❤️ IKM Uke 1 ❤️

Hvor gamle er de andre barna? :angelic: Mange gode tips her allerede hehe. Ellers må man bare akseptere at det kanskje ikke blir så romantisk gitt til tingenes tilstand, så på badegulvet med låst dør med fokus bare på å levere :laughing002 Vi tok i bruk en bod forrige syklus :bag::hilarious:
Trenger ikke noe romanse akkurat denne runden her, haha - så alle tips funker :)
Barna er 5, 7, 10 iallfall, pluss en på 15 som sikkert ikke er hjemme… må kunne snike seg unna de andre barna! :happy093

Blir veldig bekymra over at graviditetstesten fremdeles ikke er negativ! Riktignok er dette en tidligtest (gått tom for de vanlige), men den tidlige har sensitivitet på 10, og hcg var ifølge blodprøve 11 på fredag. Stemmer ikke. Kan det være falsk positiv? Tok andre og siste blodprøve i dag. Er redd dette er exu, da er det vel kun svake tester som dette? Det rare er at jeg også har fått eggløsningsslim og murring som ved eggløsning.

Hmm, så rart! Spent på hva blodprøven sier.
Synes den ser for sterk ut til å være falsk positiv.. Jeg har ingen erfaring med Exu, men leser på forum at flere opplevde svak hcg-økning, men at enkelte også raskt fikk smerter nedover lysken, o.l. Har du noen smerter?

Har du eventuelt en privat gyn. du kan få time hos raskt, som eventuelt kan bekrefte/avkrefte at du har el nå også? Det er vel for tidlig å kunne se noe mtp om det er en exu eller ikke.

Amalie2024 - 40år - B1- PP1 (alene etter samlivsbrudd) - EL 21.12 - IKM 04.01

Henger litt her, men det blir nok ikke noe forsøk denne måneden. Skulle hatt første forsøk med inseminering med donor i morgen, men det var for mange store follikler. Så da ble forsøket avbrutt. Venter derfor på min naturlige eggløsning i stedet. Det ble slutt med samboeren i sommer fordi han bestemte seg for at han ikke ville ha barn likevel, men nå som jeg har begynt behandling er han litt usikker igjen... Vi har hatt ubeskyttet sex flere ganger etter bruddet, men jeg er jo litt redd for å ha sex med han nå. Selv om det er ganske usannsynlig at alle eggene er god kvalitet og kommer frem (har bare en eggleder) er det risikabelt. Skulle det bli tre eller fire fostre er det jo lite sannsynlig at det går bra. Er bare så utålmodig.. og jeg vil jo egentlig heller ha barn med han enn med en ukjent donor.

Oj, det hørtes krevende ut å stå i, og spesielt med ekssamboer som virker til å vingle litt :Heartred

Håper han kan lande på en endelig beslutning raskt, slik at du vet hvilken vei du skal legge inn innsatsen: med ham eller gå for donor.

Hmm, så rart! Spent på hva blodprøven sier.
Synes den ser for sterk ut til å være falsk positiv.. Jeg har ingen erfaring med Exu, men leser på forum at flere opplevde svak hcg-økning, men at enkelte også raskt fikk smerter nedover lysken, o.l. Har du noen smerter?

Har du eventuelt en privat gyn. du kan få time hos raskt, som eventuelt kan bekrefte/avkrefte at du har el nå også? Det er vel for tidlig å kunne se noe mtp om det er en exu eller ikke.
Hadde håpet blodprøven som viste 11 på fredag ville være slutten. Men er positiv test i dag tidlig også. Vet ikke om jeg får eggløsning i desember likevel nå. Kanskje dette virkelig er exu, eller kreft. Har ikke smerter, men murringer som ved eggløsning eller mens. Vet ikke om privat gynekolog her det er enkelt å få raskt time hos. Om blodprøven fra i går viser økning i hcg, håper jeg at jeg får time på sykehuset raskt i alle fall.

