❤️ IKM Uke 2 ❤️

Kan jeg få lov å melde meg inn her med dere?:) Litt sent, men❤️ Dette blir en liten ooops-baby:smiley-bounce022 Skulle ikke starte prøvingen før i april egentlig, men:angelic::smiley-ashamed005:smiley-ashamed004 Hadde sex 3 dager før eggløsning, men er straks 40 år, så hadde forberedt vi måtte prøve ei stund og❤️
Mamat2prinsesser&4prinser- 39 år - B7 - PP ooops- EL 28 - ikm 11/1:love017
Selvfølgelig! Skal jeg sette deg rett på gravid? Gratulerer :love017

Velkommen til IKM uke 2! Vi har kanskje ikke den beste timingen med eggløsning oppi julebesøk, men kanskje det blir noen morsomme unnfangelseshistorier ut av det! La oss håpe på mange septemberbabyer :Heartred

Nick - alder - barnet du prøver på - hvilken prøveperiode du er i - eggløsningsdag (EL) - ikke-kommende mens (IKM)
Eksempel: Andregangsønsker - 29 - B2 - PP2 - EL 26/12 - IKM 9/1

Mandag 6. januar:
Chrissico - 31 - B3 - PP3 - EL 24/12 - IKM 06/01

tirsdag 7. januar:
FW - 30 - B2 - PP2 - EL 26/12? - IKM 07/01

onsdag 8. januar:
Ametyst83 - 41 - B4 - PP6 - EL 24/12- IKM 8/1
rosalilje- 29 - B3 - PP1 - EL 25/12 - IKM 8/1

torsdag 9. januar:
Nyemuligheter-33-B2-pp1- EL?- IKM 9/1
Ing-K - 33 - B1 - PP16 - el 26.12 - IKM 9.01
Solstråla92 - 32 - B2 - PP2 etter MA - EL 26/12 - IKM 09/01
Førsteprøvebaby - 38 - B1 - PP13 - EL 25.12 - IKM 9.1

fredag 10. januar:
Solselle - 29 - B1 - PP3 - EL 28/12 - IKM 10/01

lørdag 11. januar:
Andie19 - 30 - B2 - Pp7 - EL 28/12 - IKM 11/01
Markris 33 - B1 - PP3 - EL 28/12 - IKM 11/01
Andregangsønsker - 30 - B2 - PP2 - EL 28/12 - IKM 11/1
Lykkehjul - 28- B1 - PP2 - EL 29/12 - IKM 11/01
Blomsten84 - B7 - PP5 - EL? - IKM 11.01(?

søndag 12. januar:
EK3 - 33 - B4 - PP1 - EL 29/12 - IKM 12/01
PrøverLykkenIgjen - 36 - B1 - PP? - EL 28/12 - IKM 12/01

Gravid: :dummy::dummy1:
Smash_ - 31 - B3 - PP1 - EL 22/12 - IKM 6/1

TR::banghead:
Fiolblomst - 36 - B4 - PP1 etter MA - El usikker, muligens 26/12 - IKM 9/1?
Pandusen - 35 - B3 - PP2 - EL 28/12 - IKM 06/01

Byttet uke::hello
RHU- 30- B1- PP1- EL27-28/12- IKM10/1.

Er så greit med sånne overraskelser, da slipper man liksom det prøve styret :Heartred :laughing002
Ja, har førhen hatt 7pp når vi har prøvd på bebis, men da har jeg mistet 2-3 ganger i kjemisk eller SA. Så er redd det kan gå sånn denne gangen også, men enn så lenge, så er jeg gravid :love017

Selvfølgelig! Skal jeg sette deg rett på gravid? Gratulerer :love017

Tusen takk, snille du❤️ Jeg avventer litt, da jeg førhen har mistet I kjemisk og SA❤️ Ønsker å få en digital med gravid først:happy119

Hei alle sammen.
Er det flere enn meg som synes veien mot graviditet er kaotisk og mentalt slitsomt?
Jeg sluttet på prevensjon i desember 2023 med et påfølgende år med uregelmessig menstrasjon. For hver mnd som har gått her håper vært at graviditetstesten skulle komme tilbake positiv, noe den ikke har gjort. Jeg har bestilt legetime for å starte utredning og er veldig spent på veien videre. kjenner på at det er er fint å dele reisen med noen☺️
Og for dere som kanskje er litt mer drevne på alle forkortelser her inne: hva betyr dop?

