✨ IKM UKE 51 ✨

Nå kom tante grusom her så jeg kan settes på TR :arghh: Rart hvordan man klamrer seg til det lille håpet man har før tanta faktisk kommer. Men - da blir det vin og kos med samboer og familie i jula, så blir det babylaging i nyttårshelga:king
Jeg vet... uansett hvilken magefølelse man har, klamrer man seg til det.
Men da får vi kose oss som best vi kan.
Nyttårshelga er ikke noen dårlig helg å lage barn.
:dance011

Leit at det ble nok en runde på deg også, men jeg må likevel si det er hyggelig at vi havner i samme IKM igjen, når det først ble sånn.
:Heartred

Dette betyr nok bare en ting... Tok en ny test i dag, fortsatt blendahvit. Hadde en tidligtest fra clearblue liggende, men den svei jeg av for tidlig! Babyplan-testene jeg har er 25ml, men jeg føler at på 11dpo burde de gitt utslag om der var noe. Og med er tempdropp i tillegg regner jeg med mens kommer i morgen, og at tempen synker ytterligere.

Vedlegg

• 0E4A1855-37CC-4C37-A375-BF86CC997C71.jpeg
    0E4A1855-37CC-4C37-A375-BF86CC997C71.jpeg
    826,8 KB · Visninger: 57
Last edited:
Dette med hcg stigning.. vil det fortsette i samme stigning som det jeg har målt? Eller varierer dette ? :D Legen min har tydeligvis tatt juleferie og er ikke tilbake før på tirsdag, typisk :meh::rolleyes:

At man aldri skal slippe bekymring (se melding fra legen under). MEN første dag av siste mens var 21.11, som skulle tilsi at jeg i går var 4+3, dvs antatt 17-18 DPO på normale beregninger (EL dag 14). EL var imidlertid 7.12, som betyr at jeg i går i praksis var 15 DPO. Kan det være forklaringen?

Vedlegg

• 10308C5A-241A-460B-9C44-4BCAA135BB68.jpeg
    10308C5A-241A-460B-9C44-4BCAA135BB68.jpeg
    299 KB · Visninger: 101
Her har jeg begynt å spotte litt, så regner med TR kommer i løpet av dagen...blir så oppgitt av denne kroppen altså!

Denne PP hadde jeg virkelig ingen forhåpninger i forkant, og har klart å ikke overtolke symptom. Men så bestemmer kroppen min seg for å plutselig få veldig ømme pupper og stikninger dagene før IKM, noe jeg aldri har ellers utenom sist jeg var gravid.
Så får man litt håp allikevel da :mad:

Men, nå ser jeg frem til litervis med vin i jula, neida..joda :hilarious: og IVF samtale neste mnd., og forhåpentligvis får vi hjelp raskt :angel5

Her har jeg begynt å spotte litt, så regner med TR kommer i løpet av dagen...blir så oppgitt av denne kroppen altså!

Denne PP hadde jeg virkelig ingen forhåpninger i forkant, og har klart å ikke overtolke symptom. Men så bestemmer kroppen min seg for å plutselig få veldig ømme pupper og stikninger dagene før IKM, noe jeg aldri har ellers utenom sist jeg var gravid.
Så får man litt håp allikevel da :mad:

Men, nå ser jeg frem til litervis med vin i jula, neida..joda :hilarious: og IVF samtale neste mnd., og forhåpentligvis får vi hjelp raskt :angel5
Krysser fingrene for deg i neste runde ❤️ Og nyt julen!

At man aldri skal slippe bekymring (se melding fra legen under). MEN første dag av siste mens var 21.11, som skulle tilsi at jeg i går var 4+3, dvs antatt 17-18 DPO på normale beregninger (EL dag 14). EL var imidlertid 7.12, som betyr at jeg i går i praksis var 15 DPO. Kan det være forklaringen?
Ja, vil tro det. For om du mener du er 15 dpo og sikker på el, men med menstermin er 17-18, så skulle i teorien hcg vært dobbelte av hva du målte. Så jeg tror det samme som deg :)

Jeg kan blant annet ikke regne ut fra menstermin.. Da jeg hadde el på dag 26… Med menstermin ville jeg hatt termin 24.august :facepalm: og det stemmer iallfall ikke!

Syns nå ikke tallene dine er lave jeg..? Har lest om mange som har mye lavere tall i starten.. det er jo stigningen man skal se på? Uff, ja man slutter aldri å bekymre seg :(

Syns nå ikke tallene dine er lave jeg..? Har lest om mange som har mye lavere tall i starten.. det er jo stigningen man skal se på? Uff, ja man slutter aldri å bekymre seg :(
Nei, var litt uforberedt på dette, så ble litt sjokkert. Spesielt når jeg endelig hadde senket skuldrene litt. Men tror det handler om at EL kom senere enn mens tilsier og at jeg derfor er 2 (+/-) kortere enn antatt. Får i det minste en ny måling av hcg i romjulen!

