❤️ IKM Uke 1 ❤️

Ja, kan jo være IKM blir utsatt også - men jeg har hatt syklus på 27-28 dager konsekvent etter jeg fikk tilbake mens i april, og EL begynte på sånn CD 24, med da lutealfase på 4 dager, og har sakte men sikkert kommet tidligere og tidligere for hver syklus. Ammer fortsatt en del, så den påvirker EL og lutealfasen min :arghh:

Får håpe jeg likevel får minst 9 dagers lutealfase denne syklusen også :smiley-angelic001
Aha :) men da får en håpe at lf din holder følge med el :happy:

Når jeg ble gravid med første så var jeg kanskje naiv, visste jo ikke hva jeg gikk til selvfølgelig. Men etter et forferdelig svangerskap med hyperemesis, en grusom fødsel og et mareritt av en permisjon må jeg innrømme at etter vi la inn aksjer her om dagen ble jeg nervøs. "Hva har jeg gjort?!" "Tenk om jeg faktisk blir gravid!!" Er det noen som har følt det slik før og har noen trøstende ord? Både gode og dårlige sommerfugler i magen:nailbiting:

Har ikke følt det helt slik selv, og synes det er veldig trist å høre at du hadde så mange utfordringer med din første :Heartred Men, hvis det er til hjelp, så kan jeg fortelle at jeg har 2 barn og både svangerskapene, fødslene og permisjonen var helt forskjellig med de to barna :) Så når du blir gravid igjen , så vil jeg si det er en veldig stor sjangse for at du får ett helt annet svangerskap, fødsel og permisjons tid denne gangen:)

Har ikke følt det helt slik selv, og synes det er veldig trist å høre at du hadde så mange utfordringer med din første :Heartred Men, hvis det er til hjelp, så kan jeg fortelle at jeg har 2 barn og både svangerskapene, fødslene og permisjonen var helt forskjellig med de to barna :) Så når du blir gravid igjen , så vil jeg si det er en veldig stor sjangse for at du får ett helt annet svangerskap, fødsel og permisjons tid denne gangen:)
Takk❤️ Håper opplevelsen blir annerledes denne gangen! Vanskelig å føle seg helt "klar" for det denne gangen.

Takk❤️ Håper opplevelsen blir annerledes denne gangen! Vanskelig å føle seg helt "klar" for det denne gangen.
Og en mager trøst er at det ikke er "nytt". Du har en helt annen forutsetning til å gjøre ting annerledes denne gang, om det er å få hjelp til kvalmen, alt rundt, fødselen, du vet hva det er og kanskje du har noen tanker rundt hva du følte var galt forrige permisjon? Du har masse mer kunnskap, og kunnskap er makt :Heartred Så vil jeg anbefale å prate med jordmor (eller om du har en lege du kommer over ens med!) når du først blir gravid, det er alltid så mye bedre å få ut alt man går å holder inne :Heartred

Håper det, og at jeg har hatt eggløsning. Denne legen, vikar for fastlegen, sa også at hun mente det var "usannsynlig" at jeg kan "bære fram et barn" basert på alle de abortene (kjemiske) jeg har hatt. Kanskje hun har rett, sjansene er jo små. Hun sa også at progesteron ikke har noe særlig effekt, som jeg synes er rart å si. Hun er ikke gynekolog.
Og huff, for et menneske du har møtt på! Vet ikke om det et språk greier her? Jeg opplever innimellom at de som ikke var norsk som hovedmål kan virke litt "krassere" i ordlyden, sikkert fordi det tar tid å lære hvilke ordvalg man bruker i hvilke situasjoner (som er helt naturlig, ikke noe vondt ment mot det). Men uansett, skjønner godt du føler deg litt deprimert av hele greia.. Sender deg en god klem, ser du har fått mye god støtte av damene her :Heartred

Her er EL-slimet helt over nå, og jeg mistenker at jeg ikke fikk med meg toppen for to dager siden. Var veldig tissatrengt den dagen, så kanskje urinen ikke rakk å samle seg opp lenge nok til å kunne slå ut? Aner faktisk ikke. Nå har jeg brukt 20 strimler på 3 dager, og nå er jeg tom. Sparer lommeboka for å kjøpe noe mer nå, også får vi heller bare legge inn litt aksjer frem til ikm for å være sikker :hilarious:

Og huff, for et menneske du har møtt på! Vet ikke om det et språk greier her? Jeg opplever innimellom at de som ikke var norsk som hovedmål kan virke litt "krassere" i ordlyden, sikkert fordi det tar tid å lære hvilke ordvalg man bruker i hvilke situasjoner (som er helt naturlig, ikke noe vondt ment mot det). Men uansett, skjønner godt du føler deg litt deprimert av hele greia.. Sender deg en god klem, ser du har fått mye god støtte av damene her :Heartred
Hun er etnisk norsk, så ingen språkproblemer å skylde på. Tok forresten en ny blodprøve etter jeg var hos gynekolog i går. HCG var på 30 i går! Bekymrer meg veldig. 11 på fredag, 17 på tirsdag og 30 i går. Dette gir ingen mening.