Hei alle sammen.
Er det flere enn meg som synes veien mot graviditet er kaotisk og mentalt slitsomt?
Jeg sluttet på prevensjon i desember 2023 med et påfølgende år med uregelmessig menstrasjon. For hver mnd som har gått her håper vært at graviditetstesten skulle komme tilbake positiv, noe den ikke har gjort. Jeg har bestilt legetime for å starte utredning og er veldig spent på veien videre. kjenner på at det er er fint å dele reisen med noen☺️
Og for dere som kanskje er litt mer drevne på alle forkortelser her inne: hva betyr dop?
Du er så absolutt ikke alene om den følelsen. Prøving, særlig over litt tid, kan være utrolig hardt for psyken, for parforholdet hvis du er i et, og for selvtilliten. Jeg har holdt på i 1,5 år og av og til føles det helt håpløst. Samtidig kan det komme gode ting ut av motgang. Etter en del opp- og nedturer føler jeg at samboer og jeg har kommet nærmere hverandre og lært hverandre bedre å kjenne. Jeg vil også si at det var en lettelse å komme inn i IVF-systemet fordi det føles som om litt av byrden tas ut av dine hender og over på profesjonelle. Selv om det ikke har lykkes ennå (har hatt ett uttak og ett innsett, fryseforsøk i slutten av januar), har jeg tro på prosessen og vet at det kommer til å være verdt det til slutt.

Og - DPO betyr days past ovulation, altså hvor mange dager siden eggløsning. Et befruktet egg kan feste seg i livmoren mellom 6-12 DPO. Regner med det var det du mente, og ikke «dop» ;)

Du er så absolutt ikke alene om den følelsen. Prøving, særlig over litt tid, kan være utrolig hardt for psyken, for parforholdet hvis du er i et, og for selvtilliten. Jeg har holdt på i 1,5 år og av og til føles det helt håpløst. Samtidig kan det komme gode ting ut av motgang. Etter en del opp- og nedturer føler jeg at samboer og jeg har kommet nærmere hverandre og lært hverandre bedre å kjenne. Jeg vil også si at det var en lettelse å komme inn i IVF-systemet fordi det føles som om litt av byrden tas ut av dine hender og over på profesjonelle. Selv om det ikke har lykkes ennå (har hatt ett uttak og ett innsett, fryseforsøk i slutten av januar), har jeg tro på prosessen og vet at det kommer til å være verdt det til slutt.

Og - DPO betyr days past ovulation, altså hvor mange dager siden eggløsning. Et befruktet egg kan feste seg i livmoren mellom 6-12 DPO. Regner med det var det du mente, og ikke «dop» ;)
Masse lykke til til dere
Ja, autokorrekturen var litt vel aktiv der

Hei alle sammen.
Føler med deg❤️ Jeg har prøvd aktiv siden januar 2024 og vips har det gått 1 år nå. Helt utslitt psykisk tar på og aldri bli gravid. Håpet går opp så ned gang på gang. Vi skal prøve ivf og eggutak i uke 8. Men drømmen hadde vært om det gikk av seg selv, men tviler. :smiley-ashamed008

Jeg veit ikke hva jeg skal tru. Den er mer synlig i dag før den er ferdig trekt opp egentlig, da ser man at den er rosa. På bilde ser den jo ikke rosa ut.. ahhh, da må man vente enda en dag :rolleyes: kanskje jeg må dra å kjøpe makesure..
Håper den blir sterkere ila de neste dagene❤️

Blenda 8 DPO ettermiddag. Vet det er tidlig enda, men ble likevel litt skuffet kjenner jeg.

Med bebis nr 5 testet jeg først svakt positivt 10 dpo sent om kvelden(så nesten 11 dpo først) med de andre har jeg testet positivt alt mellom 6, 8 og 9dpo❤️ Så veldig forskjellig fra graviditet til graviditet- massevis av håp ennå❤️

Hei alle sammen.
Jeg syntes det er et HELVETE for å være ærlig! Ble gravid i mai, men mista i uke 8, 21 Juni. Har alltid blitt lett gravid før. Men, merker nå at det ikke er så enkelt lenger. Har bare 1 eggleder også.. alt er bra, så må bare x fingrene!

Det er DPO ikke DOP :laughing002 1 DPO er dagen etter eggløsning :love7

Jeg er en selverklært testetøs deluxe, så her kommer noen av dagens tester. Er ikke helt fornøyd med den dårlige stigningen, og har vondt i magen, men håper iallefall at den lille klorer seg fast :love017 :smiley-angelic001 :Heartpink

20250106_101240.jpg
20250106_104432.jpg
20250106_181209.jpg
20250106_180812.jpg

Last edited:
Med bebis nr 5 testet jeg først svakt positivt 10 dpo sent om kvelden(så nesten 11 dpo først) med de andre har jeg testet positivt alt mellom 6, 8 og 9dpo❤️ Så veldig forskjellig fra graviditet til graviditet- massevis av håp ennå❤️
Ja, det er det jo!
Har tidligere blitt gravid før jeg har visst ordet av det, og har derfor aldri testet tidlig, så vet jo ikke hvor tidlig jeg ville kunne testet før uansett :angelic:
Men det hadde vært så gøy! Leter jo bare etter symptomer hele tiden :laughing005

Back
Topp