Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har aldri hekla før, og skjønner virkelig ikke oppskrifter! Selvlært er vel vellært! Her er det jeg har fått til på "frihånd" sålangtVis vedlegget 78605Vis vedlegget 78606Vis vedlegget 78607
Skal du sy selv?2 Ja, så sitter jeg her igjen, inne på forumet.. av den enkle grunn at når jeg handlet inn til babynest i dag glemte jeg å kjøpe med hvit tråd.. Nå som alle butikkene er stengt!!!
2
Jaja, det får vel bare vente det da..![]()
Jeg prøver hvertfallSkal du sy selv?jeg er talentløs på alt av håndarbeid. Lurer på å spør en tante som er flink å sy. Men vet ikke om jeg tørr å spør
![]()
Selges oppskrift med stoff noen plass på nett?Jeg prøver hvertfallJeg har sydd litt før, med delvis blande resultater. Men det er mest min tålmodighet som ødelegger, når jeg ikke forstår hva jeg skal, finner jeg en løsning. Og ofte er det jo en grunn til at man skulle gjør det på en annen måte
Det er vist ikke så vanskelig, jeg kjøpte oppskriften på stoff og stil, for der følger det mønster med (altså "stoff" stykker man legger over stoffet og klipper etter), men tenker å bruke internettet også til å være sikker på stegene underveis. Du kan jo se her, for dette kan sikkert du og tante klare sammenEn kveld, du hjelper til med klippinga, hun syr, en skål med sjokolade (hadde tenkt til å foreslå vin, men tenkte jeg kanskje ikke falt i god jord), så burde det sikkert vært gjort ganske fort
Bare se her: http://idasmirakel.vimedbarn.se/sy-ditt-eget-babynest/. Det ser ihvertfall overkommelig ut!
Ellers tror jeg at jeg får nok materiale til to (foruten om skråbånd og anorakksnor), så om det lykkes vurderer jeg litt å lage en til å selge den
Men, en ting av gangen, får prøve å sy denne før jeg legger for mange planer
![]()
Den fra stoff og stil selges på nett, på sidene deres. Tror jeg betalte 19 kroner for den. Det er jo bare "luksus" for å slippe å måle seg gal, for målene man skal klippe etter finner man jo også i den oppskriften jeg linket til. Så det er ingen oppskrift med ferdigklippet stoff, bare mønster. Legger med en bilde her i dårlig kvalitet, for jeg zoomet en del inn.. Når jeg syr flyr alt rundt, så tenkte å skåne litt for rotetSelges oppskrift med stoff noen plass på nett?

Takk for tips!Den fra stoff og stil selges på nett, på sidene deres. Tror jeg betalte 19 kroner for den. Det er jo bare "luksus" for å slippe å måle seg gal, for målene man skal klippe etter finner man jo også i den oppskriften jeg linket til. Så det er ingen oppskrift med ferdigklippet stoff, bare mønster. Legger med en bilde her i dårlig kvalitet, for jeg zoomet en del inn.. Når jeg syr flyr alt rundt, så tenkte å skåne litt for rotetVis vedlegget 78895
"Svarer" der her, så du får varsel på at jeg skriver til degTakk for tips!![]()
"Svarer" der her, så du får varsel på at jeg skriver til deg
Etter dagens syprosjekt (som ikke er ferdig ennå) kan jeg fortelle deg, at om du kvier deg litt for å spørre tante, og tenker dere kan gjøre det sammen, så er de tingene som faktisk er vanskelige (enn så lenge for meg hvertfall) ikke sy-tekniske, men mer at det er vanskelig/kjedelig å trekke "pølsa" av vatt gjennom, og pirkearbeidet med å trekke snoren gjennom. Så jeg står på mitt, at det hadde sikkert vært kos å gjøre det sammen. Det er nok av "pirkejobb" som ikke inkluderer selve symaskinen, hvor du faktisk kan hjelpe til en delMen det går nok fint alene også da, om tanten gjør det selv. Jeg var ihvertfall glad for hjelp av kjæresten når pølsa skulle inn gjennom kanalen, om du skjønner
![]()
Det avhenger jo med hvilket materiale man kjøper. Ensfarget bomull er som regel billig, kommer det mønster på koster det mer. Altså, ikke ville tilstander, men det avhenger av hvilket stoff man velger liksomTakk for tips!hvor mye koster det å lage en sånn med stoff og fyll osv?
![]()
Her var det fyllet som var dyrest, det kom på over 100 kroner alene. Men det finnes billigere fyll også, jeg var vist noe bomulls-et-eller-annet-fyll, og det er vist vanlig med plattvatt (som er billigere mener jeg). 
OkDet avhenger jo med hvilket materiale man kjøper. Ensfarget bomull er som regel billig, kommer det mønster på koster det mer. Altså, ikke ville tilstander, men det avhenger av hvilket stoff man velger liksomJeg har vist kjøpt stoff nok til to nest
Her var det fyllet som var dyrest, det kom på over 100 kroner alene. Men det finnes billigere fyll også, jeg var vist noe bomulls-et-eller-annet-fyll, og det er vist vanlig med plattvatt (som er billigere mener jeg).
Jeg betalte vist rett over 300 kroner, for materiale til mitt. Men som sagt, med stoffvalg/fyllvalg kan jo prisen variere litt![]()
Smart med stoff som kan tas av å vaskes da!Ok
For jeg har jo og sett folk som syr og selger på finn + en som selges på nettbutikker - tror den het Sleepyhead. Den var kun hvit, men den kunne man ta av stoffet og vaske det.