Denne oversikten gir ingen mening:
2.desember – positiv test
6.desember – negativ digital, svak positiv strimmel
9.-13.desember – mens
11.desember -positiv strimmel
12.desember – positiv digital, strimmel
13.desember – positiv strimmel, negativ hos lege
15.-18.desember -eggløsningsslim
17.desember - positiv eltest
14.-18.desember – positiv strimmel

Vedlegg

• IMG_5454.jpeg
    IMG_5454.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 20
Last edited:
Hadde håpet blodprøven som viste 11 på fredag ville være slutten. Men er positiv test i dag tidlig også. Vet ikke om jeg får eggløsning i desember likevel nå. Kanskje dette virkelig er exu, eller kreft. Har ikke smerter, men murringer som ved eggløsning eller mens. Vet ikke om privat gynekolog her det er enkelt å få raskt time hos. Om blodprøven fra i går viser økning i hcg, håper jeg at jeg får time på sykehuset raskt i alle fall.

Denne oversikten gir ingen mening:
2.desember – positiv test
6.desember – negativ digital, svak positiv strimmel
9.-13.desember – mens
11.desember -positiv strimmel
12.desember – positiv digital, strimmel
13.desember – positiv strimmel, negativ hos lege
15.-18.desember -eggløsningssl
17.desember - positiv eltest
14.-18.desember – positiv strimmel

Vet du, her er det nå bare ting å gjøre. Når dere får svar fra blodprøven i dag vil den ligge på ikke mye mer, men heller ikke under, tipper jeg. Da ringer du legesenteret og sier at du har hatt vondt noen dager, og er redd årsaken til at det ikke skjer noe noen veier et det det ligger i en eggleder og er Exu. Og at dere er dumt å ikke finne ut av nå snart mtp jul og helligdager, og ikke minst fordi du kan miste en eggleder om det går for langt, og at det kan bli skummelt for din helse og. De BØR (!) sjekke ut potensielle farlige ting, noe annet er ikke holdbart, rett og slett. Det burde henvise deg til ultralyd med hastegrad.

Vet du, her er det nå bare ting å gjøre. Når dere får svar fra blodprøven i dag vil den ligge på ikke mye mer, men heller ikke under, tipper jeg. Da ringer du legesenteret og sier at du har hatt vondt noen dager, og er redd årsaken til at det ikke skjer noe noen veier et det det ligger i en eggleder og er Exu. Og at dere er dumt å ikke finne ut av nå snart mtp jul og helligdager, og ikke minst fordi du kan miste en eggleder om det går for langt, og at det kan bli skummelt for din helse og. De BØR (!) sjekke ut potensielle farlige ting, noe annet er ikke holdbart, rett og slett. Det burde henvise deg til ultralyd med hastegrad.
Ja, jeg kontakter fastlege om HCG ikke er nær null på den siste blodprøven. Hun henviste meg til ultralyd på sykehuset sommeren 2022 pga. blødninger i uke 5, bare en time etter at jeg var på legekontoret. Så vet det kan være mulig å få en sånn hastetime.

Ja, jeg kontakter fastlege om HCG ikke er nær null på den siste blodprøven. Hun henviste meg til ultralyd på sykehuset sommeren 2022 pga. blødninger i uke 5, bare en time etter at jeg var på legekontoret. Så vet det kan være mulig å få en sånn hastetime.
Hvordan får du svar på prøven? Kan du ringe og spørre om svaret er kommet i skranken?

Hvordan får du svar på prøven? Kan du ringe og spørre om svaret er kommet i skranken?
Da jeg var der på fredag og mandag, var det en vikar for fastlegen, så jeg måtte ringe for å få svar på prøven fra fredag. Fastlegen har pleid å legge det inn som melding i helsenorge.no samme dag, men vikaren er ikke like på dessverre. Skal ringe om jeg ikke hører noe før stengetid.

Noe er på gang, men dessverre ikke lagt aksjer siden natt til mandag. Kan få det til imorgen kveld da, så er jo fortsatt en mulighet når jeg enn så lenge ikke har positiv test enda :)

Vedlegg

• Screenshot_20241218-104327~2.png
    Screenshot_20241218-104327~2.png
    262 KB · Visninger: 25
Oj, det hørtes krevende ut å stå i, og spesielt med ekssamboer som virker til å vingle litt :Heartred

Håper han kan lande på en endelig beslutning raskt, slik at du vet hvilken vei du skal legge inn innsatsen: med ham eller gå for donor.
Takk Ja, foreløpig er planen å fortsette med donor hvis han ikke klarer å gi meg et klart svar. Men det er litt ekstra vanskelig. Kanskje velger han å være far selv om barnet ikke blir biologisk hans.

