at det er viktigere at kroppen din har overskudd når det skal feste seg :happy: Om du trenger ibux+paracet combo for å holde ut, så ville jeg kjørt på med det! Og så kanskje trappe ned ibuxen når det er tid for at egget skal feste seg, just in case :happy:
Takk for svar alle tre :Heartred Har jo forsåvidt også hørt det om Ibux når jeg tenker meg om, så tenker jeg skal klare meg uten det. Men ja, har jo ikke festet seg enda, så får håpe det ikke har påvirket så mye til nå. Det er vel spontanabort som er det man er mest redd for, sånn jeg leser det.

Det med kaffe er jo veldig lurt, hehe. 2 kopper er ikke stort når man er glad i kaffe :hilarious:

Jeg hadde droppet Ibuprofen av samme grunn som de over. Har ikke tatt det siden før jeg ble prøver tidlig i fjor vinter. Lever ellers som normalt til positiv test.

Last edited:
Noen som har opplevd økt svette (under armene) som et symptom? 7 DPO i dag, og både i går og i dag har jeg hatt mye svette… Kan ikke huske at det har skjedd før. Det kjennes fuktig ut under armene (uten å være i aktivitet) :smiley-ashamed004 Ellers ikke noe tydelige tegn..

Negativ tidligtest fra babyplan 6 dpo (jeg kan selvsagt skimte en strek som jeg VET ikke egentlig er der :p ).

Står de kan slå ut fra 6 dpo, men er det større sannsynlighet for at de slår ut da eller er det større sansynlighet for at de ikke slår ut så tidlig?
Når bør evt tidligtest senest slå ut? Noen som vet?☺️

Negativ tidligtest fra babyplan 6 dpo (jeg kan selvsagt skimte en strek som jeg VET ikke egentlig er der :p ).

Står de kan slå ut fra 6 dpo, men er det større sannsynlighet for at de slår ut da eller er det større sansynlighet for at de ikke slår ut så tidlig?
Jeg vil tro det er ytterst få som får utslag på test (tidlig elller vanlig) allerede 6 dpo. Det står de kan slå ut, men tror det er ekstremt skjeldent det skjer. Har også hørt at det ofte ikke egentlig er forskjell på når tidlig og vanlige tester slår ut.
Har selv fått ultrasvakt utslag 9 dpo. Jeg foretrekker selv å bruke banlig tester fra Makesure og har lest ganske mange andre her som gjør det samme. Fås kjøpt på Spar, Meny og Kiwi tror jeg (koster rundt 1200-130 kr. for en 10 pk).

Noen som har opplevd økt svette (under armene) som et symptom? 7 DPO i dag, og både i går og i dag har jeg hatt mye svette… Kan ikke huske at det har skjedd før. Det kjennes fuktig ut under armene (uten å være i aktivitet) :smiley-ashamed004 Ellers ikke noe tydelige tegn.
Kroppstemperaturen øker etter el, sikkert det du merker☺️

Spent på om jeg er 7 eller 3 dpo, testingen får vente litt til. Mulig det blir en test i morgen bare for å sjekke, er den negativ så blir neste til helgen☺️

Hvilke test står det på? :) Jeg har sett det er tester som det står 6 dager før forventet mens, men det vil ikke være helt gjeldene om man ikke har en "normal" syklus med 14 dagers lutealfase. Så hvor mange dager før foreventet mens er ett veldig variabelt tall.

Her har jeg kun sett noen ytterst få skrive de har hatt svak skimting på tidligtester 7 dpo, men med de som vet når el var så er det stort sett kun ganske få som får på 8 dpo også. Men det øker på med resultat fra 9 dpo på gode tidligtester.

Noen som har opplevd økt svette (under armene) som et symptom? 7 DPO i dag, og både i går og i dag har jeg hatt mye svette… Kan ikke huske at det har skjedd før. Det kjennes fuktig ut under armene (uten å være i aktivitet) :smiley-ashamed004 Ellers ikke noe tydelige tegn..
Spennende! :)

Ååå... jeg må bare skrive for jeg er så letta!! Pga SA og MA bak meg siste året og mislykka medisinsk abort og så kirurgisk har det vært en del ultralyder... har virkelig ikke tall over hvor mange ganger noen har stappa noe oppi og titta der. Også hatt oppfølging hos gynekolog og videre også utredning hos Hausken. Men har fått ganske kjipe svar og vært "uryddige" forhold, stadige rester og ikke minst få eggposer, lave amh verdier og tynne slimhinner, tegn på adenomyose og gudene vet...
Men i dag var jeg til ny privat ultralyd som tok seg god tid, og som kunne si at nå var det endelig "ryddig" oppi der igjen, og det var en masse eggposer!! Så helt fint ut og med en fin og tykk slimhinne!! Så jeg er så letta og glad :) Jeg skal nok uansett ikke prøve noe lenger enn frem til jul, men det er veldig godt å vite at jeg hvertfall har de beste forutsetningene jeg kan ha i forhold til alder nå fremfor meg <3 Jeg er bare 5-6 dpo så var for tidlig å se om det var noe graviditet, og det er jeg forberedt på at det ikke er, men da går jeg på neste forsøk på mye større mot <3

Hvilke test står det på? :) Jeg har sett det er tester som det står 6 dager før forventet mens, men det vil ikke være helt gjeldene om man ikke har en "normal" syklus med 14 dagers lutealfase. Så hvor mange dager før foreventet mens er ett veldig variabelt tall.

Her har jeg kun sett noen ytterst få skrive de har hatt svak skimting på tidligtester 7 dpo, men med de som vet når el var så er det stort sett kun ganske få som får på 8 dpo også. Men det øker på med resultat fra 9 dpo på gode tidligtester.
Det står inne på billige tester sin side. Der de selger babyplan :) altså at man kan teste allerede 6 dpo :) men det er gjerne ikke så vanlig nei :)

Back
Topp