❂ Håndarbeidstråden! ❂

Frkstrikk

Forelsket i forumet
Sikkert flere her som både strikker, syr eller gjør andre kreative ting, så da tenkte jeg at vi kan dele våre kreasjoner og inspirere andre til å prøve seg på prosjekter!

Så her kan du spørre om hjelp, tips og råd til det du trenger med innenfor håndarbeid! :D
 
Tenkte å legge ut bilde av gulpeklutene jeg har strikket til ei venninne i det siste, men så mista jo sambo telefonen min mellom sofaen og sjeselongen, så den får jeg ikke tak i før etter fotballkampen.
Men nå sitter jeg å ser på garn, planlegger og tenker.. Jeg skal strikke ett dynetrekk til dyna til storebror. Blir den en sukse så blir det dynetrekk på lille i magen også. :)
 
Hvis alt går bra på sykehuse på tirsdag så skal jeg på garnbutikken og handle garn og hekleoppskrift til vognteppe :-D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skulle ønske jeg var flink å enten strikke eller hekle. Men kan ikke. Ikke sy heller. Vil jo også gjerne lage noe selv :/


♡02.03.2015♡
 
Skulle ønske jeg var flink å enten strikke eller hekle. Men kan ikke. Ikke sy heller. Vil jo også gjerne lage noe selv :/


♡02.03.2015♡
Ett teppe er jo enkelt å strikke. Enten det er fra hjørne til hjørne eller rett frem. :) Mange fine oppskrifter på Garnstudio frks på hjørne til hjørne tepper som strikkes i riller. :) Jeg lærte meg å strikke i desember/januar og har hatt en lang vei å gå på å lære, og enda er det mye jeg sliter med og jeg er ufattelig treg. :p
 
Husker jeg skulle strikke en lue når jeg gikk på skolen, gikk ikke bra. Ble bare strammere og strammere - og alt bare stoppet opp :p hihi. Tror desverre det ikke ligger i min natur :/


♡02.03.2015♡
 
Husker jeg skulle strikke en lue når jeg gikk på skolen, gikk ikke bra. Ble bare strammere og strammere - og alt bare stoppet opp :p hihi. Tror desverre det ikke ligger i min natur :/


♡02.03.2015♡
Jeg strikka så hardt før at strikkelæreren min lurte på om jeg prøvde å kvele strikkepinnene, haha. :p Men har nå lært meg å slappe litt mer av når jeg strikker, for da strammer jeg ikke tråden så mye som før. :)
 
Jeg strikka så hardt før at strikkelæreren min lurte på om jeg prøvde å kvele strikkepinnene, haha. :p Men har nå lært meg å slappe litt mer av når jeg strikker, for da strammer jeg ikke tråden så mye som før. :)

Kanskje er det håp for meg også? :p lov å håpe!


♡02.03.2015♡
 
Jeg lærte meg å hekle for noen få mnd siden og det gjennom YouTube og Internett :p bestemorsruter. Kjempefint og enkelt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hekling ja - er det litt lettere enn strikking? Kanskje jeg skulle testet ut det?


♡02.03.2015♡
Det jeg liker med hekling er at det går så fort. Jeg hater når jeg ikke ser fremgang med en gang, da mister jeg motivasjonen :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det jeg liker med hekling er at det går så fort. Jeg hater når jeg ikke ser fremgang med en gang, da mister jeg motivasjonen :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Om det er lettere våger jeg ikke svare på. Aldri vert flink til å strikke ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1404680470.341240.jpg

Dette har jeg strikka på men fikk litt fart på meg nå etter positiv test :D
Er mitt første strikke prosjekt, nøstebarnteppe hjørne til hjørne ... Kjempe lett selv for klomsete meg :D :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vis vedlegget 67667

Dette har jeg strikka på men fikk litt fart på meg nå etter positiv test :D
Er mitt første strikke prosjekt, nøstebarnteppe hjørne til hjørne ... Kjempe lett selv for klomsete meg :D :D


Sent from my iPhone using BV Forum
Såg veldig mykt og deilig ut!! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1404711969.792269.jpg
Disse to har jeg strikket i det siste. Holder på med en enda større i litt annet mønster, men med samme blåfargen som den nederste. :)


Bruker den der tulletelefonen.
 
Så fine :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Tusen takk. :) disse er superenkle å strikke for nybegynnere! Var det første jeg strikka da jeg lærte meg det. :)


Bruker den der tulletelefonen.
 
Så flinke dere er :) Har dere noen linker til enkle oppskrifter?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Bittamis design for strikkelystne på Facebook har fine kjøkkenkluter som fint kan brukes til andre ting. :) noen er enkle rett og vrang oppskrifter, mens andre blir litt mer avansert med Ssk, vridd rett vrang osv. Oppskriften jeg har brukt er rett og vrang som heter Bergknapp, :) kjempefin og enkel! :D


Bruker den der tulletelefonen.
 
Back
Topp