❂ Håndarbeidstråden! ❂

Så flinke dere er :) Her kløøør d i fingrene etter å få kjøpt garn fra nøsebarn og starte på et teppe.... Men venter til etter ul, og kanskje til etter oul... Redd for å starte på d også går d ikke bra.. Alt man skal tenke på :P

Guri så mye fint. :)
Fikk lyst til å lære meg strikking skikkelig. Kan legge opp, strikke rett og strikke vrang. Det burde vel holde til et teppe. Burde vel starte nå om jeg skal ha nubbesjangs til å bli ferdig før termin. ;)

Hvordan går det med håndarbeidsfolket? Noen som er kommet godt i gang med prosjektene, eller venter dere til den magiske uke 12?

Jeg hadde som plan å vente til uke 8 ihvertfall, da risikoen for spontanabort kun 5 %. Vel, uke 8 er kommet, men med et energinivå som ikke er på topp har jeg ikke tenkt mer på strikke/hekletøy en stund. Kanskje jeg skal ta meg en tur i butikkene nå i dag, for å se etter noe garn?

Stikker Mariusgenser til meg selv for øyeblikket, snart ferdig med ermene:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan går det med håndarbeidsfolket? Noen som er kommet godt i gang med prosjektene, eller venter dere til den magiske uke 12?

Jeg hadde som plan å vente til uke 8 ihvertfall, da risikoen for spontanabort kun 5 %. Vel, uke 8 er kommet, men med et energinivå som ikke er på topp har jeg ikke tenkt mer på strikke/hekletøy en stund. Kanskje jeg skal ta meg en tur i butikkene nå i dag, for å se etter noe garn?
Jeg er halvveis med et stort teppe og har begynt på en lue, men energinivået har vært i dass de siste ukene så har ikke orket å hekle noe i det siste. Har heldigvis god tid da :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg holder på med en spenser i mandarin petit til kommende storesøster. Etterpå vil jeg strikke en fanabody til babyen. Jeg strikket to stk til jenta og de ble utrolig fine. Gikk nesten på en dag!

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1407574662285.jpg
    1407574662285.jpg
    31,9 KB · Visninger: 59
Jeg holder på med en spenser i mandarin petit til kommende storesøster. Etterpå vil jeg strikke en fanabody til babyen. Jeg strikket to stk til jenta og de ble utrolig fine. Gikk nesten på en dag!

Hoho, en dag på en body??! Så tror jeg strikkingen går noe fortere hos deg enn hos meg :P

Så fikk jeg kjøpt inn litt garn.. Håper virkelig ikke jeg jinxer noe, med å starte allerede nå..

Men så er tingen. Jeg kan jo aldri bare gjøre det helt lett for meg selv, ved å følge en oppskrift slavisk. Så jeg trenger deres ekspert-råd her ;)

Jeg blander disse oppskriftene:
19-1.jpg

og
IMG_2105.JPG

Altså fargevalg og lapper som den øverste, men hjertestrikket (ikke riller) som den nederste. Men siden jeg strikker med to farger av gangen, er jeg ikke sikker på om hjertene kommer tydelig nok frem? Her er et bilde av for- og baksiden.

page.jpg

Hva syntes dere? Hjertet kom bedre frem jo lengre jeg fikk strikket, men er det "klart" nok?

Hoho, en dag på en body??! Så tror jeg strikkingen går noe fortere hos deg enn hos meg :P
Neida, det gikk nok ikke på en dag, men 2-3 dager, maks 1 uke. Det er jo body i babystørrelse uten ermer. Skal se om jeg kan finne bilde :)

Kjempefint teppe! Hjertene kom kanskje ikke så godt frem, men det ble jo fint likevel.

Her går det i sirup.. Gidder ikke hekle for tiden:-p får vell mer motivasjon etter ul tenker jeg :-)

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Så fikk jeg kjøpt inn litt garn.. Håper virkelig ikke jeg jinxer noe, med å starte allerede nå..

Men så er tingen. Jeg kan jo aldri bare gjøre det helt lett for meg selv, ved å følge en oppskrift slavisk. Så jeg trenger deres ekspert-råd her ;)

19-1.jpg

og
IMG_2105.JPG

Altså fargevalg og lapper som den øverste, men hjertestrikket (ikke riller) som den nederste. Men siden jeg strikker med to farger av gangen, er jeg ikke sikker på om hjertene kommer tydelig nok frem? Her er et bilde av for- og baksiden.

Vis vedlegget 71916

Hva syntes dere? Hjertet kom bedre frem jo lengre jeg fikk strikket, men er det "klart" nok?
Teppet blir fint det selv om hjertene ikke viser like godt som originalen :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

19-1.jpg

og
IMG_2105.JPG

Vis vedlegget 71916

Det grå med hjerter skal jeg spør mamma om hun kan strikke til meg. Vil ha det i grått jeg da:)

♡02.03.2015♡

Det grå med hjerter skal jeg spør mamma om hun kan strikke til meg. Vil ha det i grått jeg da:)

♡02.03.2015♡
Da har jeg fortsatt på neste farge, og håper litt det kommer pittelitt tydeligere frem når det blir strøket/presset til sist. Men man ser det uansett nå også..

Hjertene er ikke vanskelige å strikke altså, om man kan rett og vrang. Sånn om det var derfor du ønsket deg teppet av moren din ;) Men er jo hyggelig for bestemødrene også, å kunne bidra med noe som er ønsket da :)

Da har jeg fortsatt på neste farge, og håper litt det kommer pittelitt tydeligere frem når det blir strøket/presset til sist. Men man ser det uansett nå også..

Hjertene er ikke vanskelige å strikke altså, om man kan rett og vrang. Sånn om det var derfor du ønsket deg teppet av moren din ;) Men er jo hyggelig for bestemødrene også, å kunne bidra med noe som er ønsket da :)
Jeg kan ikke strikke, at all liksom :p derfor skal jeg spørre henne :D

♡02.03.2015♡

Back
Topp