Hun er etnisk norsk, så ingen språkproblemer å skylde på. Tok forresten en ny blodprøve etter jeg var hos gynekolog i går. HCG var på 30 i går! Bekymrer meg veldig. 11 på fredag, 17 på tirsdag og 30 i går. Dette gir ingen mening.
Nei, dette må det jo finne ut av.. :wideyed: :Heartred Er det ingen som plukker opp tråden?

Og en mager trøst er at det ikke er "nytt". Du har en helt annen forutsetning til å gjøre ting annerledes denne gang, om det er å få hjelp til kvalmen, alt rundt, fødselen, du vet hva det er og kanskje du har noen tanker rundt hva du følte var galt forrige permisjon? Du har masse mer kunnskap, og kunnskap er makt :Heartred Så vil jeg anbefale å prate med jordmor (eller om du har en lege du kommer over ens med!) når du først blir gravid, det er alltid så mye bedre å få ut alt man går å holder inne :Heartred
Det er sant, kommer inn med erfaring denne gangen. Har vært påpasselig med å fylle på vitamin og fettlager denne gangen slik at kroppen har noe å "ta av" hvis jeg blir kvalm denne gangen også. Og hvis nestemann også får genfeil så vet jeg hvertfall hva det er denne gangen istedenfor å leve i usikkerhet. Så det er gode muligheter for at det blir bedre denne gangen. Takk for gode ord❤️

Ser vel ut som en topp her i dag?! Har ikke pleid å ha så lange topper over flere dager, så tipper eggløsning blir i morgen….? :happy093
Rakk en runde i dag, så håper jeg vi får til en i morgen også…..!

Vedlegg

• IMG_2692.png
    IMG_2692.png
    1,1 MB · Visninger: 32
Jeg sluttet å teste etter EL, for lurte på om jeg misset toppen for tre dager siden. Men plutselig i går kom EL-slim tilbake, og jeg fikk ekstremt veldig kort lunte (jeg blir lett irritabel når jeg har EL), samt at jeg fikk EL-smerter som jeg også typisk har.
Så da regner jeg med EL skjedde i går kveld, eller ila dagen i dag.

Fikk lagt inn aksjer i dag også, da var det tre dager siden sist, så håper det holder :shy: :smiley-angelic001

Også tar jeg B6 for å prøve å forlenge lutealfasen. Den har hjulpet med en-to dager tidligere, så tenkte å ta det nå også, slik at jeg forhåpentligvis får mer enn 7-8 dagers lutealfase :smiley-angelic001

Har du tatt flere g-tester? Blir de sterkere?
Nei, ikke tatt noen flere. Alt er bare rart med denne syklusen. Gynekologen mente at jeg muligens hadde hatt eggløsning denne uka, og at eltestene som var positive kan ha vært reelle. Hadde og masse eggløsningsslim mandag-onsdag ca. Ny blodprøve på mandag så får se om det er over snart.

Samme test bare 30 min i mellom, tar ny test kl 12 tenker jeg. Uannsett så lurer jeg litt på om det samme gjelder med EL tester som G tester på lese tid. Er det fortsatt gyldig etter 5 min? Uannsett så happy for at det går oppover :dance008 :santa

Vedlegg

• 38ABAD2B-6A89-4CBF-9A96-18E64C5C1A88.jpeg
    38ABAD2B-6A89-4CBF-9A96-18E64C5C1A88.jpeg
    804,7 KB · Visninger: 23
  • IMG_9694.jpeg
    IMG_9694.jpeg
    123,1 KB · Visninger: 23
Nå er det flere som er over i DPO-land, og mange som har EL denne uken :angelic:

Håper DPO-dagene oppleves å gå litt raskere nå som vi er oppi jul og nyttårsfeiring :shy:

Jeg vet ikke selv hvor mange dpo jeg er, da jeg ikke fikk med LH-toppen, men tenker uansett å prøve å vente til IKM med testing. Det er «bare» ei uke til. Men kan fort være jeg ryker på en lørdag eller søndag :hilarious:

Back
Topp