✨ IKM UKE 51 ✨

Takk for at du deler! Men et 2 år gammel a-menneske her i hus er det ikke hver morgen jeg kan sove til vekkeklokken ringer :hilarious: Men det som var interessant er at jeg våknet kl. 5 i dag og målte tempen, sov videre og målte igjen når jeg våknet til vanlig tid. Og når jeg taster inn tempen fra kl. 5 i kalkulatoren, så regner den faktisk omtrent til den tempen jeg hadde når jeg målte igjen til korrekt tid. Så virker til å stemme :D
Ja ganske kjekk den der! Fått den til å stemme hos meg også, flere ganger :) man må jo såklart ta litt høyde for at sånt kan vise litt feil, men tror den er ganske safe altså:D

Hm.. Får det ikke helt til å stemme for min del. Våknet i dag, 03:30, målte tempen til 36,76. Målte igjen når jeg våknet 06:00, og målte da 36,62. I følge den kalkulatoren skulle tempen min vært 36,98 dersom jeg hadde målt til normalt tidspunkt og med sammenhengende søvn. Jeg opplever at temperaturen min er høyere midt på natten (har opplevd dette et par ganger tidligere), og synker betraktelig inn mot morgenkvisten. I følge kalkulatoren er det motsatt, at tempen burde i teorien steget? Er det kroppen min min som er rar? Eller er det vitenskapelig bevist at alle sin temperatur stiger gjennom natten og frem til morgentimene? o_O:bookworm:
Jeg tror mye spiller inn. Alle er forskjellig, men kanskje siden du målte når du vanligvis er varmest (midt på natten) så kanskje det blir litt feil utregning på deg? Usikker altså :bookworm: aner ikke tempen min midt på natten :p

Dagens graf:

Noe opp igjen fra gårsdagens bratte fall. Burde kanskje gått mer opp? Mye oppvåkninger i natt (pga 2-åring som er syk), så kan kanskje påvirke?

Vedlegg

• 4D97B1BC-9A5A-4D17-A4E8-AB2F0F38AB69.jpeg
    4D97B1BC-9A5A-4D17-A4E8-AB2F0F38AB69.jpeg
    320,4 KB · Visninger: 49
5 dpo. Jeg har som sagt ikke kjent etter symptomer, men visse symptomer er ikke til å unngå å merke. Og jeg er trøtt! Går hjemme som sykemeldt, og jeg sover aldri på dagtid. Men i dag, jeg sovnet og sover i 3 (!!) timer. Hva skjer liksom :facepalm::facepalm::hilarious: Jaja, jeg lever i god tro at det tilfeldig. Er jo for tidlig å merke symptomer, er det ikke? :bag:

5 dpo her også, kjenner ingenting til noe som helst :hilarious: Så lite at jeg ikke klarer å innbille meg noe heller. Fortsatt såre nipler etter EL, men det er ikke noe som er unormalt. Hjelper veldig med testetrangen når jeg ikke kjenner noe som helst da, er litt lettere å glemme det ;)

5 dpo her også, kjenner ingenting til noe som helst :hilarious: Så lite at jeg ikke klarer å innbille meg noe heller. Fortsatt såre nipler etter EL, men det er ikke noe som er unormalt. Hjelper veldig med testetrangen når jeg ikke kjenner noe som helst da, er litt lettere å glemme det ;)
Er nettopp dette som er motivasjonen min også! :hilarious: Ikke kjenn etter symptomer = tiden går fortere mot testing :D Fungerer foreløpig.

Er nettopp dette som er motivasjonen min også! :hilarious: Ikke kjenn etter symptomer = tiden går fortere mot testing :D Fungerer foreløpig.

Det kunne dere sagt før!
Jeg er allerede i full sving med puppeklemming og kjenner godt at de har blitt ømmere for hver dag siden 5 DPO.
:wideyed::wacky:

Har dere lest om de ulike grafene? Det har jeg nå nettopp :hilarious: Kom over det som heter ‘Triphasic chart’. Hvor temperaturen har et stort stignings hopp etter el, holder seg nokså jevn gjennom første uke, og igjen gjør et hopp. Det står at disse grafene ofte er tegn på graviditet. Så ser jeg på min egen og håper så inderlig den skal gjøre enda et hopp om ett par dager :nailbiting::nailbiting::woot: Nå ble plutselig enda mer spennende å tempe.

http://www.syklus.info/basaltemperatur/temptyding/

Har dere lest om de ulike grafene? Det har jeg nå nettopp :hilarious: Kom over det som heter ‘Triphasic chart’. Hvor temperaturen har et stort stignings hopp etter el, holder seg nokså jevn gjennom første uke, og igjen gjør et hopp. Det står at disse grafene ofte er tegn på graviditet. Så ser jeg på min egen og håper så inderlig den skal gjøre enda et hopp om ett par dager :nailbiting::nailbiting::woot: Nå ble plutselig enda mer spennende å tempe.

http://www.syklus.info/basaltemperatur/temptyding/

Kan det tyde på at jeg hadde mitt andre hopp, i dag, nøyaktig en uke etter EL?!
:nailbiting:

En kurve kan også få tre nivåer – et lavt før eggløsning, et høyt etter eggløsning og et enda høyere et ca en ukes tid etter eggløsning. Sånne kurver blir kalt trifasiske og er ofte tegn på graviditet.

upload_2021-12-14_8-58-23-png.373183

Kan det tyde på at jeg hadde mitt andre hopp, i dag, nøyaktig en uke etter EL?!