Ja, vil tro det. For om du mener du er 15 dpo og sikker på el, men med menstermin er 17-18, så skulle i teorien hcg vært dobbelte av hva du målte. Så jeg tror det samme som deg :)

Jeg kan blant annet ikke regne ut fra menstermin.. Da jeg hadde el på dag 26… Med menstermin ville jeg hatt termin 24.august :facepalm: og det stemmer iallfall ikke!
Ja, tror også det. Ble bare litt sjokkert da jeg leste det. Hadde endelig senket skuldrene og så kom de litt opp igjen. Men betyr jo bare at det blir en september-baby i stedet for en august-baby (menstermin sier 30.8).

Fun fact: det er akkurat 2 år, 7 mnd og 20 dager aldersforskjell mellom meg og lillesøsteren min. Hvis denne babyen kommer 29.8 blir det på dagen akkurat samme aldersforskjell mellom denne babyen og vår eldste! Termin mens er 31.8, mens termin ut fra EL er 2.9. Kommer babyen 4 dager før slik som første - da blir det 29.8! Er ikke det litt spesielt?

Ja, tror også det. Ble bare litt sjokkert da jeg leste det. Hadde endelig senket skuldrene og så kom de litt opp igjen. Men betyr jo bare at det blir en september-baby i stedet for en august-baby (menstermin sier 30.8).

Fun fact: det er akkurat 2 år, 7 mnd og 20 dager aldersforskjell mellom meg og lillesøsteren min. Hvis denne babyen kommer 29.8 blir det på dagen akkurat samme aldersforskjell mellom denne babyen og vår eldste! Termin mens er 31.8, mens termin ut fra EL er 2.9. Kommer babyen 4 dager før slik som første - da blir det 29.8! Er ikke det litt spesielt?
Mente menstermin sier 31.8

Nei, var litt uforberedt på dette, så ble litt sjokkert. Spesielt når jeg endelig hadde senket skuldrene litt. Men tror det handler om at EL kom senere enn mens tilsier og at jeg derfor er 2 (+/-) kortere enn antatt. Får i det minste en ny måling av hcg i romjulen!
Ja det forstår jeg. Her kom også EL noen dager tidligere enn antatt, 7 Des, syklusdag 12. forrige syklus fikk jeg EL dag 16.
Første dag i siste mens var 26 november, men det stemmer med el termin hvis jeg setter opp 26 dagers syklus (aner egentlig ikke sykluslengden min, forrige syklus var den 32 dager, så rimelig ustabil)

så jeg kommer til å si første dag i siste mens 26.11 med menslengde på 26 dager. Selv om jeg tror jeg er bittelitt lenger på vei. Men det er jo sånn de på sykehuset regner det :) Termin 3 sept.

Vet jeg klager, men…

Tok selvsagt en test i dag også, helt kritthvit. I tillegg fikk jeg ikke en jobb jeg virkelig ønsket meg, så her blir det ingen jobb og ingen baby til jul. Ting føles ekstremt mørkt i dag.

Vet jeg klager, men…

Tok selvsagt en test i dag også, helt kritthvit. I tillegg fikk jeg ikke en jobb jeg virkelig ønsket meg, så her blir det ingen jobb og ingen baby til jul. Ting føles ekstremt mørkt i dag.

Jeg ser ikke på det som klaging... du letter hjertet ditt.
Og det er det som er så fint med denne gruppen, at det er rom for akkurat det.
Leit å høre at ingen av de store ønskene gikk i oppfyllelse akkurat nå.
Skal se det dukker opp en enda bedre jobb til deg. Er bare så leit at det er først da du ser hvorfor du ikke fikk denne...

Og når det kommer til baby, der klarer jeg ikke selv å tenke at det vil bli bedre om det klaffer neste syklus istedenfor denne, så den skal jeg ikke dytte på deg heller. Den er vanskeligere.
Det er leit.
Men husk at det er lov å ha dager som er leie, alle har det.
Så håper jeg bare du raskt blir fylt med ny glede, nytt håp.
Og at det klaffer før du vet ordet av det.
:Heartbigred

Jeg kan settes på TR :happy8 fikk meg en knekk selv om jeg er aldri så forberedt..men glad den kom i dag så jeg kan deppe litt før jul, og får masse annet å tenke på i dagene som kommer.

Er veldig enig i alt det fine som blir skrevet her, det er så godt å ha noen i samme situasjon å lufte tankene med :Heartred

Gratulerer til alle gravide, for en julegave!:Heartbigred Og masse lykke til alle dere andre, snart er det faktisk vår tur! 2022 må bli bra!
Håper alle får en fin jul :santa

Back
Topp