Takk Ja, foreløpig er planen å fortsette med donor hvis han ikke klarer å gi meg et klart svar. Men det er litt ekstra vanskelig. Kanskje velger han å være far selv om barnet ikke blir biologisk hans.
Hørtes litt spesielt ut, ja :Heartred Vet ikke hvordan det blir for et evt barn å forholde seg til uforutsigbarheten hans? Men får håpe han bestemmer seg og holder på det :Heartred

Hørtes litt spesielt ut, ja :Heartred Vet ikke hvordan det blir for et evt barn å forholde seg til uforutsigbarheten hans? Men får håpe han bestemmer seg og holder på det :Heartred
Takk Ja, han burde egentlig bestemt seg for lenge siden... Tror han ble litt overrasket over at jeg vil bruke donor. Jeg er redd for å bli skuffet hvis jeg forventer at han skal komme tilbake og at det bare skal forsinke hele prosessen. Jeg vil så gjerne bli mamma og det var jo derfor det ble slutt.

Fått mye el-slim siden i går, og testene begynner å bli sterkere. Tipper topp senere i dag, eller i morgen :love7 Håper i dag, da blir det enda litt lenger lutealfase enn forrige mnd. :smiley-angelic001

Da jeg var der på fredag og mandag, var det en vikar for fastlegen, så jeg måtte ringe for å få svar på prøven fra fredag. Fastlegen har pleid å legge det inn som melding i helsenorge.no samme dag, men vikaren er ikke like på dessverre. Skal ringe om jeg ikke hører noe før stengetid.
Har du fått svar?

Takk Ja, han burde egentlig bestemt seg for lenge siden... Tror han ble litt overrasket over at jeg vil bruke donor. Jeg er redd for å bli skuffet hvis jeg forventer at han skal komme tilbake og at det bare skal forsinke hele prosessen. Jeg vil så gjerne bli mamma og det var jo derfor det ble slutt.
Men skjønner han at det drar dit i januar? Så haster litt med å bestemme seg :hilarious: At det ikke er et ønske du har, men at du faktisk har bestemt seg og tatt kontakt (?). Men igjen, du får tenke deg godt om om han kan bli sånn etter barnet blir laget og født da :Heartred Hva som er best og verst for barnet i en slik situasjon.

Nei. Helt annerledes når fastlegen har vikar tydeligvis. Men, jeg klarte å finne ledig time hos en privat gynekolog og skal dit i morgen formiddag. Håper han ikke tenker jeg er hysterisk som bestiller time for dette.
Skjønner deg veldig godt! Men det kan jo være nyttig å vite verdien på hcg før du drar dit, så ring i morgen og spør først?

Hmm, håpet de skulle bli sterkere og sterkere, men har blitt svakere igjen. Da antar jeg toppen kommer i morgen :shifty:
IMG_0935.jpeg

Ifølge Flo skal eggløsning være idag CD13, og ifølge Premom skal den komme om to dager.

Kjedelig at jeg ikke begynte å teste tidligere, men sånn som det ser ut, så må vel eggløsning ha passert allerede på mandag? Tirsdag CD11 var testen min betydelig sterkere, og nå går det bare nedover. Idag er også hvit utflod kommet. Te ler jeg må ha gått glipp av toppen :rolleyes:

Vedlegg

• IMG_9162.jpeg
    IMG_9162.jpeg
    95,1 KB · Visninger: 20
Ifølge Flo skal eggløsning være idag CD13, og ifølge Premom skal den komme om to dager.

Kjedelig at jeg ikke begynte å teste tidligere, men sånn som det ser ut, så må vel eggløsning ha passert allerede på mandag? Tirsdag CD11 var testen min betydelig sterkere, og nå går det bare nedover. Idag er også hvit utflod kommet. Te ler jeg må ha gått glipp av toppen :rolleyes:
Eg får også hvit utflod før eggløsning. Og etter. Men kan ingenting om sånne tester så

Back
Topp