En kurve kan også få tre nivåer – et lavt før eggløsning, et høyt etter eggløsning og et enda høyere et ca en ukes tid etter eggløsning. Sånne kurver blir kalt trifasiske og er ofte tegn på graviditet.

upload_2021-12-14_8-58-23-png.373183
Kanskje :woot: Dette ser jo lovende ut! Får håpe den fortsetter og holder seg høy!

Hei. Dere som har vært gravid før ? Hvor tidlig har dere merket kvalme ? Har vært stygg kvalm i store deler av dagen i dag. Men er bare 9 dager siden eggløsning. Altså 10 dager siden eggløsningsprøyte ble tatt. Er veldig rar I magen / my mensen murringer siden fredagen

Nei, synes den gikk mye opp. Den gikk jo over Luteal linjen. Ser jo kjempe spennende ut det her :woot:

Når tenker du å teste? :angelic:
Synes du? Jeg vet ikke helt jeg, kjenner meg ikke veldig positiv siden blodprøven visste ikke gravid i går morgen (6DPO).

Vedr. testing: Jeg produserer hcg sent. De to gangene jeg har vært gravid (1 barn, 1 SA) har jeg testet negativt til og med hhv 13 og 12 DPO (første positiv hhv 14 DPO og 13 DPO, selv med hurtigtester). Målet er å holde meg til mandag (13 DPO), men ryker vel på noen tester i helgen kjenner jeg meg selv rett :laughing002

Enn du?

Nok et spørsmål fra meg... vet jeg skriver mye, men...
Det stikker til i magen min nå.
Var mye rart som skjedde inni der i går, i hvert fall en kort stund.
Men ikke sånn som nå.

Er det et dårlig tegn, hvis jeg hadde festegreier i går?
(Noe jeg tross alt ikke kan si med sikkerhet.)

Synes du? Jeg vet ikke helt jeg, kjenner meg ikke veldig positiv siden blodprøven visste ikke gravid i går morgen (6DPO).

Vedr. testing: Jeg produserer hcg sent. De to gangene jeg har vært gravid (1 barn, 1 SA) har jeg testet negativt til og med hhv 13 og 12 DPO (første positiv hhv 14 DPO og 13 DPO, selv med hurtigtester). Målet er å holde meg til mandag (13 DPO), men ryker vel på noen tester i helgen kjenner jeg meg selv rett :laughing002

Enn du?
Skjønner :) er ingen grunn til å teste for tidlig. Men ja, synes grafen din holder seg høy og fin :)

Jeg blir nok å teste på fredag, 8 dpo. Reiser til familien på juleferie senere den dagen. Skal ha med meg tester nedover, men blir jo selvfølgeligheter å stå i fokus. Forhåpentligvis glemmer jeg det litt :happy: Sist testet jeg svaakt positivt 10 dpo og positiv digital 11 dpo. Så har egentlig lite forhåpninger til fredag.

Men ikke sånn som nå.

Absolutt ikke dårlig tegn. Men prøv å ikke kjenne for mye etter, man kan fort bli stresset av å lete etter symptomer, deretter mer skuffet om testen er negativ. Husk at pms-symptomer som man normalt ikke tenker over blir jo plutselig enda tydeligere når faktisk kjenner etter. Sier ikke at dette gjelder deg, eller noen andre, og dermed kan det være graviditetssymptomer. Men det er veldig tidlig å ha mye symptomer 7 dpo. Krysser alt jeg har for din del at det går denne runden :D og at murringene er egget som fester seg! Man kan ha festesmerter alt fra noen minutter til flere dager.

Absolutt ikke dårlig tegn. Men prøv å ikke kjenne for mye etter, man kan fort bli stresset av å lete etter symptomer, deretter mer skuffet om testen er negativ. Husk at pms-symptomer som man normalt ikke tenker over blir jo plutselig enda tydeligere når faktisk kjenner etter. Sier ikke at dette gjelder deg, eller noen andre, og dermed kan det være graviditetssymptomer. Men det er veldig tidlig å ha mye symptomer 7 dpo. Krysser alt jeg har for din del at det går denne runden :D og at murringene er egget som fester seg! Man kan ha festesmerter alt fra noen minutter til flere dager.
Jeg vet... var helt håpløs på det der med å kjenne etter symptomer forrige syklus, så jeg prøver å ikke gjøre det nå.
Men nå satt jeg her og så på Greys da, ante fred og ingen fare, så stakk det til så jeg skvatt.
:playful:
Det fortsatte å komme noen nå og da, noen minutter.
Nå er det rolig igjen.

Så jeg måtte bare spørre.
:)

Skjønner :) er ingen grunn til å teste for tidlig. Men ja, synes grafen din holder seg høy og fin :)

Jeg blir nok å teste på fredag, 8 dpo. Reiser til familien på juleferie senere den dagen. Skal ha med meg tester nedover, men blir jo selvfølgeligheter å stå i fokus. Forhåpentligvis glemmer jeg det litt :happy: Sist testet jeg svaakt positivt 10 dpo og positiv digital 11 dpo. Så har egentlig lite forhåpninger til fredag.
Spennende! Lykke til ❤️

Men ikke sånn som nå.

Jeg hadde det sånn fra ca 1 uke etter EL og langt ut i første termin med nr. 1. Sa til mannen at jeg var gravid fra ca. 9 DPO etter å ha hatt det sånn noen dager. Han trodde jeg innbilte meg det, siden alle tester, inkludert tidligtester, var negative frem til og med 13 DPO (positiv 14 DPO). Kjennes helt annerledes ut enn til vanlig, så jeg følte skikkelig forskjell.

Back
Topp